Lehet-e alacsony embernek sportmotorja?

2019.04.17. 16:42

Jó napot!

A nyáron szeretném az A2-es jogosítványomat megszerezni. A problémám az, hogy nagyon szeretem a sportosabb motorokat, viszont 155cm magas vagyok, csak a lábam 75 cm.

Szeretnék megoldást találni arra, hogy egy szép (pl Kawasaki ninja) motorról leérjen a lábam. Rengeteget olvastam már, viszont nem tudom, mennyire bízhatok abban, hogy ilyen magassággal vezethetek bármilyen sportmotort, általában chopperféléket ajánlanak.

A választ nagyon szépen köszönöm!

Vivien

Kedves Vivien!

A motorokat egy bizonyos szintig le lehet ültetni, ennek a legolcsóbb módja az ülés átalakítása, amivel nagyjából egy centit lehet nyerni, aztán egy rövidebb kutyacsonttal (ez a himbarendszer egyik alkatrésze) és a telók beengedésével lehet találni megint kb. egy centit. A következő szint már zsebbe nyúlós történet, néhány futóműves cég (pl. Wilbers) kínál komplett ültetőkitet, rövidebb kutyacsonttal, rövidített, átalakított gátlóval. Egy rendes sportmotornál ez már szemmel jól látható tétel, hiszen egy valódi sportmotor (CBR600RR, YZF-R6, ZX-6R) többek között azért sportmotor, mert a futóműve alkalmas a gyorsan menésre. Az pedig drága.

Ninja 400
Ninja 400

Az előző bekezdésben említett motorok viszont téged még egyelőre nem veszélyeztetnek, ugyanis azok A2-es jogosítvánnyal nem vezethetők, a te esetedben különböző softsport motorok jöhetnek szóba, amelyek teljesítménye nem haladja meg a 48 lóerőt, és azoknak nem annyira éles a geometriája, hogy egy kis ültetés felborítsa a kezelhetőséget.

Egy átlagos sportmotornak körülbelül 800-820 mm az ülésmagassága, amivel valószínűleg nem lesz dupla talpas talajfogásod, de erre szerintem nincs is feltétlenül szükség. Többet kell dolgoznod a vezetéstechnikán, a magabiztos motorkezelésen, mint a magasabb társaidnak, de nem gondolom, hogy lehetetlen feladat lenne megtanulni úgy motorozni, hogy megállásnál nincs lent mind a két talpad.

A csak simán sportos motoroknak egyébként valamivel alacsonyabb az ülésmagasságuk, az SV650 pl. 800 mm, a főleg dél-kelet-ázsiai piacra gyártott 250-400 közötti, jellemzően csak ránézésre sportos gépeknek pedig még alacsonyabb, a Ninja 400 például 785 mm, a Suzuki GSX250R pedig még alacsonyabb, csak 780 mm, és még karcsúbb is, nagyon meglepődnék, ha ezekkel nem boldogulnál - nem csak hogy alacsonyak, de baromi könnyű is őket vezetni.

Kapcsolódó
A legkanosabb póni

A legkanosabb póni

Egy kis extra köbcenti soha nem árt. Ha pedig sok van belőle, garantáltan jó lesz.

Egyébként meg gondolj arra, hogy Dani Pedrosa csak három centivel magasabb nálad, aztán elég jól elboldogult egy 250+ lóerős MotoGP versenygéppel, és 32 alkalommal tudott a királykategóriában futamot nyerni.

Üdv.

Nepperűző

Az oldalról ajánljuk

Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
  • Hírek

Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?

Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.

tegnap, 15:47
Guminyomás is lefújhat a dobogóról
  • Közélet

Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.

Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.

tegnap, 16:58
Nyerj vasárnap, adj el hétfőn
  • Tesztek

Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9

Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.

április 13., 14:20
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
  • Hírek

Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van

Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.

április 11., 15:13
MotoGP Katar - 2025.
  • Magazin

MotoGP Katar - 2025.

tegnap, 15:11