Meglepő választás

2006.08.14. 10:06

Száraz tömege mindössze 182 kg, ami a BMW-től nagyon szép teljesítmény, de kategóriájában is teljesen versenyképes. Hogy még könnyebbnek érezhető, abban nagy szerepe van a már említett, ülés alá épített tanknak. A tankolásnál ismét felelevenedik bennem az F650 emléke, a betöltőnyílás a hátul, a farokidomon található. Jól hozzáférhető, és tankolás során nincs útban a tanktáska.

Az F650CS volt az egyik legkényelmesebb ülésű motorkerékpár, amin valaha ültem, hacsak nem a legkényelmesebb. Ugyanebből a zselés jellegű ülésanyagból készült a 800-as ülése is. Nem is volt rá panasz - még az utasnak sem. A kormánycsutkák miatt kissé előrehajló, valamelyes sportos testhelyzetet vesz fel a motoros. Közérzetét tovább javítja a fejidom szélvédelme is, 160 km/h-ig hatékonynak is bizonyult, a lapos szögben álló plexi azonban nagyobb tempónál már kicsi.

Egyetlen kínja viszont - és talán épp azokkal tolt ki a BMW, akiknek ezt a motort szánja - hogy igen magasra került az ülés. 165 cm alatt kizárólag endurósan egylábas talajkapcsolat hozható létre, és 180-ra kell nőni ahhoz, hogy mindkét láb normálisan, telitalppal leérjen. Már csak azért is érthetetlen, mert mindkét nagyobb BMW sportgépről, így az R1200S-ről és a K1200S-ről is gond nélkül leért a lábam.

Az aszimmetrikus fényszóró a mostani BMW motorkerékpárok jellegzetessége. A műszerfal is elég egyedire sikerült. Az ovális, egymás alá helyezett analóg kijelzők, és az ezt kiegészítő LCD nem néz ki rosszul, a gyújtáskulcsba elektronikus indításgátlót is építettek. A kapcsolók hagyományosan BMW-s felépítésűek, beleértve a sokszor vitatott indexkapcsolót is.

Temérdek extra vásárolható hozzá, mint a már említett ABS, markolatfűtés, riasztó, fedélzeti számítógép, alacsonyabb (790 mm-es) ülés, fehér indexburák, középállvány, GPS, utasülés borítás, sőt az "Akorl" jogosítványnak megfelelő, 34 LE-s változatban is megrendelhető.

A BMW-ket mindig ellátják egy-két praktikus megoldással, amiért az ilyen finomságokat értékelő motorosok képesek egy kicsivel magasabb árat is megfizetni. Ilyen például a behajtható szárú visszapillantó tükör, amit egy mozdulattal lehet eredeti helyzetbe visszahajtani. A pénztárnál fizetendő végösszeg regisztrációs adóval 2 409 000 Ft, ami a BMW-k között egészen jutányos, de az SV650 1 698 000 Ft, vagy a Z750S 1875 000 Ft-os árához képest már egyáltalán nem mondható annak.

Tehát daliás termetű, jó egzisztenciával rendelkező motorosok figyelem! Jó családból való, mások által csinosnak mondott, engedékeny, ragaszkodó, minden káros szenvedélytől mentes BMW F800S párját keresi.
Vajon lesz rá jelentkező?

Műszaki adatok:

BMW F800S

Motor: soros kéthengeres, vízhűtéses, DOHC, hengerenként 4 szelep
Hengerűrtartalom: 798 cm 3
Furat x löket: 82/75,6 mm
Sűrítési viszony: 12,0:1
Max. teljesítmény: 85 LE 8000 1/min-nél
Max. forgatónyomaték: 86 Nm 5800 1/min-nél
Keverékképzés: elektronikus üzemanyag-befecskendező
Kuplung: mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős
Váltó: körmös kapcsolású hatsebességes váltó
Hajtás: bordásszíj
Váz: alumínium hídváz, a motor teherviselő elem
Első futómű: 43 mm-e hidraulikus teleszkópvilla
Hátsó futómű: egykarú alumínium lengővilla
Fékek: elöl 320 mm-es duplatárcsa, hátul 265 mm-es szimpla tárcsa, extraként ABS vásárolható
Felnik: öntött könnyűfém felnik, elöl 3,50 x 17, hátul 5,5 x 17
Gumik: elöl 120/70 ZR 17, hátul 180/55 ZR 17
Tengelytáv: 1466 mm
Villaszög/utánfutás: 63,8 fok/94,6 mm
Méretek (H x Sz): 2 82 x 860 mm
Ülésmagasság : 820 mm
Üzemanyagtank térfogata: 16 l
Száraz tömeg: 182 kg
Ára regisztrációs adóval: 2 409 000 Ft