Túraendurót az 1200-as Bandit után
Kedves Nepperűző!
Immáron 7. szezonomat űzöm a 2006-os 1200-as olaj-levegős Bandit SA-mmal, beletettem több, mint 50.000 km-t, rengeteg felejthetetlen élményt nyújtott nekem, megszámolni se nagyon tudnám hány országban jártam vele, és mindig megbízhatóan viselkedett, sosem féltem elindulni vele. Persze mindig megkapta amire szüksége van, 6000 km-enként olajcsere, és sose spóroltam az alkatrészeken.
A Bandit nagyon jó alternatíva volt eddig, sportos, megy is, és kanyarokban sem hagy cserben. Azonban elmúltak a fiatalos évek, és az idei erdélyi túrán vettem észre, hogy fáj a derekam, a térdem pedig szeretne kifordulni ebben az üléspozícióban. Így aztán fájó szívvel (és asszonyi haraggal) ugyan, de erősen gondolkodom a cserén.
Ami fontos lenne számomra, hogy menetteljesítményben, dinamikában legalább olyan jó legyen, mint a Bandit, de szeretnék kényelmesebb üléspozíciót. A túraendurók felé szemezgetek, úgy gondolom azok lehetnek jó alternatívák. Amik tetszenek: Yamaha Super Tenere, Honda Varadero, Kawasaki Versys 1000, esetleg az újabb 1000-es V-Strom. A keret kb. 3 millió Ft lenne. Persze tetszene a BMW túraenduro vonala is, de úgy gondolom annak a fenntartási költségei magasabbak, mint a többi lehetőségé.
Az lenne a kérdésem, hogy milyen további alternatívát tudnál javasolni, vagy milyen más modell jut még eszedbe, ami ötvözi egy túraenduro és egy Bandit tulajdonságait? Főleg túrázásra használom mostmár, de az fontos szempont, hogy az asszony is kényelmesen üljön mögöttem, lehessen dobozolni, és akár 1-2 hétre is el tudjak indulni vele.
Előre is köszönöm!
Tamás
Kedves Tamás!
Az egyértelmű, hogy az 1200-as Bandit után az 1000 köbcenti alatti motorok vérszegénynek fognak tűnni. A Versys 1000 logikus választás, hiszen ha bejött a nagy sornégyes karaktere, akkor ez az, ami ugyanazt tudni fogja. Az új V-Strom 1000 szerintem remek motor, érezni rajta, hogy az alapok nem frissek, de tisztességesen összerakott, kiforrott jármű, ráadásul nagyon jó fék és tisztességes futómű van alatta: emiatt a kettő miatt az én fejemben a Varadero előtt van. A Varadero nagyon tartós és kényelmes motor, a futómű is inkább komfortos, mint penge - érdemes kipróbálnod egyet, mert ha azt a fajta lágyságot keresed, akkor felesleges a modernebb és feszesebb túraendurókat nézegetni. Varaderóból érdemes az injektoros típusokkal foglalkozni, a késői évjáratokból pedig volt már ABS-es is.
A norvég meló
A Suzuki 1000-es kalandmotorja egyedi recepttel, résmodellként szeretne lyukat ütni a kategóriában egyeduralkodó GS eladásain.

Az 1200-as Super Teneré nehéz és nagy dög, de ha már elindult, nagyon jól kezelhető. Szerintem kellemes karakterű motor, és az általad felsoroltak közül ez az egyetlen kardános típus, vagyis soha többé nem kell láncápolással foglalkoznod.
Ez bírja a magyar utakat!
Béemmvébb a béemmvénél? Nem egészen: a Yamaha Super Ténéré 1200 egy pillanatra sem válik unalmassá.

Egyik általad nézett típus sincs tiltólistán, viszont ha távolról nézve eléggé hasonlóak is, érdemes mindet kipróbálnod, mert a karakterük, viselkedésük között azért vannak lényeges különbségek. A célnak mindegyik megfelel, a többi ízlés dolga.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.