Yamaha MT-03-at A2-es jogsi mellé?

2016.10.10. 17:29

Szia!

Egy olyan felől érdeklődnék, hogy neked mi a véleményed szakmai szemmel a Yamaha MT-03-ról, 2006-tól. Nemrég tettem le az A2-es jogsit, és erre a motorra tenném a voksomat, de nem tudom hogy mennyire megbízható.

Sokat böngésztem, kutattam hogy véleményeket találjak róla de szinte semmit sem találtam.

Kérlek segíts!

Üdv: Gábor

Kedves Gábor!

A Yamaha MT-03 szerintem remek motor. Kellően különleges és izgalmas ahhoz, hogy minden nap öröm legyen ránézni, könnyű és kezes, tehát kevés rutinnal is nagyon jól lehet boldogulni vele, jó az üléspozíciója, a blokk pedig tartós, takarékos és kulturált - ez a három pedig csak elég ritkán mondható el egyszerre egy nagy egyhengeresről.

A blokk a tartósságát az XT660 sorozatban már bizonyította, tudunk olyan XT660 enduróról, amiben már bőven 100 ezer fölött jár a számláló, és csak kopó dolgokat kellett cserélni rajta. Az MT-03 többi részével sem nagyon szokott gond lenni.

Jó régen volt, amikor utoljára mentem MT-03-mal, akkor az első villát puhának, a központi rugóstagot viszont keménynek találtam, de ez nem olyan dolog, amivel ne lehetne együtt élni, a japánok amúgy is szeretnek a futóművön spórolni. Autópályán nem leszel vele nagy király, mindenhol máshol viszont simán.

Szokás még felhozni az MT-03-nál negatívumként, hogy nem túl hatékony a világítása, de ha már abba kell belekötni, hogy a fényszóró szórhatná jobban a fényt, akkor azért sejthető, hogy alapjában véve azért egy elég jó motorról van szó.

2013-Yamaha-MT-03-EU-Competition-White-Studio-002?width=910&qual

Mivel a 2006-os, azaz a legelső évjáratot céloztad meg, gyanítom, hogy a kínálat aljából válogatsz. Ha a legolcsóbb darabok között szeretnél gyöngyszemet találni, nagyon ébernek kell lenned. Próbálj odafigyelni a részletekre, például a lábtartógumik és a féktárcsák kopottságára, illetve arra, hogy azok mennyire vannak arányban az órában lévő futásteljesítménnyel. Szintén érdemes odafigyelned a törésnyomokra, sérült-e a váz, a kormányütközők hogyan néznek ki, egyengették-e a telókat. A Yamaháknál a műszerfalon elő lehet hívni a hibakód-tárolót, kis felkészüléssel ezt te is meg tudod csinálni.

Mivel az MT-03-on a gyártás leállításáig nem módosítottak, az évjáratok között csak a színek az eltérések, az évjáratokhoz tartozó fényezéseket itt tudod csekkolni.

Mielőtt belevágsz a vásárlásba, érdemes ezt és ezt a cikket elolvasnod.

Üdv:

Nepperűző

Kapcsolódó
Hogyan vegyünk használt motort?

Hogyan vegyünk használt motort?

Rettegünk attól, hogy átver ez eladó? Van rá esély, de ha tudjuk, mire kell figyelni, milliók maradhatnak a zsebünkben.

Kapcsolódó
Megnézik, de nem értik

Megnézik, de nem értik

Szebbé tettem Budapestet: az MT-03 ideális városi motor, de a szerpentintől sem riad meg.

Az oldalról ajánljuk

Jön: Benelli TRK 902 Explorer
  • Hírek

Jön: Benelli TRK 902 Explorer

Ezzel megérkezik a Benelli-féle túraenduró a 90+ lóerős motorok ligájába.

december 28., 15:24
Neked ajánlott