Öreg motor vehető még?

2018.03.28. 16:22

Kedves Nepperűző!

Tavaly sikerült megszereznem az A korlátlan jogsit. Ennek örömére föl is hajtottam egy nagyon szép CBF600-ast, mivel azzal tanultam. Elsőre tetszett is és a véleményekben/tesztekben sem kapott elmarasztaló ítéletet. Azt a tényt viszont alaposan figyelmen kívül hagytam - amit mások is megénekeltek -, hogy hááát, izé, öööhh (lehet kövezni), de kicsikét sótlan. Ez előtt egy 250-es Banditot hajtottam, aminek ugyan igazi ripacs hülyegyerek karaktere volt, de karaktere volt!

Ezért mostanság hunyorító tekintetem ismét karakteres(ebb) motorok felé vetem. Ráadásul egyik sem mai darab (Honda CM400T , Suzuki VX800, vagy éppen a GS450 - bár ezt inkább egy kis kávérészernek tudnám elképzelni). Nem vagyok lóerő mániás és nem kell százezer köbcenti sem. Az ökörködésből már kinőttem. Vonz a két henger hangja és ezeknek az öreg gépeknek a megjelenése. Nagy egyetlen kérdésem, hogy mennyire ajánlhatóak ezek a vasak, mennyire van még hozzájuk alkatrész ellátás, hogy valamelyiknek megnyújthassam az életét, akár egy-két évtizeddel is.

Üdvözlettel: Kornél

Kedves Kornél!

Nyugodtan vegyél. A Suzuki VX800-at nem is érzem különösebben réginek, de a CM400T és a GS450 sem életbentarthatatlan modell. Kopó-fogyó dolgokat egyáltalán nem nehéz szerezni hozzájuk, de bonyolultabb elemek, például szelepek vagy  karburátor-felújítókészlet is belátható időn belül beszerezhetők. Ha nem egy olyan darabot veszel, aminek már véres a torka, akkor ezek megbízható, hangulatos motorok. És elég egyszerűek is, tehát ha mégis felújításra kerül a sor, akkor sem különösen bonyolult a feladat.

Ráadásul elég gyakoriak ahhoz, hogy külföldről jó áron, viszonylag minőségi utángyártott cuccokat tudj rendelni hozzájuk, például a brit Hagontól elég jó korhű rugóstagokat vásárolhatsz, de vannak felnijeik és villarugóik is, ha azokkal lenne gond.

Üdv:

Nepperűző