Egy életen át

2006.09.27. 13:08

A 17 colos, hat pár küllős kerekek nagyon szépre sikerültek. Na mégiscsak belekeveredett a szép jelző ebbe a cikkbe is. Az első kereket - mint a Hornet 900-ast - 120/70ZR17-es gumival szerelik, hátra a Horneténél keskenyebb, 160/60ZR17-es gumi került. Tesztmotorunk ABS-szel szerelt változat volt. Lehet, hogy régebben írtunk már róla, de most megint tudatosult bennem, hogy mennyire más minden márka ABS-rendszere. Először hitetlen voltam, de finom próbákkal meggyőződtem róla, hogy tökéletes a rendszer. Ennek ellenére - lehet, hogy fafejű vagyok - azt hiszem, nem győzött meg a motoros blokkolásgátló. Az ABS-es verzióban háromdugattyús féknyergek szorítják az első kettő és a hátsó tárcsát is. Az ABS mellé kombinált fékrendszer is jut, vagyis a hátsó fékpedál használatakor az első féknyergek középső dugattyúi is munkába állnak a hátsó fékkel együtt, míg első fék használatával az első féknyergek szélső dugattyúi dolgoznak.

A CBF külsejét a Honda európai dizájnközpontjában alakították ki, de ennek ellenére - vagy pont ezért - engem nem fogott meg. Most nem sokkal a teszt után - ha nem látnám a képeket - a kipufogón kívül szinte egy részletre sem emlékeznék. Ráadásul a színe is olyan jelentéktelenné tette, amennyire csak egy túramotort lehet. Tesztmotorunk metálzöldje mellett kapható még ezüstmetál, metálfekete, kék, és ígéretes metálnarancs színekben. Tudom, hogy a külcsín szubjektív dolog, de azt hiszem, a CBF1000 értékei nem a megjelenésében rejlenek.

A szépen integrált elektronikus műszerfal egy részből áll. Az elektronikus sebességmérő-órában folyadékkristályos kijelző kapott helyet, itt olvashatjuk le a napi és összesen megtett km értékeket. A másik oldalon, a fordulatszámmérőben a digitális óra LCD-jét találjuk. Jobb szélére a mutatós üzemanyag-szintjelző, bal szélre pedig a szokásos visszajelző fények kerültek.

Túragéphez méltóan méretes rekeszt találunk az ülés alatt. Itt nem csak a gyári szerszámos, de akár egy esőruha is elfér. Ezzel még nem ért véget a pakolhatóság, a gyári mellett a legkülönbözőbb felszerelésgyártó cégek kínálnak máris hozzá megfelelő csomagtartórendszert és dobozokat.

Aki már vetemedett hosszabb túrákra, tudja, milyen kellemetlen egy rosszul beállított lábtartó, egy veszett kormány . Sokszor csak a barkácsolás oldja meg a gondot. A Honda CBF tervezői igyekeztek elkerülni a fűrészt és "Just Fit" programot hirdettek, vagyis bizonyos kereteken belül mindenki saját méretére szabhatja gépét. Az ülés magassága három lépésben, 780-795-810 mm-es állomásokon rögzíthető. Hasonló megoldást a Hondánál először a 2002-es ST1300 Pan-European en láthattuk. A kormánytartó bakok 180 fokos megfordításával 10 mm-rel távolabb szerelhetjük a kormányt. Mondanom sem kell, hogy állítható a fék- és a kuplungkar is. Az ülés a tank felé elkeskenyedik, ez javítja a talajfogás biztonságát. A lépcsős ülés hátsó utasa kényelmes kapaszkodókat szoríthat.

Ha már a kezelő szerveknél tartunk, egy, a Honda szempontjából igen gyalázatos dolog történt a teszt alatt. Az időjárás ugyan a tesztidőszak alatt meglehetősen csapadékos volt, de ez még sem indokolhatja a hátsó fékkar ilyen fokú elrozsdásodását. Már az is szíven ütött, hogy a fékkar acélból készült, és nem alumíniumból, de hát ezzel még együtt lehet élni. De korrózióvédelemről azért gondoskodni illett volna. Egyszerű festék megteszi.

A CBF600-hoz hasonlóan a plexi függőleges irányban 40 mm-rel megemelhető, így kikísérletezhetjük a magasságunknak legmegfelelőbb pozíciót. Érdekes volt, hogy először azt hittem, hogy valami nem stimmel, mert nagyon hangos volt sisakom. Aztán rájöttem, ha becsukom az állrész szellőzőjét, a CBF1000-en is elcsendesül a világ.

A cikk elején sajnos ellőttem a poént, és a végére sem tudok mást mondani, mint hogy nyerni kell egy ilyen gépet, és akkor örök lesz a kapcsolat. CBF1000 tökéletes motor, nem néz ki nagyon rosszul, főz, mos, takarít, de mindezek ellenére magamtól nem választanám soha.

Műszaki adatok

Honda CBF1000 - 2006

Motor: négyütemű, soros négyhengeres, 16 szelepes, vízhűtéses
Lökettérfogat: 998 cm 3
Furat x löket: 75 x 56,5 mm
Kompresszióviszony: 11:1
Teljesítmény: 72 kW 8000 1/min-nél
Nyomaték: 97 Nm 6500 1/min-nél
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Váltó: hatfokozatú
Első futómű: 41 mm-es hidraulikus teleszkópvillák 120 mm-es rugóúttal
Hátsó futómű: Pro-Link felfüggesztés, gáztöltéses központi rugóstag, 120 mm-es rugóúttal
Első fék: 296 x 4,5 mm-es dupla tárcsa, négydugattyús féknyergekkel (* kombinált háromdugattyús féknyergekkel, ABS-szel)
Hátsó fék: 240 x 6 mm-es tárcsafék, egydugattyús féknyereggel (* kombinált háromdugattyús féknyereggel, ABS-szel)
Első kerék: 17 x MT3,5"-os hatküllős, alumíniumöntvény
Hátsó kerék: 17 x MT5,00"-os hatküllős, alumíniumöntvény
Hosszúság: 2176 mm
Szélesség: 827 mm
Magasság: 1175 mm
Tengelytáv: 1483 mm
Villaszög: 26º
Utánfutás: 110 mm
Fordulókör sugara: 2,8 m
Hasmagasság: 130 mm
Ülésmagasság: 795 mm (ą15 mm)

Száraz tömeg: 220 kg (*228 kg)
Üzemanyagtank térfogata: 19 l
Ára (regadóval): 2 348 000 Ft
(*CBF1000 ABS)