Szia!
Egy olyan felől érdeklődnék, hogy neked mi a véleményed szakmai szemmel a Yamaha MT-03-ról, 2006-tól. Nemrég tettem le az A2-es jogsit, és erre a motorra tenném a voksomat, de nem tudom hogy mennyire megbízható.
Sokat böngésztem, kutattam hogy véleményeket találjak róla de szinte semmit sem találtam.
Kérlek segíts!
Üdv: Gábor
Kedves Gábor!
A Yamaha MT-03 szerintem remek motor. Kellően különleges és izgalmas ahhoz, hogy minden nap öröm legyen ránézni, könnyű és kezes, tehát kevés rutinnal is nagyon jól lehet boldogulni vele, jó az üléspozíciója, a blokk pedig tartós, takarékos és kulturált - ez a három pedig csak elég ritkán mondható el egyszerre egy nagy egyhengeresről.
A blokk a tartósságát az XT660 sorozatban már bizonyította, tudunk olyan XT660 enduróról, amiben már bőven 100 ezer fölött jár a számláló, és csak kopó dolgokat kellett cserélni rajta. Az MT-03 többi részével sem nagyon szokott gond lenni.
Jó régen volt, amikor utoljára mentem MT-03-mal, akkor az első villát puhának, a központi rugóstagot viszont keménynek találtam, de ez nem olyan dolog, amivel ne lehetne együtt élni, a japánok amúgy is szeretnek a futóművön spórolni. Autópályán nem leszel vele nagy király, mindenhol máshol viszont simán.
Szokás még felhozni az MT-03-nál negatívumként, hogy nem túl hatékony a világítása, de ha már abba kell belekötni, hogy a fényszóró szórhatná jobban a fényt, akkor azért sejthető, hogy alapjában véve azért egy elég jó motorról van szó.
Mivel a 2006-os, azaz a legelső évjáratot céloztad meg, gyanítom, hogy a kínálat aljából válogatsz. Ha a legolcsóbb darabok között szeretnél gyöngyszemet találni, nagyon ébernek kell lenned. Próbálj odafigyelni a részletekre, például a lábtartógumik és a féktárcsák kopottságára, illetve arra, hogy azok mennyire vannak arányban az órában lévő futásteljesítménnyel. Szintén érdemes odafigyelned a törésnyomokra, sérült-e a váz, a kormányütközők hogyan néznek ki, egyengették-e a telókat. A Yamaháknál a műszerfalon elő lehet hívni a hibakód-tárolót, kis felkészüléssel ezt te is meg tudod csinálni.
Mivel az MT-03-on a gyártás leállításáig nem módosítottak, az évjáratok között csak a színek az eltérések, az évjáratokhoz tartozó fényezéseket itt tudod csekkolni.
Mielőtt belevágsz a vásárlásba, érdemes ezt és ezt a cikket elolvasnod.
Üdv:
Nepperűző
Hogyan vegyünk használt motort?
Rettegünk attól, hogy átver ez eladó? Van rá esély, de ha tudjuk, mire kell figyelni, milliók maradhatnak a zsebünkben.
Megnézik, de nem értik
Szebbé tettem Budapestet: az MT-03 ideális városi motor, de a szerpentintől sem riad meg.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jön: Benelli TRK 902 Explorer
Ezzel megérkezik a Benelli-féle túraenduró a 90+ lóerős motorok ligájába.