Kedves Nepperűző!
Okulva olvastam már számos tanácsod, észrevételed még az általam keresett kérdésre is, mégis felteszem a kérdést: mit vegyek?
A motort napi használatra tervezem, amiben lenne bőven városi közlekedés is, de a munka után és hétvégente egy-egy túra is tervben van. Régóta motorozom, amit szeretek feldobni némi egykerekezgetéssel. Tehát egy olyan kompromisszumot keresek, ami lehetővé teszi a városban való közlekedést, a kétszemélyes 2-400 km-es túrát, de nem kell leégetni a kuplungot, ha rá szeretném venni az első kereket a pihenésre. Korábban CBR900RR, TL1000 motorjaim voltak leáttételezve, de szeretnék egy kényelmesebb, városbarátabb teremtést.
Láttam, hogy sok esetben ajánlod a Z750-t, ami elől én sem zárkózom el, de kíváncsi lennék a véleményedre a Triumph Speed Triple R-ről?
További kérdésem, hogy mennyire látod problémásnak akár a 750, akár az 1000-es nakedek használatát a városban?
Hozzáteszem, még azt sem sikerült eldöntenem, hogy sor, vagy V, hiszen a nyomatékrugalmas, dinamikus viselkedés (a hang mellett) a kecsegtető, de a teljesítménybéli (legalábbis a számok szerint) különbség számottevő.
Hosszút távban gondolkozom, és 1,2-1,5 között tervezem a vásárlást.
Segítséged köszönöm!
Péter
Kedves Péter!
A Speed Triple ördöngős disznó, erős, mint a veszedelem, lógatni is lehet, hangja van, rugalmasságban elképesztő, az R-változat pedig komoly féket és futóművet kapott, szóval eléggé hibátlan-gyanús. De nem hibátlan, nem annyira érzéki, mint a Street Triple, erőben hiába van sokkal fölötte, kicsit sprődnek érezni a Street után - más műfaj, szálkás tornász helyett nehézatléta, ha érted, mire gondolok.

Mivel a két konkrét típus, amit említettél a leveledben, azok nakedek, ezért én is főleg nakedeket ajánlok: az Aprilia Tuono 1000R-ben van vitamin, V2-es is, és ha végigpörgeted az előbb linkelt cikk képeit, észreveheted, hogy van benne némi hajlam az ágaskodásra, plusz tárgynak is elég szép.
Ha pokolra jutok, akkor is kell
Olasz? Stimmel. Sportos? Mi az hogy! Tizenévesen megbízható? Ööööö...

A Yamaha FZ1 a maga kb. 150 lóerejével elégnek kell legyen, bár hosszú az áttétel, én simán feltennék egy kisebb első és egy nagyobb hátsó lánckereket, akar a fene 200-zal menni. Kawasaki Z1000 is jó dolog, sőt, szerintem dizájnban és élvezeti értékben egyaránt veri a Yamahát.
138-nál dadog le az egyes
Jól van ez így? Nem, de hát ki akar folyamatosan normális lenni egy ezres motoron?

Ha inkább a sport-túra felé hajlasz, akkor a Triumph Sprint ST 1050 elég jó választás: Speed Triple alapok, 125 lóerő, érdekes forma, zseniális kipufogódizájn, és nem jön szembe minden sarkon.
Amúgy ha fontos a különlegesség, akkor ennyiért találhatsz MV Agusta Brutale 750-et, Benelli TNT 1130-at vagy KTM 990 Super Duke-ot is - bár ezeknél a kétszemélyes üzem kérdőjeles, illetve azt is megkockáztatom, hogy szükséges lesz egyfajta vonzódás a hibakeresés folyamatához is. :D
Az ezer köbcentis motor szerintem használható városban, érted, nem vagy kezdő, tudod mi a különbség a gáz és a fék között, azt is tudod, melyiket mikor kell használni, volt már erős motorod - ezek ráadásul nem Gold Wingek, méretben nem nagyon térnek el egy hatkilóstól, vagy legalábbis nem férnek el rosszabbul a sorok között.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.