Ének az esőben

2006.04.26. 19:39

2006-ban tovább folytatódik a játék a féktárcsákkal. 300-ról 310-re nőtt az első tárcsa átmérője, de a súlynövekedés kompenzálja a keréken spórolt grammokat, így a rugózatlan tömeg nem változott. A négydugattyús Tokico féknyergek radiális felépítésüknek köszönhetően változatlan formában tűrték a féktárcsa lecserélését. A fékek adagolhatósága teljesen első osztályú, egy ujjnál nincs is szükség többre. Nem túl hirtelen, de jól érzékelhető nyomásponttal fékezhetünk nullára. A főfékhenger is radiális, míg az állítható fékkar hat pozíciót engedélyez.

A súlycsökkentésnek még mindig nincs vége, a Suzuki további zsíros cafatoktól könnyítette meg a motort. Rövidebb a benzintank, áttervezték az ülést, amibe nem is rá ül az ember, hanem beleül a gépbe. Ennek köszönhetően a tank mélyedéseinek nem a térdemet, sokkal inkább a könyökömet támasztottam neki, teljesen átkarolhatjuk a tankot. A teljesen megváltozott üléspozíciónak köszönhetően kevésbé terhelődik a csukló, így sokkal nagyobb figyelemmel irányítható a motor hosszabb menet után is.

Az első pillanattól fogva, ahogy ráültem, otthonosan éreztem magam. A kormány kényelmes távolban, semmi sincs útban, biztonságosan leért a lábam, és az oldaltámasz a lehető legkellemesebben elérhető pozícióban. A lábtartó kissé közelre sikeredett az üléshez, ezen van apró módosítási lehetőség, függőleges és vízszintes irányba is 14 mm-rel eltolhatjuk, hogy megtaláljuk a számunkra még elfogadható megoldást, de mindenképpen nagyot kell hajlítani.

A szélvédelem egészen tökéletes saját, 162 centis vázamhoz képest. Könnyedén eldugtam a legtöbb alkatrészemet az idom mögött, anélkül, hogy nagyon összehajtogatva éreztem volna magam, mint a ZX-6R-en. Pedig ez a motor fizikailag kisebb lett, mint elődje, az üléspozíció drasztikus áthelyezése miatt mégsem kell kompromisszumokat kötnünk.

A műszerfal környéke és a műszerek hasonlóak maradtak a régi modellhez, mindössze a mutatós fordulatszámmérő számlapja változott feketéről fehérre, valamint a digitális kilométeróra számai lettek nagyobbak. Ugyanúgy van váltólámpa, és sebességi fokozat kijelző is, ahogy volt, no meg a szokásos visszajelzők. Az üzemanyagszint visszajelző a benzin fogyásával villogásba kezd, majd folyamatosan égve kiált benzinkútért. A fogyasztás egész elviselhetően alakult, attól függően, hogy mennyire cibáltuk a gázt, a hatótávolság 170-210 km között mozgott.

Bár mostanában a Suzukik kidolgozottságába illik belekötni, a hatszázas GSX-R részleteiben alig akad hiba. Egy-egy idomillesztési problémát leszámítva (pl. a légszűrő fedele és a tank találkozásánál a két oldalt nem szimmetrikus volt a hézag, ugyanilyen hiányossággal találkozhattunk a hátsó idomnál is) nincsen vele semmi baj, szépek a csavarok, és nem látszik ki semmi otromba, oda nem illő dolog, még ha kurtábbra is szabták idén a ruháját. Finomság viszont a gyújtáskulcs, melynek formája is passzol a motorhoz.

Elérkeztünk a legkegyetlenebb részhez, a motor árához. A konkurencia árait nézve kiderül, hogy ismét a Suzuki aratja le a babérokat. Az R6-os Yamaha szintén idei újdonság, de hiába a gyönyörű forma, ha közel fél millióval kell érte többet fizetni, mint a Suzukiért. A ZX-6RR regisztrációs adóval 2760000 Ft, míg a CBR600RR már csak 70 ezerrel haladja meg a mindközül a legolcsóbb GSX-R600-at, melyért regisztrációs adóval 2498000 Ft-ot kérnek.

Az eddigi legszebb hatszázas GSX-R készült el, mely ugyanolyan jól néz ki a szalonban, mint a versenypályán, háttérképnek a monitoron, vagy zuhogó esőben az út szélén. Versenypályára való, de nem kell lemondani vele a mindennapos motorozásról sem. Nem kínszenvedés átvágni Budapesten, kifejezetten felüdítő lehet egy szerpentines kanyargás, míg kényelmes új üléspozícióját nézve akár hosszabb túrára is indulhatunk. - Ha találunk valakit, aki viszi a csomagjainkat.

Műszaki adatok:

Suzuki GSX-R600, 2006

Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, DOHC, 16 szelepes, soros négyhengeres
Max. teljesítmény (gyári adat): 93kW [123hp]
Max. nyomaték: nincs adat
Furat x löket: 67 x 42,5 mm
Lökettérfogat: 599 cm 3
Kompresszióviszony: 12,5:1
Keverékképzés: EFI - dupla pillangószelepes, 40 mm-es
Kipufogó: titán ötvözet, 4-1 rendszerű, szervos kipufogószeleppel
Váltó: hatsebességes
Áttételek: 2,785, 2,052, 1,714, 1,500, 1,347, 1,208
Végáttétel: 16/43
Kuplung: nedves, többtárcsást, bowdenes üzemeltetésű, nyomatékhatárolóval
Váz: alumínium ötvözet hídváz
Tengelytáv: 1400 mm
Villaszög: 23,8 fok
Utánfutás: 97 mm
Első futómű: teljesen beállítható 41 mm-es Showa fordított teleszkópvilla, 120 mm rugóút
Hátsó futómű: teljesen beállítható Showa központi rugóstag, 130 mm rugóút
Első fék: 310 mm-es duplatárcsafék, négydugattyús radiális felszerelésű Tokico nyegekkel
Hátsó fék: 220 mm-es féktárcsa egydugattyús Tokico féknyereggel
Kerekek (elöl/hátul): üreges keresztmetszetű alumíniumöntvény, 3,5 x 17 / 5,50 x 17
Gumik (elöl/hátul): 120/70-17 / 180/55-17
Szabad magasság: 130 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Méretek (H x Sz x M): 2040x715x 1125 mm
Száraz tömeg: 161 kg
Üzemanyagtank térfogata: 16,5 liter
Színek: kék/fehér, mattfekete, fekete/ezüst
Ára regisztrációs adóval: 2498000 Ft