Jó lesz a BMW, vagy legyen egy Suzuki?

2017.10.19. 12:11

Sziasztok!

Jövőre szeretnék beruházni egy nagymotorra, csak a kettő közül nem tudok válaszolni: az egyik a BMW F 800 ST, a másik a Suzuki GSX650F.

Mindenképpen egy sportosan kinéző túra motorra van szükségem napi használatra, városban munkába járáshoz és hétvégente egy kis túrához. Melyik lenne a megbízhatóbb és a jobb motor szerintetek? Előre is köszönöm! Ferenc

Kedves Ferenc!

A jót nehéz definiálni, mert kinek mi a jó, mindenesetre az én megítélésem szerint az F 800 ST a jobb, a Suzuki GSX650F viszont megbízhatóbb.

A Suzuki fenntartása olcsóbb és problémamentesebb lesz - normális esetben csak kopó-fogyó dolgokat kell cserélni, illetve amit a szervizkönyv előír. Nem különösebben izgalmas, de nagyon megbízható gép, kiszámíthatóan működő, örök életű blokkal, kényelmes üléspozícióval.

A BMW F 800 ST-n mintha egy fokkal sportosabb lenne az üléshelyzet, jobb a futóműve, a soros kéthengeres blokknak markáns karaktere van, a kidolgozása pedig lényegesen szebb - az egykarú alumínium lengővilla például meseszép, a szíjhajtás pedig különleges. Ez utóbbi előnye, hogy gondozásmentes, a hátránya, hogy hiába hosszabb az élettartama, mint egy lánccé (40 ezernél ajánlott cserélni, de 60 ezret is elmehet), annyival drágább is a cseréje - illetve ha szakad, tovább tart a pótlása, nincs polcon belőle bármelyik alkatrészes cégnél.

P0027023

A BMW karbantartása egyébként nem különösebben bonyolult, jól szerelhető, egyedül a 20 ezer kilométerenkénti szelephézag-állítás körülményes. Viszont van egy drága típushiba, ami miatt érdemes 2009 utáni típust keresni: a hátsó kerékcsapágy miatt visszahívási akció is volt.

Üdv:

Nepperűző

Az oldalról ajánljuk

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21