Melyik chopper jó túrázni?

2019.01.25. 09:54

Kedves Nepperűző!

Munkábajáró, rohangálós Suzuki SV650N mellé keresek nagyobb choppert 2 személlyel való túrázáshoz 1,5-2,0 millió forint között. 3 fő szempont nem fontossági sorrendben: (1) chopper feeling (2) kényelmes legyen 2 főnek (3) megbízhatóság. Hosszú távon szeretném a motort megtartani. Két típus van elsősorban a a listán:

1. Suzuki VS1400, öt sebességes, 2000-es évjárattól, jó állapotú 1.3-1,5 millió körüli áron. Habár sokáig gyártották, elég kevés tesztet, használt tapasztalatot találok a neten. A népítéleten is csak pár rövid értékelés van ahhoz képest, hogy a motor elég elterjedt. Itt a kérdés főleg a megbízhatóság, van-e típushiba, van-e valami speciális dolog, amire ennél a motornál figyeljek vásárláskor?

2. Harley-Davidson Sportster, 2005-2010 között 1,5-2 millió körül. Itt a fő kérdés, hogy mennyire kényelmes 2 főnek (persze ki kell próbálni, tudom). Injektoros vagy karburátoros legyen? 1200 vagy 883?

A választ előre is köszönöm!

Üdv: Ákos

Kedves Ákos!

Teljesen személyes dolog, de ha az ember ezen chopper-cruiser vonalon mozog, akkor szerintem az egyetlen jó választás a Harley-Davidson. Harley-ból is van ízléstelen, de arról leginkább a tulajdonosok tehetnek. A jó túracruiserek pedig a Harley-Davidson touring modelljei, például a Road King vagy a Road Glide, azokra felül az ember, és azonnal azt érzi, hogy kimenne a világból is, de engem a legtöbb Dyna modell is hosszú csavargásokra csábít, kiváló példa erre a Switchback. Ezek viszont sokkal drágábbak, nem véletlenül.

Sportster 1200 Custom
Sportster 1200 Custom

A hétköznapi üzemeltetés viszont egyszerűbb lesz bármilyen japán motorral. Az általad említett, 1400-as szériát nem ismerem közelről, ezért sajnos a kérdésednek erre a felére nem tudok válaszolni, viszont nem lehet véletlen, hogy a Yamaha hasonló modelljei sokkal elterjedtebbek. 

A Sportster szerintem alapállapotban nem különösebben jó kétfős túrázásra. A rugóstagok nem különösebben jók, a rossz fék ebben a műfajban alap, ne gondold, hogy a japánokon érdemben jobb lesz. Ráadásul a Sportster kicsi - ennek ellenére a világtörténelemben elég sokan vállaltak be vele két fővel hosszú utakat, de ilyesmire egy Pan European lényegesen alkalmasabb.

Jó hír viszont, hogy a Sportster megbízhatóságban egészen jó, nincsenek olyan problémák vele, mint például az általad kinézett időszakban a H-D big block-okkal. Két főnek az 1200-as jobb, és lényegében mindegy, hogy gyári 1200-asról vagy 883-asból felfúrt 1200-ast veszel. A keverékképzés ízlés dolga, az injektor kevesebb törődést igényel, és nem szokott tönkremenni, a karburátor viszont autentikusabban adja a klasszikus érzetet - emiatt sokan visszakarburátorosították egy időben az injektoros Sporikat.

Szóval ha a szempontjaidat nézzük, sorrendben: 1. feeling, ezt a Harley nyeri, kiütéssel. 2. kényelem - egy Harley XL1200C egy sissy barral meg egy kicsit módosított üléssel ha nem is kényelem csúcsa, de vállalható túrázni. 3. A Spori egész megbízható.

Üdv:

Nepperűző



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.