Kedves Nepperűző!
Jelenleg egy 2012-es 250 ccm X-Maxot hajtok. Nagyon szeretem, de a felhasználási körülményeimhez nem igazán passzol. 50-50%-ban használom városban és kisebb, jellemzően 60 km körüli távolságokra. A városban nincs vele baj, de városon kívül harmatos a teljeítménye. Utazó tempóban az a 100-110 km/h tökéletes, csak néha az autósok nagyon viccesek, és amikor 90nél elkezdem előzni, akkor ő is rágyorsít... Másik problémám vele, hogy sajnos nincs benne ABS. Mivel a biztonság elsődleges szempont, többek között ez is szerepet játszik a cserében.
Eddig a problémámra még nem lenne nehéz javasolni motort, de most jön az erős szűkítés. Munkámból kifolyólag elég sűrűn kell vinnem magammal aktákat. Az X-max ülés alatti tárolója bődületes mennyiséget befogad, közel sincs ennyi helyre szükségem, azonban 1-2 dossziét néha benne kell hagyjak a motorban. (+ tárcsafékzár, iratok, stb...) Itt sajnos megtorpan a tudásom, mert nem nagyon találok olyan motort ami ennek a célnak megfelelne.
Nagyobb robogót nem szeretnék, mindenképpen váltós motorban gondolkozok. Topboxot, és oldaldobozt se szeretnék állandóra a motorra. A-s jogosítvánnyal rendelkezek, úgyhogy a teljesítmény nem akadály, de 100 LE-nél erősebbre nincs szükségem. Mindenképpen használtban gondolkozok, Németországból, vagy Olaszországból hoznám be, kb. €4500-5000-t szánok a motorra, a szállítás, névre írás, reg. adó, első szervíz ebben nincs benne, az természetesen ezen felül értendő. Korban maradnék a kb. 4-5 éves motornál, elsősorban a sportos naked bike-ok tetszenek, mint a Kawasaki ER-6N, Yamaha XJ6, MT-07 stb... Mint már fentebb említettem fontos, hogy ABS-es legyen a modell.
Ezen kritériumoknak amit eddig találtam, kizárólag a Honda NC modellcsalád felel meg. A tank helyén lévő tároló tökéletesen megfelelne a célomnak, azonban kicsit kevésnek találom a teljesítményét. Az a 48LE (700s) illetve 54 LE (750s) nem tűnik nagyon acélosnak, valamint ha jól olvastam, akkor a fordulatszám is leszabályoz olyan 7000 magasságában, amit egy átlagos autó is tud. Inkább abban a 70-80 LE-s kategóriában gondolkoznék, mint a fentebbi modellek. Sajnos nem tudom kipróbálni a Hondát, hogy a való életben mit tud a gép, így csak a számokból tudok kiindulni. Pályázni nem tervezek vele, csak közlekedésre, és alkalomadtán túrázásra használnám.
Önnek mi a véleménye arről a modellről? Mennyire kevés az a 48, 54 LE?
Ezen kívül a modellen kívül esetleg tud-e valamit javasolni alternatívaként, aminek van valami hasonlóan praktikus zárható tárolója?
Ha ez a motor valóban nem olyan dinamikus, akkor azért átgondolom, hogy feláldozom a zárt gyári tárolóhelyet, és használok egy zárható topboxot. Abban az esetben milyen modellt javasol az említett paraméterekkel?
- kb. 4-5 éves- ABS- sport naked forma- kb. €4.500-5.000 (Német/Olasz vételár)- 70-80 Le teljesítmény
Segítségét előre is köszönöm.
Üdvözlettel: SzabTiv
Kedves SzabTiv!
Az NC sorozat nagy kedvencem, és mindig kicsit röhögnöm kell, amikor valaki katalógusadatok alapján próbálja megítélni. Az 700-as S változattal nagyon sokat mentem, megjártam utassal Albániát, és nem volt rá panaszom, mivel nyomatékból megy, nem hiányzott a felső tartomány. Aztán az NC750X-szel is csak jó dolgokra emlékszem, elég árulkodó, hogy a BMW F 700 GS-sel simán tartotta a lépést.

Tehát az NC-ket egyáltalán nem zárnám ki, pláne nem a 750-eseket, azt viszont mindenképpen meg kell említenem, hogy az NC-t kizárólag DCT váltóval ajánlom, azzal működik igazán jól. Nem kell fosni tőle, a vezetési élményből sem vesz el semmi, kézre eső gombokkal kedvre tudsz le és fel kapcsolgatni, tehát előzés vagy kanyar előtt egy nyomás vissza, és már meg is van a kellő fordulat.

Ha az NC mégsem játszik nálad, akkor kezdj el barátkozni a hátsó dobozzal vagy a hátizsákkal, mert nincs olyan sportos naked bike, aminek lenne okos tárolója, vagy akár csak értelmezhető hely az ülése alatt - az ülés alatti tároló azoknál a motoroknál értelmes méretű, amiket kétoldali rugóstaggal szereltek, a központi rugóstag éppen onnan veszi el a helyt.
Az ER-6 és az MT-07 közül a Yamahát tartom jobbnak, az XJ6-ot csak addig számolod, amíg meg nem látod közelről.
Üdv:Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.