Tisztelt Nepperűző
Adott egy A korlátlan jogosítvány, túra, sport-túra motor vásárlásához kérném a tanácsát, véleményét illetve tapasztalatát. 176cm magas vagyok, nem tudom ez a mai motorokhoz mérve magasnak vagy alacsonynak számít-e. Kényelmes üléspozíció, viszonylag egyenes háttal való hosszabb túrázáshoz keresek motort, lehetőleg 2 személlyel és felpakolva se legyen megerőltető a motornak 100-130km/h-s tempó. Eddigi kiszemeltek: Yamaha XJ6 Diversion, Suzuki GSX650F, Suzuki Bandit 650S és DL650.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Barnabás
Kedves Barnabás!
A magasságodhoz az összes felsorolt motor illik, nem nagyon lesz velük gondod. Mindegyik kényelmes, megbízható, két főhöz és csomaghoz is elég erővel rendelkezik. Két kakukktojás van közöttük. Az egyik a DL650, ami túraenduró és V2-es, szerintem egyébként a legjobb allrounder motor.
Érdemes belőle 2007 utánit keresni, azok már dupla gyertyásak, és onnantól volt opciós az ABS - ha nem vagy nagy rajongója a hátsó fékkel keresztbe csúsztatásnak, akkor mindenképpen javasolt ilyet keresned. A V-Strom nagyon jól dobozolható, simán lehet vele 160-nal utazni, rengeteg kiegészítő létezik hozzá, többféle plexi közül túrhatod ki a neked legjobbat, remekül személyre szabható, ráadásul teljesen egyenes háttal ülsz rajta, baromi kényelmes, volt, hogy hajnaltól éjszakáig mentem V-Strommal, és a végén sem kellett kiskanállal levakarni róla.
A másik kakukktojás a Yamaha XJ6 Diversion, ami minőségben lefelé lóg ki a többi közül. Nem arról van szó, hogy szétesik, mert nagyon megbízható, de hitvány futóműve és sok helyen kínai színvonalú megoldásai miatt egyszerűen nem tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy egy azonos állapotú Bandit helyett az XJ-t válasszam.
Viszont hogy legyen valóban sport-túra motor is a tanácsban, amiben a sport is szerepet kap, érdemes megemlíteni a VFR750 és VFR800Fi modelleket. A 750-esből szépeket már 500 ezer körül kapni, elképesztő, hogy ennyire jó motort adnak ilyen áron. Persze, már öreg a típus, de nem véletlenül lett legendás. A VFR800Fi-k sem mai darabok, egyfajta átmeneti modell volt a 750-es, fogaskerekes vezérlésű előd és a VTEC utód között. Mind a kettő nagyon megbízható, karakteres és igényes darab, és ha mégis túl hasalósnak éreznéd, létezik hozzájuk kormánymagasító készlet.
Üdv: Nepperűző