Üdv!
Motor vásárlás előtt állok, alapvetően kezdő motoros vagyok, 2012-2014 közötti, ABS-es Honda NC700S-re esett a választásom. Arra szeretnék választ kapni:
- alapvetően mi a külömbség az S és X között?
- mennyi egy karbantartott, 30 000 km-t futott motor reális ára?
Hosszú távra szeretném kb. 1,4 milliót szánok rá. Ha lenne más ötlet, szívesen meghallgatom.
Köszönettel: Gyu
Kedves Gyu!
Az NC700-at remek választásnak tartom, kezes, megbízható és nagyon parktikus. Sokszor elmondtam már, kizárólag DCT-vel ajánlom, azzal működik igazán jól, hagyományos váltóval nem különösebben nagy durranás.

Az NC700S és NC700X között a fő különbség, hogy az egyik egy naked bike, a másik pedig egy túraenduró, ennek megfelelően eltérő a futóművük, az X-nek három centivel hosszabbak a rugóútjai, másfél centivel nagyobb a tengelytávja és valamivel nagyobb a szabad magassága. Ezen felül a nagyobb plexi miatt jobb a szélvédelme, és máshogy nyílik a tank alatti tároló. Általános praktikussága miatt egyébként az NC700X-et jobb motornak tartom.
Így csak a Honda tud spórolni
A Honda NC700X az egyszerű, hétköznapi motorosok jolly jokere. Átlag feletti használhatóság átlagembereknek. Végre.
Mind a két változat jól extrázható, feldobozolva kiadósakat lehet velük túrázni, a markolatfűtés nagyon hálás dolog, a középállvány egyszerűvé teszi a láncápolást, ha pedig tényleg hosszú távra tervezel vele, akkor egy jobb villarugóval és a hozzá való villaolajjal (pl. Wilbers, ennek elég jó az ár-érték aránya) javíthatsz az úttartásán. Persze ugyanígy hatalmas javulást lehet elérni egy komolyabb rugóstaggal, de az már zsebbe nyúlósabb tétel - amúgy az NC700 egy jobbfajta gumitól is remek lesz, szerintem megéri nem a legolcsóbb túraabroncsot tenni rá, hanem egy valamivel drágább utcai sportgumit, mondjuk Bridgestone S20-at vagy Pirelli Rosso III-at, azokkal nagyon rajta van az úton.

A második kérdésednél, hogy mennyi a reális ára egy 30 ezret futott, karbantartott motornak, nem teljesen értem: ha NC700-ra érted, akkor 4500 euró körül szép NC700-akat találni, akár DCT-vel is, vagy DCT nélkül sok extrával - ez a 4500 euró pedig nagyjából megfelel a te keretednek. Ha úgy általában érted a kérdést, akkor nem tudok rá válaszolni, mert egészen más ára van egy 30 ezret futott, tízéves CBF125-nek, mint egy 30 ezret futott, kétéves R 1200 GS-nek.
Üdv:
Nepperűző