Tisztelt Nepperűző!
Egyáltalán nem vagyok ott ebben a témában, ezért kérdezem önt.
Milyen robogót vegyek? Minden nap lezongorázom a Szigetszentmiklós (M0), Érd (6,M6), Árpád híd háromszöget, tehát mennem kell autópályán és városban is jócskán. Sajnos délután pont a csúcsforgalomban. Most egy 750e-s Ducati Monsterem van, ami eléggé fordulékony, de nem annyira keskeny, mint egy robogó, és sajnálom szegény motort, annyira sok a kátyu.
Szóval egy 150-250 köbcentis robogóra gondoltam, ami nem nagytestű, de azért tudok vele haladni mind városban, mind az autópályán.
Ha egy bukó pakolhatóság lenne az ülés alatt, annak örülnék, de a doboz se zavarna. Esetleg plexi, ami gondolom az autópályán a 100-as tempónál jól jönne. A keret 150-200 ezer lenne max, amit ha tudok, elintézek tavaszig.
Köszönöm válaszát!
Ede
Kedves Ede!
Mivel te az árérzékeny kategóriába tartozol, és a 150-200 rugós, rendszámos robogók masszívan a kínálat alját jelentik, bizonyos márkákat még az elején kiejtenék: ilyen például a Kymco, ami nagyon jó robogókat tud gyártani, de elég darabos hozzá az alkatrészellátás, és emiatt könnyen bele lehet velük szaladni nagy szopókba. Ez egy viszonylag újszerű példánynál nem valószínű, de egy kimondottan olcsó, sokat látott, öreg darabnál már számottevő kockázat, 150 ezer forintos robogónál fájdalmas lehet 150 ezer forint szervizköltség.

A japánok alkatrészellátása már sokkal jobb, van itthon képviseletük, és egész sok jó minőségű utángyártott cucc is van hozzájuk, de nagyon alaposan át kell nézni őket. A 150-es méretosztállyal az a veszélyes, hogy valószínűleg a bevallottnál sokkal több kilométer van bennük - ezek jó eséllyel Olaszországból jöttek, átestek egy kis fiatalító vajákoláson, aztán rámelegítették őket valakire, akit át lehetett verni. Nem garantált, hogy átverés, de résen kell lenni. Hiába lenne ideális neked egy SH150 vagy egy Dylan 150, nagyon gyanakodva vizsgáld meg a kiszemelt példányt. A Yamaha Majesty árban és minőségben megfelelő, van is belőle választék, de sajnos nagyobb annál, mint amit te keresel.
Robogót az olaszok nagyon tudnak gyártani, eleve ők találták fel a műfajt, és már csak a földrajzi közelség miatt is elég jó az alkatrészellátás. A Piaggio egyentechnika 400 köbcentitől lefelé nagyon jó dolog, ezért a helyedben első körben a Liberty 150-ek, Carnaby-k és esetleg Malaguti Madisonok (bár szerintem ez is nagyobb testű, mint amit te keresel) között néznék szét. Minőségiek, megbízhatóak, viszonylag olcsón üzemeltethetőek.

Szóval a Piaggio blokkos dolgokban meg lehet bízni, de mielőtt belevágnál, érdemes elolvasni ezt a cikket az egyenmotorok sajátosságairól, az alkatrészárakról és a várható költségekről.
Így lesz olcsóbb az alkatrész
Piaggio blokkokat nem csak Piaggio robogókba szereltek. Ha jó cikkszámon rendeled, rengeteg időt és pénzt spórolsz.
Üdv: Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.