Tisztelt Nepperűző!
A következő kérdéssel fordúlnék Önhöz. 15 éve van A1-es jogosítványom és 15 éve használok egy 88-as 150-es ETZ-t. Most azonban szeretnék az ETZ mellé egy másik motort, amivel élvezetesebb a túrázgatás.
Első kérdésem az, hogy lenne e olyan motor, ami nagyobb 125ccm-nél és vezethetem ezzel a jogsival, és ha igen akkor mi?
Második kérdésem, hogy milyen jogszabályi váltosások voltak az elmúlt időben a kategória bővítéssal kapcsolatban, elég e egy forgalmi vizsga, vagy teljes oktatás kell hozzá?
Harmadik kérdésem pedig az lenne te milyen motort ajánlanál túrázni szűkös (300-350.000Ft) anyagi kerethez? Tudom nem sok a ráfordítható keret, de sajnos 2 autót is napi használatban kell tartanom, hogy meglegyen a betevő.
Várom mielőbbi válaszod!
Tisztelettel: Attila
Kedves Attila!
Az A1-es jogosítvánnyal legfeljebb 125 köbcentis és 15 lóerőnél nem erősebb motor vezethető, vagyis a szabályok szerint azzal a 150-es ETZ sem használható. Tehát nincs olyan 125-ösnél nagyobb motor, amit A1-gyel vezethet.

Az elmúlt 15 évben az változott a motoros jogosítvány körül, hogy megjelent az A1 és a korlátlan A jogsi közé megjelent a A2, ami a korábbi 250-es kategóriára érvényes jogsit váltja. A2-nél nem köbcentiben húzták meg a határt, hanem 48 lóerőben és legfeljebb 0,2 kW/kg teljesítmény-tömeg arányban maximalizálták a vezethető motorokat.
Két évnél régebbi jogosítvány esetében a nagyobb kategóriás jogsi esetében szükség van friss kreszvizsgára, járműkezelési vizsgára és forgalmi vizsgára, vagyis teljes oktatásra szükség lesz.
300 és 350 ezer között főleg az a kérdés, hogy mit adnak ennyiért? A Suzuki GS500 és a CB500 szerintem már elég erős és kényelmes ahhoz, hogy kellemes legyen velük túrázni, illetve elég gyakoriak ahhoz, hogy ebben az ársávban legyen belőlük kínálat.
Ha nem tervezel nagyobb jogosítványt tenni, akkor sokkal nehezebb lesz jó túramotort szerezni: bár minden járművel világgá lehet menni, nem kell hozzá köbcenti, sőt, még belső égésű motor sem, attól még a 125-ösök kevésbé alkalmasak túrázásra. Erre a célra közülük talán a Varadero 125 a legalkalmasabb, de azt pedig nem adnak ennyiért - szóval ebben az esetben neked kell eldöntened, hogy a kínálatból melyik az a kompromisszum, amit hajlandó vagy vállalni.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.