Tartós terepmotort A2-es jogsihoz
Kedves Nepperűző!
Elolvastam sok korábbi írásodat a témában. Mivel itt a jó idő, eladtam a régi motoromat, és úgy döntöttem, hogy veszek egy endúrót. Nem tudok dönteni, hogy melyik típust válasszam. Szóba jött a Yamaha WR450, a Suzuki DR-Z400 (ebből csak az "S", mert nem szeretnék üzemórásat) és a Yamaha TT 600 Belgarda. Ezek közül melyiket ajánlod? Ha tudsz ajánlani más típusokat is, akkor az alábbi szempontok lennének fontosa: megbízható legyen, ne kelljen minden menet után olajat cserélni, A2-es jogosítvánnyal vezethető legyen, és azért bírja a terepet. Az ára lehetőleg 1 milló alatt legyen.
Üdvözlettel: Bálint
Kedves Bálint!
Mind a három motor jó választás, és a feltételeidnek megfelelnek, így inkább közelítsük meg arról az oldalról, hogyan képzeled az endurózást?

A WR450, illetve ide venném nyugodtan a 426-ot is, a dolog sportosabb végét fogja meg, a kialakításuk még mai szemmel is sportendurós, és az egészen érezni, hogy alapvetően hegyes szerkezet. Ha sportcélúan motoroznál, látogatnál épített pályákat, és nem zavar, hogy 2000 kilométeres a szervizintervalluma, akkor ez a te motorod. Megbízható, de a fenntartási költségei szemmel látható összeget tudnak kitenni, az ötszelepes hengerfej érzékeny műszer, a titán szelepek cseréje - pláne, hogy öt darab kell - pedig zsebbe nyúlós. És előbb-utóbb cserélni kell, mert mint mondtam, ez azért versenytechnika.

A TT600 Belgarda a másik véglet, bár az olasz Yamaha importőrnek köszönhetően meglepően jó futómű került alá, azért inkább a barangolósabb, túrázósabb, hétköznapibb használatra alkalmas - a léghűtéses, hatszázas blokk tartós, kiforrott darab, ideális egy ilyen hobbimotorba.

A DR-Z400S pedig valahol a kettő között helyezkedik el félúton.
Üdv: Nepperűző