Tisztelt Nepperűző!
Motor vásárlás előtt állok, 3 évnyi GSX-F750 tapasztalat után valami fickósabb gépet szeretnék, de maradnék a sport túra stílusnál. A keret 1 millió +/- 200 ezer forint. A kiszemeltek közé tartozik az SV1000, de a két henger nyersségétől tartok kicsit, a VFR800 túlárazottnak tűnik, a befutó az FZS1000 lenne. Esetleg még a FZ6S is játszana, de szerintem nem nyújtana többet a GSXF után, csak kezesebb lenne. A kérdésem a kényelemre, kezelhetőségre és megbízhatóságra irányul, sajnos még nem próbáltam a példányok közül egyiket sem.
Köszönettel: Májkül
Kedves Májkül!
Az SV1000 csábító lehet, hiszen megbízható technika, ráadásul sokat gyártottak belőle, illetve a vele műszakilag rokon TL1000 és V-Strom 1000 is elterjedt típusok. Emiatt mind a kopó-fogyó alkatrészek, mind a bontott elemek könnyen és jó áron elérhetők hozzá. Érdemes 2004-es, vagy annál később modellt választani, ugyanis az első évjáratoknálmég adódtak gondok, illetve jellemző lehet a típusra az olajfogyasztás – egyébként megbízható típus, a nagy kéthengerestől nem kell félni, inkább ízlés dolga, hogy bejön-e. Kezesnek egyébként kezes, a kényelem viszont már neccesebb, hiszen a mélyre szerelt csutkakormány nem mindenkinek a szíve csücske.

A VFR800-ról már korábban írtam, továbbra is főleg a fogas kerekes vezérlésű, VFR800Fi típusokat ajánlom, amik a 750-es elődhöz hasonlóan tartósnak bizonyulnak. Az FZ6-tal kapcsolatban egyetértek veled, valóban nem lenne nagy újdonság a GSX-F után, sőt, az is lehet, hogy csalódásnak élnéd meg.

Az FZS1000 első évjáratainak futóműve nem volt telitalálat, két évvel később, 2003-ban át is dolgozták. Nagyon jó vele motorozni, erős, mint a veszedelem, de előfordulhatnak karbiszinkron problémák, az EXUP rendszer is megadhatja magát, illetve a 40 000 kilométerenként szükséges szelephézag-állítás is igen bonyolult és drága feladat a 20 szelepes motornál – ha ezek közül bármelyikkel is gond van, érdemes másik, jobb állapotú példányt keresni. Egyébként rendkívük jó utazómotor, hosszú távon teljesen vállalható testtartással.
Üdv:
Nepperűző
Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.