Kedves Nepperűző!
Azzal a kérdéssel fordulok hozzád, hogy milyen robogót vegyek a pesti belvárosi rohangáláshoz? Van egy 600-as nagy, ezért nem szívesen mennék az ötven köbcentis határ fölé: elég egyre a műszakiztatás/teljesítményadó/átíratás és hasonló bürokratikus kötelezettségek teljesítése. Valamint ha kimerészkedek a városból, arra is ott van a nagy.
A használt kínálatot nézve pedig teljesen tanácstalan vagyok, a 80 ezrestől a félmilliósig terjednek, a nagyobb márkáktól az ismeretlen kínaiakig. Én nagyjából 150-200 ezredesre gondoltam érte, ez reális? Szerinted, ha csakis ötvenesben gondolkodom és nem szeretnék újat venni, akkor mennyit költsek rá, illetve szerinted melyikre lenne érdemes beruházni?
Köszönettel,
Gábor
Kedves Gábor!
150-200-ból elég jó ötveneseket lehet venni, tehát egyáltalán nem lesz nehéz dolgod. Ha nem ismered a típusokat, érdemes az egyentechnikát keresni, ami röviden annyit jelent, hogy Piaggio vagy Minarelli blokkos olasz robogókat nézni. Ezek megbízható, strapabíró, jó minőségű járművek, melyekhez szinte minden bokorban van alkatrész. Gyári új, bontott, csúcs minőségű utángyártott (pl. Polini/Malossi), jó utángyártott (Top), és hitvány gagyi is.
A vízhűtéseseknek jobb a teljesítménye, a levegősök olcsóbbak, egyékbént nagyjából mindegy, ezek egyentechnikára épülnek. Nagyon szeretem a Piaggio Quartz-ot, jópofa a műszerfala, szerintem vicces gép, és elég jól megy, bár ritka. A Sfera ugyanez a vicces forma, csak léghűtéses blokkal. A Liberty régi klasszikus, nagy kerék, kevés ülés alatti tároló - ha ez jön be, vehető, ahogyan a Minarelli blokkos Scarabeo is.

A Piaggio Typhoon szerintem nagyon vagány, régi kedvencem, az Aprilia SR50 pedig már sokaknak bizonyított - a lényeg, hogy Minarelli vagy Piaggio blokkal vedd, a Morini blokkosak kerülendők - ezeket úgy a legkönnyebb kiszúrni, hogy a régi SR50 forma mellett (kb. úgy néz ki, mint a mi TB24 versenygépünk) a légszűrőház a lengővilla tetején van, míg a Minarellinél a lengővilla előtt. Még egy tanács SR50-hez: az injektoros Ditech-et próbáld kerülni. Nem azért mert szar, hanem mert megköveteli a százas benzint és a szintetikus olajat, és ha ezeket nem kapta meg, akkor nagyon-nagyon drága lesz a javítása.
Megvan a szerkesztőség új robogója
Járműért még ennyit nem kutattam, de végül kitúrtuk az aranyrögöt.
Ha ezek után is abszolút tanácstalan vagy, ajánlom figyelmedbe ezt a cikket, melyben összeszedtük a 10 legjobb ötvenest.
Top 10 ötvenes robogó
Vannak sportos, megbízható, praktikus és takarékos robogók, a listán szereplőek ebből legalább kettőt tudnak. De inkább hármat.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.