Feleség utasítására megy a GSX-R, jön a túramotor

2020.02.26. 08:39

Kedves Nepperűző!

Segítséget kérnék motorválasztásban. Cserélnem kell a Gixert egy egyenes hátas túramotorra... "felsőbb utasításra"...:) A V-strom a rezonancia miatt nem preferált (volt SV-m), a korai Versys-ek nem tetszenek és ezek is 2 hengeresek. Tigrisről jókat olvastam, de a vehetőek inkább 2,5 millió fölött vannak, én pedig alatta keresgélek. Az újabb Honda VFR800X és az F800GS szintén túllépi keretet. Másik irány lehetne egy 4 hengeres CBF1000-féle motor. 175-ös magasságom miatt és a 4 henger miatt lehet ez lenne a helyes út? Ha kifognám az aranyhalat, akkor viszont egy MT-09 Tracert GT-t kérnék tőle :)

Mit hagytam ki a szórásból, vagy kell valami kompromisszum?Köszönöm előre is a javaslatokat!

Üdv, TCS

Kedves TCS!

Abból kiindulva, hogy az álommotorja a Yamaha MT-09 Tracer GT, szerintem a Honda CBF1000 vonalat el is felejtheti. Bár mindkettő hosszú túrákra alkalmas motor, de míg a CBF egy nyugodt, csak asztfalton használható, funkcionalitásra kihegyezett tárgy, addig a Tracer több izgalmat ígér a laza földutakkal is elbíró futóművével, bivalyerős blokkjával, morcos külsejével. Ha tehát valami hasonlót szeretne, akkor a soros 3-4 hengeres túraendúrók irányába kell nézelődnie.

A Triumph Tiger kézenfekvő választás. Nem osztom a véleményét, hogy csak 2,5 millió felett lennének vehető példányok, ennek az összegnek akár a kétharmadáért is kifoghat egy 1050-est a korai évjáratokból. Már ez is elöl-hátul 17-es kerekeken gurul, a háromhengeres motor a maga 113 lóerejével egészen fickós és a formája is rendben van.

Tiger 1050
Tiger 1050

Én gondolkodnék a Kawasaki Versys 1000-esen is. Soros négyhengeres motorja bársonyosan jár, alacsony fordulatról is jól húz. Futóműve inkább aszfaltra való, de magas felépítése miatt ezzel is kimerészkedhet terepre. A formája engem a méltán feledésbe merült Torque (magyarul A vas) című film azon jelenetében feltűnt motorokra emlékeztet, mikor endúró gépekre kendácsoltak gyorsasági idomokat és azokkal ugráltak füves buckákon, illetve egy mozgó vonat tetején. Ettől függetlenül lehet, hogy valakinek esztétikai szempontból is örömet okoz, bár ha a 650-es nem tetszett önnek, akkor valószínűleg ez sem fog.

Ha szereti a különlegességeket, akkor kereshet egy Benelli Tre-K 1130-at. Egyedi olasz dizájnjával, különleges műszaki megoldásaival nem hétköznapi látvány, motorja pedig hozza az utánozhatatlan soros háromhengeres érzést.

Üdv: Rafi

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.