2015.02.10. 13:14 Módosítva: 2015-02-10 13:37:28

Jó napot!

Japán ezrest vásárlása előtt állok. Hayabusa volt az előd, most valami sportosabbat szeretnek. Másfél millió forint lenne a keret plusz átírás. A szívem GSX-R1000 K5 felé hajlik, de számításba jöhet a CBR1000 2006 körüli évjáratban. Viszont az R1-el is szimpatizálok. Önnek mi a három típusról a véleménye? Sajnos baráti körben sincs egyik típus sem, így a népítéletre tudok csak hagyatkozni. Vannak ezeknel a típusoknál valami szériahibák, amikre figyelni kell?

Segítségét előre is köszönöm.
József

 
 

Kedves József!

A Suzuki GSX-R1000-ről már itt leírtam nagyjából mindent – ha évjáratot kell mondani, én is a K5-öt és K7-et javasolnám, a kettő között minimális a különbség. Ha a szív e felé húz, nyugodtan megvehető.
A Yamaha YZF-R1-ből a 2004 utániakat ajánlom – ezeknél jelent meg az ülés alá húzott kipufogó és a ram air rendszer, és bár én is kiröhögöm azt, aki ezzel érvel, de ez a két részlet irgalmatlanul jól néz ki. Ezeket már senki nem nevezi táposnak, hiszen a 2002-es széria 150 lóereje helyett már 172 lóerőt tudtak, sokkal kezesebbek is lettek, leszámoltak az egykerekezési hajlammal, és végre radiálisan rögzített féknyergeket kaptak.
Yamaha YZF-R1 (2005)
Yamaha YZF-R1 (2005)
Fotó: Yamaha

Ha belefér a költségvetésbe, a 2007-eseket is érdemes megnézni, amik már elektronikus gázkarral, változó hosszúságú szívócsövekkel és a korábbiaktól eltérően hengerenként négyszelepes hengerfejjel érkeztek. Ezek után 2009-ben jöttek a Big Bang blokkos R1-ek, de azok még mindig nagyon drágák.
Az R1-nek egyékbént nincs jellegzetes típushibája, de szokás szerint azért felmerült pár apróság. A 2004-től 2006-ig gyártott modelleknél volt egy visszahívási akció, ami a gázállás-érzékelő TPS szenzort érintette. Azokon a motorokon, amiken a beavatkozást elvégezték, egy pontozóval pöttyöt ütöttek a vázszám mögé.
Volt még panasz a gyújtáselektronikára és a gyújtásjeladóra – ezeket a meleg motornál kihagyó gyújtás jelzni, és elkerülhetetlen a csere, ami körülbelül százezer forintban áll meg. Ha elkezdi csipegetni az olajat, nem kell kétségbe esni, egyszerűen csak át kell állni ásványi olajra és valamivel sűrűbb cserére, sőt, utcai használatnál még ez utóbbira sincs szükség.
A Honda CBR1000RR-ből ezeknek a 2004 és 2007 között gyártott SC57 kódjelű változata volt a konkurense. A felsorolt hármasból a Honda a legkevésbé éles, és a leginkább kezes, kényelmes modell – utcai használatra talán ez felel meg legjobban.
Honda CBR1000RR (2005)
Honda CBR1000RR (2005)
Fotó: Honda

Bár nagyon megbízható motor hírében áll, 2004 és 2005 között azért elég sok generátor hibát javítottak a szervizek, amik során az akkumulátor is ment végül a kukába. Ezekre érdemes utólag egy töltésvisszajelzőt installálni, hogy ne csak akkor kapjunk észbe, ha már kész a baj. Vannak még a típussal apróságok, például előfordult, hogy a kipufogó hője felhólyagosította a féklámpa buráját, és apróságok, de alapvetően ezzel a típussal sem szoktak komoly gondok lenni.
Nagyjából egyforma tudású motorok, legfeljebb a hangsúlyok vannak máshol, innen meg már ízlés dolga.


Üdv: Nepperűző