Kedves Nepperűző!
Kedves feleségemnek keresünk motort. Nagy a dilemma, de kisebb a piac mint gondoltam. 165-ös magasságához elég nehéz, olyat találni ami A2-es kategóriába belefér.
Nagyon megtetszett neki a Yamaha MT-03, méretben is jó. 2006 és 2009-es évjárat között keresünk, de akkor bejött a képbe a KTM 390 Duke. Drágább, az tény, de megér annyival több pénzt a KTM? Vagy jobb választás az idősebb Yamaha MT03?
Jobban szerettem volna 800 körül venni motort, de ha annyival jobb a KTM akkor rááldoznám a pénzt.
Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel: H.D
Kedves H.D!
Az MT-03 mellett szól, hogy már bizonyított. Az XT660 blokk tartós, a forma jó, a kezelhetőséggel nincs gond, ha pedig még tetszik is neki, akkor tényleg nehéz érvet felhozni ellene. A KTM 390 Duke legfőbb erénye, hogy nagyon könnyű - ez pedig minden téren nagyon hálás. Ettől jobban gyorsul, jobban lassul, könnyebb vele kanyarodni, és ha a futómű nem is ugyanaz, mint az RC8-ban, de azért még a WP-től származik. Nekem nagyon jó emlékeim vannak a legnagyobb kis Duke-kal, azt viszont nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy míg a 125-ösök és 200-asok hiba nélkül futnak, a 390-esből azért voltak motorhibás példányok - ez kimondottan az első évjáratot érintette, egészen pontosan hajtókarszakadásról volt szó, és máig nem tudni, hogy mi volt az ok. A hajtókar cikkszáma nem változott, egyszerűen csak később nem fordult elő ez a hiba. Magyarországon egy ilyenről tudunk, nagyobb piacokon arányosan többször fordult elő.
A Yamaha kiforrottabb, megbízhatóbb, a szerelők által ismertebb típus. A KTM-nél sem borítékolnám, hogy szét fog esni, csak annál látható mennyiségben fordult elő már probléma (már ha nem 2013 utánit veszel), cserébe élettelibb, tüzesebb, kezesebb gép. Mindkettő megvehető, és ennél a pontnál kipróbáltatnám a feleségeddel őket, és amelyiken jobban érzi magát és jobban tetszik neki, azt venném.
Nem tudom, hogy néztétek-e a Honda VTR250-et, annak idején a szerkesztőség megbolondult érte, lehet, hogy a feleséged is bele fog szeretni, ha valamiért nem jönne be neki az egy henger. Illetve ott van még a Derbi Mulhacén 659, ami ugyanazt tudja, mint az MT-03, csak sokkal szebb és különlegesebb.
Üdv: Nepperűző
Totalbike - Tesztek - Teszt: Honda VTR250
Könnyedén motorozható, jól megy, szép és nem is drága. A VTR250 sikerének útjában csak a káeurópai sznobéria áll.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jön: Benelli TRK 902 Explorer
Ezzel megérkezik a Benelli-féle túraenduró a 90+ lóerős motorok ligájába.