Tisztelt Nepperűző!
Mostanában érett meg bennem a gondolat, hogy az 50 ccm-es robogómat nagyobbra cserélném. Jelenleg egy Yamaha Jog 50R-t használok nap mint nap megyeszékhelyen (70% városon belül, 30% városon kívül, összesen 5 km).
Az egyik problémám, hogy bár a robogó két személyre van kialakítva, segédmotoros kerékpárként nem szállíthatok rajta utast. A másik, hogy a városon kívüli szakaszon a 70km/h-s korlátnál az autósok előszeretettel előznek vagy leszorítanak az útról.
Ezért keresek egy olyan, rendszámozható motorkerékpárt, ami:- méretre nem nagyobb a jelenleginél (autók közötti előre gurulás, tárolás, stb.)- utasnak is kényelmes- megbízható, van hozzá alkatrész és olcsón fenntartható- nem 2 szerelő ért hozzá az országban- a tároló rekeszébe legalább egy sisak befér
Teljesítményben korlát nincs, de már van egy 500ccm-es motorom, így nem a teljesítmény a legfontosabb.
A keret kb. 250 000 Ft plusz átírás és első szerviz.
Válaszát várva: Tamás
Kedves Tamás!
Első ötletem a Benelli Velvet, amiből volt 125-ös, 150-es, 250-es és 400-as, és mindegyiknek ugyanaz a kis bódéja van, amivel könnyen lehet a sorok között menni. Alkatrész van hozzá, és elég egyszerű motor. Ráadásul jól kiválaszthatod, milyen teljesítményre van szükséged.

Ha nem találsz megfelelő állapotú Velvetet, akkor érdemes szétnézned a japánok között, bár ott ennyiből leginkább a kínálat alját kapod, sajnos az olcsó és egyszerű Honda Foresight túlságosan nagy dög - akkor már inkább a Yamaha Majesty 125, az még nem batár. Az SH125 még adná magát, de 250-ből nehéz igazán jót kifogni. Nem lehetetlen, de melósabb feladat.
8 éves új robogó?
Ha robogóról írok tesztet, akkor annak valami nyomós oka van. Mint most is: vadonatúj, de brutálisan túltárolt robogó tesztje.
A Kymco Agility nem egy erőgép, de nagyon megbízható, és amíg van benne olaj, nem adja fel - 100 ezer kilométeres futásúról is tudok. Az alkatrész kicsit macerásabb hozzá, mint egy olaszhoz, van minden, csak ritkább dolgokra általában várni kell.
A legegyszerűbb, ha keresel egy olasz 125-öst, amit a Piaggio egyen technikájára húztak fel, ezek egyszerűek, megbízhatók, jók és szépek, ráadásul a szerelők ismerik, alkatrész is egy nap alatt van hozzájuk - nagyjából mindegy, hogy melyiket választod, a Runner VX 125 például jó vázzal rendelkezik és sportos, míg a Liberty inkább praktikus, de van belőle RST, azaz postás változat, erősített futóművel és vázzal, ami utassal és rossz utakon hálás extra.
Üdv:Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.