Üdvözlöm!
Tanácsát szeretném kérni mert elvesztem a motorok között. Kezdő motort szeretnék A2-es jogsival, és nagyon szimpatizálok egy 250-es Ninja-val. Viszont nézegettem 125-ös gépeket is (pontosabban Aprilia RS-t) és feltűnt, hogy lóerőben nincsen nagy különbség, körül-belül 28-35 lóerőket találtam minden hirdetésben. A kérdésem az lenne, hogy miért lenne jobb a Kawa 700-800 körül, mint egy Aprilia 400 környékén? Leginkább környéken motorozásra, illetve kisebb, 100-150 km-es túrákra használnám.
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Sándor!
A 20+ lóerős Aprilia RS125-ösök még 2012 előtt készültek, és egészen különleges motorok voltak, lényegében a kétütmű 125-ös GP motorok replikái. A blokk a Rotaxtól érkezett, alumínium hengerrel, nicasilos bevonattal, komoly alumínium vázzal és lengővillával, fordított villával, penge futóművel. És volt teljesítményük, amit sokan még tovább tuningoltak, de úgy, hogy 150-ről még gyorsultak.

2012-ben aztán jött az RS4 125, ami egy acélvázas, négyütemű, 15 lóerős, botfutóművű közlekedési eszköz lett, ami illik az A1-es jogosítványhoz, és már semmi köze a versenyreplikákhoz.
A 250-es Kawasaki Ninják története kicsit messzebbre nyúlik vissza, és szerteágazóbb, 1983-óta gyártják, de arra gyanakszom, hogy te nem a veterán vagy youngtimer vonalat böngészed, hanem a modernebb, 2007 utániakat. Ezek soros kéthengeres, utcai motorok, rövid pályákon egyébként elég látványosan lehet menni velük, de attól még egyszerű fékkel, futóművel és vázzal készülnek.

Bár papíron mind a kettő sportmotor, és a névleges teljesítményük nagyjából egy ligában van, az RS125 és a Ninja 250 közötti árkülönbség a használhatóságukból adódik. A Kawasaki teljes értékű hétköznapi motor, viszonylag kényelmes, jól használható motorkarakterrel, alacsony fogyasztással, az RS viszont tulajdonképpen versenygép, ennek megfelelő üléspozícióval és használhatósággal: menni csak a legfelső fordulattartományban megy, de ott nagyon, olyankor simán lenyeli a hét liter keveréket.
A kettő tehát adatokban és távolról hunyorogva eléggé hasonlít, ráadásul mind a kettő remek a maga nemében, csak egészen más célra készültek. Arra, amire te keresel motort, a Kawasaki a megfelelőbb.
Üdv: Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.