Kedves Nepperűző!
Gyűjtögetem serényen a nagy motorra szánt keretet, de sajnos nem tudom eldönteni, hogy mégis mire. Szerencsére a Mátra mellett lakom, így hétvégente tudok felhasználói élményeket begyűjteni a motorokról a gazdáktól.
Amit tudok magamról:
185 cm, 110 kg és jelenleg egy 150cc-s motort hajtok.
Többféleképpen motorozok, szeretek Simsonosan üldögélni, de próbálgatom az agresszívabb üléshelyzeteket is. A motorom mérete miatt többnyire egyedül járok vele, de néha sikerül páromat is felcsalnom rá, és kezdi is szeretni.
A keret amiben gondolkozom az 2 millió Forint (+ 1 millió, új motorért akár egy évet várok).
A motort egy igazi mindenesnek szeretném használni, napi 30 km-es inga melóba, akár két személlyel, és egy hosszabb túrától se szeretném, hogy megrettenjen.
Természetesen már visszaolvasgattam előző tanácsaidat, ott akadt meg a szemem néhány motoron. Főleg sporttúra motorokat gondolok győztesnek, de sajnos - nem sajnos a naked bike-ok is tetszenek. Még egyiken sem ültem, de szeretném szűkíteni a megnézendő motorok számát azzal, hogy mik tetszenek.
Kedvelt és ajánlott motorok: Honda CBF 1000 (2011), Suzuki Bandit 1250 (2015), Kawasaki Z750, Yamaha TDM900
Kaptam egy fülest, hogy ha már ennyi pénzt szeretnék motorvásárlásra költeni, már érdemes akár az új motorok között is szét néznem. A gyártok oldalát pásztázva azt láttam, hogy most inkább a naked bikeokból lehet válogatni. Lehetnek ezek is mindenesként használni? Néztem videókat túrákról mindenfajta motorokkal, de nem tudom, hogy a mitfahrernek is kényelmesek voltak-e. Új motor esetén természetesen várnék, hogy gyűljön a pénzem. Nem vagyok elfogult egy márkával szemben sem. Ha lehetne egy kívánságom, szeretnék egy zsír új Suzuki GSF Bandit 1250S-t venni, nagyon szépek.
Összefoglalva,
- Létezik most piacon lévő olyan túramotor, amiről ha levesszük a dobozokat akkor egy városban is kecses, virgonckodásra is alkalmas motort kapunk?
- Szempontjaim: sokoldalúság, friss modell, reális fogyasztás, utaskényelem.
- Körülbelül 1 literes motorokra mennyi az éves kötelező? Van erre esetlegesen egy kalkulátor, ami mutatja, hogy mitől függ?
- Van esetleg, vagy lesz-e a használtan felsorolt motoroknak újnak mondható leszármazottja?
Nagyon szépen köszönöm, hogy elolvastad kis esszémet! :)
Éljen a TotalBike/Car!
Üdvözlettel,
Zs
Kedves Zsolt!
Elöször összefoglalva:
- Létezik hát! Szinte bármelyik feldobozolt motor betyárrá változik, ha lepattintod az odalkoffereket, még a BMW K 1600 GT is tök jól elfér a sorok között.
- A felsorolt szempontoknak a Z750-et leszámítva mindegyik kinézett típus megfelel.
- Rengeteg biztosítás-kalkulátor van a neten, amikkel kiszámolhatod a köteleződ.
- Modern utódok: A CBF1000-nek nincs, a CB1000R sokkal sportosabb. A Bandit 1250-nek nincs, a GSX-S sokkal sportosabb, a Z750-nek az utódja a Z900, és az nagyon rendben van, a TDM900 utód nélkül szűnt meg, a Tracer 900 sokkal sportosabb, sokkal vadabb és kevésbé kényelmes. Az új Tracer 900 GT-vel még nem mentem.
Olyan semmilyen, mégis nagyon jó
A TD megtéveszt, az M elbizonytalanít. A 900 már sejtet valamit, de hogy igazán mire jó, csak azok tudják, akik már megvették.
A felsorolt motorjaid közül kilóg a Z750, ugyanis dobozolva bénán fest, utasnak nem annyira kényelmes, és inkább rövid csapatásokra való, mint mindenre - voltam hosszú túrán Z800-zal, kivitelezhető, de az inkább kompromisszum, mint ideális felhasználási terület. Persze van ellenpélda is, Motortrade Attila éppen világkörüli úton van a saját Z750-esével.
Tuti tipp millió alatt
Nagy látnok volt, aki 13 éve megmondta, hogy a középkategóriában a legnagyobb jóság a plusz köbcenti lesz.

A CBF1000-ről jellemzően csak jókat tudok mondani, bár a szelephézag-ellenőrzést elég sűrűre írják elő, és az kimondottan bonyolult, valamint rövid időn belül több olyan sztorit is hallottam, hogy külföldön elszállt a generátor. A Bandit 1250-nel szerintem nincs gond, megbízható igásló, de nagyon ajánlott valami rendes futóművet tenni alá, például a villába egy progresszív rugót, hozzá való olajjal, hátra pedig egy hozzád igazított keménységű központi rugóstagot.

A TDM900 a túraendurósága miatt némileg kilóg a sorból, de nagyon megbízható, kellemes motor, szerintem elég beszédes, hogy az általam legtöbbre tartott Yamaha-guru is TDM900-zal jár túrázni. A felsoroltak közül szerintem egyikkel sem jársz rosszul. Érdmes lehet megnézned még a Honda CB1300S-t, az injektoros Varadero 1000-eket és a V-Strom 650/1000-eket, ezek szintén jó motorok - igaz, a DL1000-nek vannak típushibái, de a karakterével tud kárpótolni. Felmerülhet még az FZS1000 és a Kawasaki ZRX1200S, ezek régebbi típusok, karburátorosak, de nagyon jól kitalált, tartós gépek, álomszerű karakterrel, tiszteletre méltó teljesítménnyel, és a te keretedből nem csak hibátlan példányt hozol külföldről, de még praktikus átalakítások (futómű, fékcső, dobozrendszer, stb...) is bőven beleférnek.
A medve nem játék
Használtként lassabb nagyobb sláger, mint újként: ennyi erőt és használhatóságot ennyi pénzért más nem ad.
Az új motor vásárlás más történet - kétmillióból piszkosul jó használtat lehet kapni, de új motorból már nem olyan könnyű ennyiért szemezni. Mindenesnek nagyon jó bolt az Euro4-es V-Strom 650 2,4-ért, vagy a V-Strom 650 XT küllős kerékkel 2,5 millióért - felextrázva már majdnem ki is maxoltad a kereted. A Honda NC750X jó motor, pláne duplakuplungos váltóval, de teljesítményben szerintem elmarad az elvárásaidtól.
Alapcsomag heteróknak
Ha a szex nem is olyan, ami után a szomszéd is rágyújt, de nagyon kellemes együtt élni vele.
A Kawasaki Z900 3 milla fölött indul, a Versys 650 pedig rendben van, de annyira szerintem nem jó, mint a V-Strom, de legalább drágább. A Yamaha Tracer 900 kilóg a keretedből (3,6 millió), viszont a Tracer 700 belefér (2,8), és nekem nagyon bejött, bár lehet, hogy a te termeddel szűk két embernek.
Hívhatjuk-e középszerűnek Matuska Szilvesztert?
Mi marad egy középsúlyú hőbörgőből, ha túramotort készítenek belőle?
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.