A legbarátságosabb 650-es

2006.03.30. 16:35

A műszerfal első ránézésre mindent tud, középen hatalmas mutatós fordulatszámmérő, alatta LCD-ről olvasható le a sebesség. Jól rá lehet látni, nem takarja ki semmi. Aztán rájöttem, mi az, ami nagyon hiányzik: az óra. Ez nem az a gép, amin Peter Fonda módjára lecsatolja a motoros az óráját, és semmi mással nem foglalkozik a motorozáson kívül. Az ER-6n inkább arra való, hogy a forgalmat kicselezve időre beérjünk munkahelyünkre, vagy ne késsünk le egy fontos megbeszélést. No azért hétvégén sem kell a garázsba tolni. A tavaly még meglepőnek számító forma a Kawasaki japán tervezőrészlegénél, Akashiban született. Hogy miért csak tavaly? Mert 2006-ra megérkezett az igazán radikális GSR600 a Suzukitól, vagy a Yamaha MT03-asa, melyek mellett a kis Kawa külseje már majdhogynem konszolidált. Azért nem arról van szó, hogy bevezetése előtt kiment volna a divatból. A fényezett elemek alakja nem megszokott, így aztán van, akinek azonnal belopja magát a szívébe, mások kicsit idegenkednek a friss vonalvezetéstől, de ők majd megszokják, és valljuk be - abból lesz az igazi szerelem. A kis fejidomba épített, domború üveges lámpatestbe egymás alá került a két izzó, felette szuverén púpként domborodik a műszerfal. A kis púp még a szélterelésben is kapott egy kis szerepet, így a 170-es utazó teljesen elviselhető, míg kis türelemmel 200 fölötti szám is látható az LCD-s sebességmérőn. A Benellitől már ismerős lehet a csinos hűtőborítás, egyúttal az első indexek is ide kaptak első osztályú jegyet. A tanktól hátrafelé a bizarr forma már unalmasabbá válik, a hátsó részt egyedül a vázhoz hasonlóan aranyszínűre szinterezett lengővilla dobja fel. A minőség főképp az árhoz képest teljesen kielégítő, a fényezett, a szinterezett és a műanyag alkatrészek kidolgozása mind hibátlan. Az ER-6n az idei tavasz első tesztmotorja volt. Ez máris egy jó pont a Kawának, hiszen akkor is vigyorogtam, amikor még csak a motoros ruhámat bányásztam elő. A hangulatom nem hagyott cserben akkor sem, amikor megláttam, majd az egész tesztet végig örömködtem a sisakom alatt. Remek szezonkezdet volt, izzadság nélkül jöttek elő a hosszú tél alatt kicsit megkopott reflexek, most már jöhet az új ZX-10R.

Kawasaki ER-6n

Értékelés: Az ER-6n nem versenyezhet a 600-as sportmotorok erejével, de a mindennapi élet elvárásaihoz tökéletesen megfelel. Funkcionalitása és az öröm, mely vezetetése nyújt, kellemes napokat hoz tulajdonosának, és ráadásul teljesen elérhető áron. Vagány külső, gyerekjáték vezetni, még sincs gyerekes hangja - ahogy a lámpánál mellettem álló autós kolléga megjegyezte.

Műszaki adatok:

Motor: vízhűtéses, négyütemű, soros kéthengeres
Lökettérfogat: 649 cm 3
Furat x löket: 83 x 60 mm
Kompresszió-viszony: 11,3:1
Max. teljesítmény: 72,1 LE 8500 1/min-nél
Max. nyomaték: 66 Nm 8200 1/min-nél
Keverékképzés: Keihin elektronikus üzemanyag-befecskendező
Váltó: hatfokozatú
Kuplung: többtárcsás, olajfürdős, mechanikus
Váz: acélcső
Első futómű: 41 mm-es hidraulikus teleszkópvilla
Hátsó futómű: oldalra épített szimpla rugóstag
Kerekek: 3,50 x 17 / 4,50 x 17
Fékek: elöl két, úszóágyazású, 300 mm-es hullámos féktárcsa kétdugattyús féknyergekkel, hátul 220 mm-es hullámos féktárcsa egydugattyús féknyereggel
Méretek (HxSzxM): 2100 x 760 x 1095 mm
Tengelytáv: 1405 mm
Szabad magasság: 140 mm
Villaszög/utánfutás: 24,5° /102 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Üzemanyagtank térfogata: 15,5 liter
Száraz tömeg: 174 kg
Ára regisztrációs adóval: 1625000 Ft
Kawasaki ER-6n Országos Teszthétvége
2006. április első hétvégéjén az ország összes Kawasaki-márkakereskedésében kipróbálhatod az ER-6n-t.

Nagy örömmel olvastam az ER-6N tesztet! Újdonsult ER tulajdonosként csak jót tudok én is mondani a motorról, meglátásom szerint ár/érték szempontból átlagos elvárásokkal jobbat találni ebben a kategóriában manapság nem lehet.

A cikkel kapcsolatban egyetlen dologra szeretnék külön kitérni: az ER-6N műszerfalán van óra:), csak kis nyomkodást igényel. A "mode" feliratú gombbal váltható a kijelző funkciója, aminek egyike az óra. Kétségtelenül nem szerencsés, hogy választani kell, hogy a sebességet, az órat vagy épp a megtett utat nezzük-e magunk előtt, de a választás lehetősége adott.

Tisztelettel,
Puskás András