Enduró az Alföldre és városi cikázásra

2020.05.05. 12:11

Szép napot!

Őrületes nagy dilemmában vagyok, mint ahogy gondolom mások is rajtam kívül. Motort szeretnék vásárolni.

A fő felhasználás alföldi enduro és városi cikázás között lenne valahol. Álmaim motorja a Yamaha WR450F, de ez az álom igen gyorsan szertefoszlott, amint jobban utánaolvastam a dolgoknak, és kiderült, hogy mind üzemórások (tudtommal). Ez volt az egyetlen kritériumom. A továbbiakban ez meg is marad.

És persze hogy a köbcenti 400-450 között mozogjon. A2-s jogosítványom van. És az enduro/supermoto felépítések tetszenek.

A fent említett kritériumokkal és 1,5 milliós kerettel milyen endurót tudnátok ajánlani?

Teljes mértékben tanácstalan vagyok. A válaszotok előre is köszönöm!

Kedves László!

Az alföldi endurózás nem extrém terep, a városi cikázás pedig szintén nem követeli meg a hegyes versenytechnikát, ezért érdemes az egyszerűség irányából közelíteni.

suzuki-dr-z-400-e-07

A feltett kérdésre a legkézenfekvőbb válasz a DR-Z400, abból is az S (lakossági enduró) vagy az SM (supermoto) változat. Ezeknek az elmúlt években durván elszállt az ára, de nem véletlenül: megbízható, egyszerű, kezes és szerethető motorok, amiket szüség esetén jól lehet tuningolni, személyre szabni - futómű, teljesítmény, ergonómia, stb... nagyon jól bele lehet nyúlni, miközben igen nehéz kinyírni. Ha megkapja az alap karbantartásokat, akkor rendkívül tartós. Leginkább az tud betenni neki, ha nincs rendben a légszűrő, és bejut a homok, ami aztán tönkrevágja a nicasilos hengert.

tt600

Ha kevésbé sportendurós felépítést szeretnél, akkor nyugodtan engedd el a 400-450 köbcentit. A másfél millióba belefér az XT660R, ami nehezebb ugyan, de kényelmesebb - szintén tartós darab, bőven találni belőle 100 ezer fölött futott, de továbbra is életerős példányokat.

suzuki-dr-650-rs-5

De nyugodtan szemezhetsz egyszerűbb, régebbi technikákkal is, mint amilyen a Yamaha TT600E vagy a DR650RSE - az alap karbantartásokon kívül ezekkel sem lesz sok gondod.

Üdv: Nepperűző