Kedves Nepperűző!
Motort szeretnék váltani. Jelenleg egy régi (84-es) átfaragott (letisztított?) 750-es Magnát hajtok, de összegyűlt némi pénzem, és úgy döntöttem, hogy a sok átalakítgatás, építgetés vezérlésproblémák, javítgatás, sírás-nevetés után megválok tőle. Elég sokat motorozom, szezonban azzal járok munkába, napi 100-200 km-t megyek, felét Pesten, felét a pályán, sokszor 2 személlyel. A régi álmom, hogy veszek egy Harley Sportstert. Kb. 2 millióm lenne rá, és ahogy tapasztaltam, ebben az árkategóriában mindenféle fabrikált sporit találni 1990 és 2008 között. A letisztultabbakat nézegettem, a krómhegyektől, a sasos-halálfejes-nagymagyarországos tankfestésektől, az agyondöntött villáktól, és a kanyarseprős bőrlifegőktől hülyét kapok. Egyébként nagyon tetszik a vonalvezetése, és a stílus, amit képvisel. Aki meg a Sporit női Harleynak tartja, az járjon Elektra Glide-al, de én még fiatal(40) vagyok hozzá... :D . A kérdésem, hogy mire kell odafigyelni vásárlásnál? Mely évjáratokkal, átalakításokkal kell vigyázni? Bírni fogja-e úgy, hogy nem megy rá a szervizre az ingem-gatyám? mennyire megbízható? Elgondolkodtam még egy bigblokkos vason is, főleg a nagybandit és a GSX1400 tetszik, de az egy teljesen más világ. Jóval olcsóbban ki is lehetne jönni belőle, és biztos praktikusabb és megbízhatóbb is. Azonban eléggé a Spori felé húz a szívem, és a járművásárlást én egy abszolút emocionális dolognak tartom, és szeretem, ha valaminek van tradíciója, és stílusa, azonban ennyi pénzért, ilyen futásteljesítménnyel nem szeretnék ésszerűtlen döntést hozni, mivel mindennapi használatban lenne.
Válaszát előre is köszönöm
Gergő
Kedves Gergő!
Ha Sporit akarsz, nyugodtan vegyél egyet – megbízhatóan túlméretezett, tartós motor. Amit a rossz nyelvek elavultnak hívnak, a rajongók kiforrottnak, nézőpont kérdése. Ami viszont tény, hogy az eredeti szelepszár-szimeringeket dízel VW Golféra szokták cserélni, illetve előfordul, hogy a hátsó hengerfej leszorító csavarjai berohadnak. A régi daraboknál gond volt az olajfogyasztás, a 2000 utániaknál ez nem jellemző, legfeljebb a láncfeszítőnél szivároghat egy kicsit. A 2004 előtt a pozitív főkábelt túl erősen szorították össze, amitől a szálak elszakadhattak, de ezt a pár ezer forintos tételt garanciában cserélték. Ha erre vágysz, nem foglak lebeszélni róla.


A korai, 2001-es és 2002-es modelleknél előfordultak harcok a szivárgó rugóstagokkal, tízből egy motort érintett, és némelyiknél garanciális csere után is előfordult. Érdemes megnézni a rugóstagok állítócsavarjának épségét is, ugyanis a csillapító egységek darabja szemmel is jól látható, 100 ezer forint körüli tétel. A 2005-ös és 2006-os típusokat érintette egy visszahívási akció az indításgátló vevője miatt. Ha a motor olajfolyástól mentes, rendszeresen szervizelt, még magas futásteljesítménnyel is kockázatmentes vétel.
Üdv:
Nepperűző
Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.