Tisztelt Nepperűző!
5 év kihagyás után újra motor vásárláson töröm a fejem.
Két típus között kellene döntenem: Yamaha XJ600S Diversion '92-'97, vagy Yamaha TDM 850 3VD '92-'94.
A 600-as Divit megbízható gépnek tartom, de két személlyel hosszú túrákhoz talán gyenge egy kicsit. Emiatt - no meg pár ló plusz, meg hosszabb, könnyebben szabályozható teleszkópok miatt - inkább a TDM-et választanám...
Viszont pár ismerős szeretne lebeszélni róla, mondván, hogy
macerás motor... Meg kevés van belőle... Meg drága, és nehezen beszerezhető az alkatrész hozzá. Szeretném megtudni mi az te véleményed erről?
Megbízható típus a TDM?
Vannak bizonyos típushibái amikre érdemes odafigyelni?
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!
Üdv! Marci
Kedves Marci!
Szerintem mind a két kinézett motornál létezik jobb. A Suzuki GSF600 Bandit például minden szempontból jobb motor, mint az XJ600, jobb a futóműve, a váza, kevesebb rajta az igénytelen megoldás, miközben ugyanannyira egyszerű, kezes és strapabíró.

A TDM-ből a 900-asok azok, amelyeket nyugodt szívvel ajánlok (illetve a 4TX még adja). A 850-es 3VD ránézésre nagyon tetszik, értem mi fogott meg benne, de szerintem se nem különösebben jó motor, se nem különösebben jó vétel. Olcsónak olcsó, ez a legtöbb, amit el tudok róla mondani, de ezek már erősen rajta vannak a lejtőn.

Kevés pénzből Transalp, Freewind, hatkilós Bandit, CB500, ER-5 vonalon keresgélnék. Nem leszel hülye, ha a két Yamahából valamelyiket veszed, mert lehet, hogy a konkrét darabok állapota annyira jó, hogy az a tuti vétel, de szigorúan típust vizsgálva egyik jóságáról sem vagyok meggyőződve.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.