Honda VFR800 első motornak?

2020.02.10. 13:17

Tisztelt Nepperűző!

A kérdésem tárgya az lenne, hogy kezdő nagymotornak mennyire ajánlja Ön az RC46 (2002-2013-ig gyártott VTEC-es) szériából való VFR-eket. Fenntarthatóság, kezelhetőség, rövid és egy-két közepesebb távú túrán való részvétel szempontjából. Nem célom a pályázás, és száguldozás, pusztán régóta tetszenek ezek a motorok, és nagy vágyam egy megvétele (nagymotoron egyáltalán nincs tapasztalatom). Vagy inkább nézelődjek az általánosan ajánlott kezdő nagymotorok között? A vételárra 1,2 milliót tudnék szánni, és természetesen azon felül van még elrakva a kötelező dolgokra.

Tisztelettel, Benjamin

Kedves Benjamin!

Az ön által meghatározott összegért már kimondottan szép és megkímélt példányokat találhat RC46-os VFR-ekből. Motorja egy igazi legenda, melynek 110 lóereje mindenre elég lesz. Noha a VTEC-et változó szelepvezérlésnek nevezik, ez tulajdonképpen csak annyit tesz, hogy 6800-as fordulat alatt hengerenként kettő szelep működik, felette pedig négy. Ez a gyakorlatban úgy mutatkozik meg, hogy a motor alacsony fordulaton is jól elboldogul, de a felső fordulatszámtartományban is vidáman pörög. A korábbi évjáratok fogaskerekeit vezérműláncra cserélték, de talán csak az ezzel kapcsolatos hibák vezettek az egyetlen a típussal kapcsolatos visszahíváshoz. Ha ezek a problémák javítva lettek, akkor több százezer kilométer gondtalan futásra számíthat.

IMG 6090

A fékek a CBS miatt kezdőknek is jól adagolhatók, az opcionális ABS pedig segíthet abban, hogy egy esetleges elfékezés miatt az aznapi kaland ne a betonon fekve érjen véget.

Ha túrázni akar a motorral, akkor gyári vagy utángyártott csomagrendszerek között is válogathat. Ezekre tulajdonképpen már akkor is szüksége lehet, ha csak egy fagyira ugrik el valahova, mert a korának divatos elrendezése szerint készült, ülés alá húzott kipufogók miatt szinte semmi tárolóhely nincsen az ülés alatt. Nagyobb darab motorosoknak a gyári plexi kissé alacsony lehet, de ez könnyen orvosolható egy magasított darabbal.

Az autóknál már régóta alkalmazott VTEC szelepvezérlő rendszert a motorkerékpárok között először a VFR800-ba építették be.
Az autóknál már régóta alkalmazott VTEC szelepvezérlő rendszert a motorkerékpárok között először a VFR800-ba építették be.

Nem ismerem a testalkatát, nem tudom hogy mennyire képes megbirkózni kezdőként egy ekkora motorral. Itt az álló helyzetben való tologatásra gondolok, mivel menet közben már semmi gondot nem fog okozni a VFR irányítása. Ha már benőtt a feje lágya, akkor sem a 110 lóerő, sem a motor karaktere nem fogja öngyilkos akciókba belevinni. Nem tartok egy ilyen motort veszélyesebbnek, mint mondjuk a kezdőknek gyakran ajánlott, de csak kétharmad ilyen erős Kawasaki ER6-ot vagy Honda CBF600-at. Ha valóban nagy vágya egy ilyen motor beszerzése, akkor szerintem nyugodtan vegye meg.

Üdv: Rafi

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.