900-as háromhengeres vagy 1200 köbcenti és négy henger

2019.02.13. 16:17

Tisztelt Nepperűző!

Egy Triumph Sprint RS 955i boldog tulajdonosa vagyok.

Kisebb kiruccanásokra és hosszabb túrákra is használom az Öreglányt. Szinte problémamentesen tettünk 63e km-et a motorba. Feleségemmel megjártuk vele Olaszországot, Görögországot, Horvátországot. Nem egy túragép, 1000 km/nap felett már kissé zsibbasztós- sőt, nagyon is az. Bár imádom a triple karakterisztikáját és nem cserélném semmire, a hosszú távokra valami más kell, dobozokkal, magas kormánnyal.

Maradnék az angol márkánál. De nem tudom eldönteni, Trophy 900 vagy 1200 legyen a következő vas. Elég a 900-as súlya és ereje, de a 885-ös blokk öregebb konstrukció, mint a most használt 955i. Jobb lehet az 1200-es, vagy a +1 henger csak felesleges bonyolítás és semmivel sem megbízhatóbb, vagy jobb technikailag? Hiszen a két blokk szinte ugyan az. És hát, azt mondják, Triumph-ból vagy triple, vagy semmi, az angolok nem tudnak négyhengerest csinálni...

Ön mit ajánlana?

Esetleg nézzek egy R1100 Rt-t? A bajorokkal egyáltalán nincs tapasztalatom, de pl. az állítható ülés tetszik (ez sajnos fontos, mert csak 175cm vagyok és rövid lábakon élek).

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel, József

Kedves József!

A mondás szerint a Triumph két dolgot tud gyártani: vizes háromhengerest és levegős kéthengerest. Ez a mondás némileg megdőlt, hiszen a mostani vizes kéthengeresei igen jók, szóval ez inkább annak szólt, hogy a TT600 nem volt nagy szám. A Trophy 1200 (a régi) amúgy nem egy rossz motor, az 1180 köbcentis blokk hosszú löketű, nyomatékos darab, hármasban indul állóhelyből, szóval a 108 lóerővel nagyon jó túrás karaktere van. És megbízható is, de ehhez érdemes felezni az olajcsere-periódust, az előírt 12 ezer helyett 6 ezrenként cserélni.

Trophy 900
Trophy 900

Ettől függetlenül előfordulhat a szabadonfutó elszabadulása (a bajt előre jelzi az indítás utáni csörgő hang), ennél a szervizmunka lesz drága, mert szét kell húzni a cseréhez a blokkot. A másik többször látott hiba a váltórugó pozicionáló rugó törése, ezt érdemes minél előbb cserélni, mielőtt a kapcsolókörmök elsarkasodnak. Egyébként vannak macerás dolgok még vele, például a lánc cseréje, amihez szét kell szedni a lengőkart, szóval érdemes egy automata láncolajozót felszerelni, hamar megtérül.

Triumph Trophy 1200 2003 3

Hallottam már elromló üzemanyagszintjelzőről, ami viszont egy kis műszaki érzékkel és szerencsével a gyári állásfoglalással szemben javítható elem. Ez most így hirtelen soknak tűnik, de egyébként megbízható típus - ahogyan a 900-as is, de az tényleg egy elég régi technika. Emiatt én inkább az 1200-ast javasolnám egy alacsonyított plexivel (egyékbént sok a szélzaj), de a legjobb megoldásnak egy Tiger 955i tűnik. De ha felbukkan egy patika 1200-as, akkor nem érdemes késlekedni.

Az R 1100 RT sem rossz motor, viszont ahhoz BMW-s típusismeret, alkatrészforrás és szerelőbázis lesz szükséges, ugyanis míg a Triumph műszaki megoldásai kimondottan japánosak, addig a BMW egy másik gondolatrendszer szerint épül fel. Az 1100-as BMW-k tartós darabok, a későbbi, főleg 1200-asoknál sokkal strapabíróbbak, viszont van néhány drága, évjáratspecifikus bajuk, például a váltóval, illetve ha a kuplungot fel kell újítani - és az egytárcsás száraz kuplungot elég hamar tönkre tudja tenni egy nem túl ügyes kéz -, akkor előre fog köszönni az alkatrészkereskedő.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.