Harmadik típusú találkozás

2007.05.23. 13:10

Varga Barnabás, robogós:

A kicsit bizarr külső, meglehetősen átgondolt belsőt takar. Aki kis, 50 cm 3-es robogókhoz van szokva, annak igen furcsa lesz, hogy egy olyan nagy motoron ül, ami úgy veszi a kanyarokat, mint egy kis testű robogó. Igazi városi cirkáló bálna testtel. Telis-tele kényelmi extrákkal (automata támasztó, távirányítós ülés zár, stb.) Mindenkinek ajánlom a háromkerekű jószágot!

Yamaha R1-gyel közlekedő kolléga:

Akivel egy lámpánál futottam össze, két sorban összefoglalta, amihez nekem bő két oldal kellett:
- Qrva jó! Láttam egy újságban, de nem értettem, hogy hogyan működik! – fejcsóválás ismét, majd: - Qrva jó!

A fotókat nézegetve feleségem megjegyezte: "Ez a motor nem ilyen hülyéknek készült, mint te vagy, hanem öltönyös üzletembereknek." Hm, valószínűleg igaza van, de gondolom, a Piaggio bánja legkevésbé, hogy milyen sokoldalú motort alkotott. Munkaruhába nem volt kedvem bújni, de letöltöttem egy gyári képet. Íme, így kell fullprotektoros pantallóban és kosztümben motorozni.

Miért is jó ez a motor? Kényelmes és biztonságos. A két kerék jól jön a hepehupás utakon, és még autók között is elférünk a városban, habár két teherautó között könnyen satuba kerülhetünk. A méretes ülés és plexi (a motoron extra F.Fabbri plexi látható) kellő kényelemről gondoskodik, a hatalmas csomagtér pedig a mosógépen kívül befogad mindent.

Mik a gyenge pontjai? Kicsit vérszegény a blokk ehhez a nagy súlyhoz. Városban elég, de az M0-son már bajban lehetünk vele. 60-ig gyorsan, kevesebb mint 6 másodperc alatt felpörög, 80-ig már 10 másodperc kell neki, 100-ig 16. Elvileg 125-tel megy óra szerint, de nekem valószínűleg a magas szélvédő miatt 120-at sikerült csak kifacsarnom belőle egy türelmesebb pillanatomban, kedvező széljárás mellett. A 120-130-as tempó a kis, 12 colos kerekekhez bőven elég, a nemsokára kapható 400-as blokk azonban jól jöhet majd előzéseknél. Kicsit szélesebb az MP3, mint amit a két első kerék felfüggesztése igényelne – védik a mérnökök a sérülékeny technikát a bukásoktól rendesen -, a robogó jó 15 centivel is keskenyebb lehetne kisebb szoknyával. Az oldalsó két műanyag díszcsík, ami az indexet is tartalmazza darabonként vagy 5 centit szélesít a motoron (ezeket azonban, ahogy néztem, könnyen levehetjük a motorról, csak az indexeknek kell helyet keresnünk). Vigasztalhat minket ugyanakkor, hogy az említett műanyagokra felfekszik a motor, ha eldől (a tesztmotort már többen elfektethették a horzsolásokból ítélve), így más alkatrész nem sérül, és az a tudat is, hogy a KRESZ nem is teszi lehetővé, hogy az autók között lavírozzunk.

Mindig ledöbbenek, hogy az olaszok micsoda technikai csodákra képesek, lásd versenyfutóművek, sportmotorok, sportautók, miközben képtelenek úgy összerakni egy konyhai robotgépet, hogy ne essen darabokra egy hónap elteltével. Valószínűleg szenvedélyességük miatt van ez így, mindegy, a lényeg, hogy hálásak lehetünk nekik az MP3-ért! Csak a borsos árával kell megbarátkoznunk, és túl tenni magunkat azon, hogy 1750000 forintért vehetünk 6-7 kínai robogót - vagy hogy ne sértsük meg a patinás olasz gyárat – 4 db Piaggio NRG-t (ami nevéhez mérten nagyon energikus), vagy uram atyám 400000 forinttal olcsóbban megkaphatjuk az ugyanezzel a blokkal szerelt, nagyobb kereken futó, gyönyörű Gilera Nexus 250-es változatát, hogy az alig drágább Suzuki GSR 600-as sporttúra motort ne is említsem.

A technikai fejlesztést persze meg kell fizettetni az első vásárlókkal, de aki már ment vele, az tudja, hogy megfizethetetlen az a sok kíváncsi tekintet, ami végig kísér minket, menjünk el óvoda, varroda vagy géplakatos műhely előtt. Jól szórakozhatunk az őrületbe kergetett motoros társainkon is, akik nem tudják eldönteni, hogy köszönjenek, vagy sem, hiszen mégis csak robogó, ha nagyobb is, mint a saját motorjuk, vagy mégsem, hiszen két kereke van elöl? Fantasztikus élmény! Viva Italia!

Piaggio MP3 250 Műszaki adatok

Piaggio MP3 - 2007

  • 380
    A 400-as blokkal kéne:
  • 165
    Kéne:
  • 57
    Nem kéne:
Motor: egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses, négyszelepes Piaggio QUASAR benzinbefecskendezővel, katalizátorral
Lökettérfogat: 244,3 cm 3
Furat: 72 mm
Löket: 60 mm
Kompresszióviszony: 10,5:1
Max. teljesítmény: 22 LE 8250 1/min-nél
Max nyomatéktorque 21 Nm 6750 1/min-nél
Váltó: automata, röpsúlyos kuplung
Gyújtás: elektronikus
Keverékképzés: Alfa/n típusú benzinbefecskendező rendszer, lambda-szondás háromutas katalizátorral
Indítás: elektronikus, automata dekompresszorral
Váz: dupla acél bölcsőváz
Első felfüggesztés: parallelogramma formában rendezett négy alumínium lengőkar, két kormányösszekötő rúddal, konzolos felfüggesztéssel, rugóút 85 mm
Hátsó felfüggesztés: két hidraulikus rugóstag, állítható rugóelőfeszítéssel, rugóút 110 mm
Első fék: két darab 240 mm-es féktárcsa, egyenként kétdugattyús féknyereggel
Hátsó fék: 240 mm-es féktárcsa, dupla dugattyús féknyereggel
Első kerék: 2 darab könnyűfém 12 x 3,00 - 120/70-12 51P abroncsokkal
Hátsó kerék: 1 darab könnyűfém 12 x 3,50 - 130/70-12 62P abronccsal
Szélesség: 745 mm
Hosszúság: 2130 mm
Tengelytáv: 1490 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Száraz tömeg: 204 kg
Üzemanyagtank kapacitás: 12 liter (1,8 liter tartalék)
Max. sebesség: 125 km/h
Fogyasztás: 4,3 liter/100 km
Emisszió: Euro3
A tesztmodell ára (regisztrációs adóval): 1 750 000 Ft

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.