Kedves Nepperűző!
Egy nagy túraendúrót szeretnék beújítani, mivel eléggé termetes vagyok (186 cm) és a kiszemelt típus a 2004-től gyártott, injektoros Varadero. A kényelméről és megbízhatóságáról már sokat olvastam. A kérdésem az lenne, hogy 65000-75000 km-es futásteljesítménnyel is vehető-e? Sokat bírnak-e ezek a motorok? Ezzel a km-állással ugyanis Németországban 2007-2008-as példányokat is találtam, amelyek nekem árban megfelelnének. Tudsz-e esetleg ezeknél jellemzően előforduló gondokról, amire oda kell figyelnem?
A másik jelölt a Bmw R 1150 GS lenne (hasonló futásteljesítménnyel), de miután minden fellelhetőt elolvastam a két típusról, az az érzésem, hogy a Hondával nagyobb biztonságban lennék. Javíts ki, ha rosszul érzem. :)
Segítséged előre is köszönöm!
Üdvözlet, Tomi
Kedves Tomi!
A Varaderonál a 65-75 ezer kilométer nem tétel, ha rendesen megkapta a karbantartásokat. Szerintem nem kell tőle félni, ezek 100 ezer kilométer fölött is motorok maradnak. Az R 1150 GS szintén tartós dolog, vannak rajta felmerülő problémák - írtunk is róla - de a kilométert mocskosul bírja. Ráadásul mind a kettő jól tartja az árát.
Mit várhatok egy sokat futott BMW-től?
Van-e élet 100 ezer kilométer fölött egy BMW R 1150 GS-sel?

Varaderóból amúgy az injektorosat tartom igaz útnak, aki karburátorost venne, azt is inkább a befecskendezős felé terelném - kevesebbet fogyaszt, problémamentesebb, ráadásul az olajfogyasztásra is kevésbé hajlamos. A karbisoknak tudtommal még lágyabb volt a dugattyúgyűrűje (ami egyébként a tartósságnak tesz jót, csak ha elfogy miatta az olaj, akkor a tartósságnak is annyi).

Hogy a két típus közül melyiket választod, teljesen ízlés dolga: a Honda erősebb, a BMW-nek viszont jobb a futóműve, a GS kardános, ami nehézzé teszi, és van reakciója, a Vara láncos, tehát ápolni kell, de reakciómentes, és így tovább...
Ha nagyon nem tudsz dönteni, válaszd azt, amelyikhez több extra jár (dobozok, tankbőr, bukócső, fűthető markolat, stb...), vagy amelyikhez ismersz jó szerelőt. Ez utóbbi nagyon fontos, pláne a BMW-nél, ami japán motorokhoz szokott embereknek bonyolult tárgy, amit típusismeret és célszerszámok nélkül sokan csak elrontani tudnak.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.