Tisztelt nepperűző!
Lassan eljön az idő, mikor megvehetem álmaim motorját. Nagyon tetszenek a sornégyes motorok, idáig főként a Honda CB600-at nézegettem. Nagyon tetszik, főként a kényelmes ülő pozíció. Mostanában viszont szívesen nézegetem az idomos, burkolt motorokat is, de sajna szinte mind ráfekvős, ami nekem nem szimpatikus. Hiába olvasgattam, nézegettem, az ülés pozícióról ritkán írnak a tesztek. Amiben a segítségedet szeretném kérni, az a következő: milyen motort tudnál ajánlani, ami inkább ülős mint fekvő, de nem chopper, ha lehet akkor sornégyes (de ha kell lemondok róla), egy kis szélvédelem se ártana, és szeretném, ha lenne benne elég erő (80Le felett), mert 100 kiló vagyok, és néha vinném az asszonyt is, a keret kb: 800 ezer forint.
Válaszodat előre is köszönöm: Zoli
Kedves Zoli!
A leírásod alapján te Suzuki GSF650F-et, Yamaha FZ-6 Fazert vagy Honda CBF600S-et keresel. Ezek közül a Fazer a legsportosabb, ám hiába a 100 lóerő, az a fordulatszám-tartomány tetején áll rendelkezésre, alacsony fordulatról a Bandit és a CBF is jobban megy. Használati értéke az utóbbi kettőnek szerintem jobb, utassal sokkal nyugodtabban használhatóak. Ha inkább a sportos karaktert szereted, akkor a Yamaha a te választásod.

Ami pedig a burkolt motorokat illeti: minden típushoz, még a GSX-R1000-hez és a Yamaha R1-hez is kapni kormányátalakító készletet, amivel egyenes háttal ülősre lehet őket alakítani. Ezeknek több fajtája van, az egyszerűbbelnél csak a kormánycsutkák kapnak egy pár centi magasítást, míg a komolyabbakhoz jár komplett új felső villahíd is - a lényeg, hogy a gyári üléspozíció módosítása már régóta nem akadály.

Kormányátalakításnál érdemes számolni azzal, hogy nem csak a kormány alkatrészeivel és a szerelő óradíjával készülj, hanem jó eséllyel új fékcsőre is szükséged lesz, illetve ha nem lehet úgy elvezetni a kuplung és a gázbovdent, hogy ne feszüljön, akkor azokból is hosszabbat kell venni. Ezek viszont rutinműveletek az ilyesmivel rendszeresen foglalkozó szervizeknél.
Üdv: Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.