2017.05.18. 14:17

Kedves Nepperűző!

Jelenleg egy '83-as Honda CX500E-zal motorozom, mely azonban a kissé megváltozott használati módhoz nem tökéletes. Amikor megvettem, kényelmes, tarós, megbízható motort kerestem, ami esetenként bírja az autópályás terhelést is. Erre a használatra szuper a masina, de az élet úgy hozta, hogy egyre kevesebbszer van időm "csak motorozni", hanem többet használnám munkábajárásra, az autó kiváltására. Az akár napi 200 km feletti 130-140 es tempójú nyüstölésnél már sajnálom, bár lehet, hogy bírná, de nem akarom nyúzni, annál sokkal többet érdemel.

Tehát keresek mellé egy olyan motort, ami:

- kiváló szélvédelemmel bír, kényelmes, egyenes üléspozícióban vezethető

- erőlködés nélkül,üzemzerűen bírja az akár 160-170 feletti tempót (vagy akár e fölött is), akár több száz kilométeren keresztül, napi rendszerességgel (nyilván nem az a cél, hogy autópályán száguldozzak, de a lehetőséget szeretném meghagyni magamnak

- megbízható, az időben elvégzett rendszeres szervizeken kívül csak tankolni szeretnék

Elolvasva sok tesztet, számos lehetőség is szóba jön (túraendúrótól, sport-túra gépen át (emelt kormánnyal?) az ST - FJR vonulatig, azonban:

- örülnék a kardánnak (kiesnek a sport-túrák és a kisebb túraendúrók?)

- nem feltétlenül örülnék a jelenleginél jóval nagyobb tömegnek (kiesnek az igazi túragépek?)

- max ülésmagasság, amivel megbírkóznék 800mm - 170 cm vagyok - (kisenek a nagy endúrók /pl. Super Tenere/?)

- örülnék ABS-enk (vagy akár kombinált féknek)

Melyik kezembe harapjak? Vagy nyüstöljem a CX-et amíg a motorgyártóknak nem jut eszükbe kardános, 100 LE körüli allroundert gyártani?

Költségkereten nem gondolkodtam (akár új, akár használt motor is lehet), először a helyes utat szeretném megtalálni.

Segítséged előre is köszönve,

Üdvözletel,

B.

Kedves B.!

A csak tankolni és kötelező szervizt szeretnél vonal miatt, még ha ez csúnya előítélet is, de azt mondom, a japán gyártókon kívül mindent kizárnék. A nagy sebességű autópályás menetek miatt minimum hatszázasban gondolkoznék, de inkább ezresben. A gond a kardánnal kezdődik, az a nagy, nehéz, nyomatékos motorok sajátja. Amennyit a motorgyártók céljairól tudok, nem várható belátható időn belül 100 lóerős kardános allrounder. A lánchajtás egyébként nem akkora tragédia, mint amekkorának egy BMW GS tulajdonos be tudja állítani. Ha nem akarsz a fújkálással időt tölteni, akkor harmincezerért teszel rá félautomata olajozót, és máris simán 70-80 ezer kilométerre nyújthatod az élettartamát.

Honda CBF1000
Honda CBF1000

Most két ötletem van: a CBF600F megy 170-nel, egy kis plexitoldattal egész élhető, és nagyon megbízható. A másik a CBF1000.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.