Haver, szerintem rossz emberhez fordultál

2015.04.09. 17:39

Üdvözlöm!

41 évesen napi 70km-t ingázom egy 98-as 660-as Ténéré-vel. Csomaggal, utassal az én esetemben nem kell számolni. Váltanék újabbra és dögösebbre ami ne legyen öt évnél öregebb. Amik közül nem tudok választani az a Ducati Monster vagy a Harley-Davidson Sporster. Tudom két különböző stílus de nem a stílusért motorozom, hanem mert szeretek. A Monsternél a száraz kuplung nyitott fedélel nagyon teszik, a Sporsternél a kipufogó öblögetése. A teljesítmény nem mérvadó, ismereteim szerint talán a súly és a futómű jobb a Monsternél viszont a Sporstert kötelező szervízre ritkábban kell vinni kevesebb törődést kíván.

Azt akarom amelyikről nagyobb mosollyal szálok le a munkahelyemen és itthon. Segítségét előre is köszönöm!

Tamás

 
 

Kedves Tamás!
Az az érzésem, hogy önnek életmód-tanácsadóra és nem nepperűzésre van szüksége a választáshoz – a két motor annyira más világ, hogy nem is tudom, hogy van-e olyan pontjuk, aminél nem teljesen hülyeség belefogni az összehasonlítgatásba. De ne mondják, hogy a Nepperűző nem segít! Mielőtt akár csak felszínesen is belemennénk, azért megemlítem, ha tényleg nem akar öt évnél idősebb motort venni, és ha a Ducati esetében a nyitott kuplungfedél az egyik trigger, akkor elég rossz hír, hogy a rendelkezésre álló típusok listáját a Monster 1100 Twin Spark utolsó évjáratára szűkíted, ugyanis a 696, a 796, a 1100 EVO és 1200 már olajfürdős tengelykapcsolóval készült.
Ducati Monster 1100 S - az utolsó száraz kuplungos széria
Ducati Monster 1100 S - az utolsó száraz kuplungos széria
A többtárcsás száraz kuplung kinyitása egyébként nem csak díszítés, hanem egy ajánlott funkcionális átalakítás, ugyanis ha túlmelegszik, kiéghet a kinyomócsapágyakból a zsír, és tönkremehet. Az alapjárati csörgést sokan zavarónak találják, de terhelésen (menet közben) a Ducati V2-ese őrületesen szépen szól. Azt jól tudod, hogy a Ducatik különleges szervizigényekkel rendelkeznek, és ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy lépten-nyomon elfossák magukat, hanem hogy a karbantartásukhoz drága célszerszámok és alapos típusismeret szükséges – és ez tényleg csak kevés helyen van meg.
Harley-Davidson XR 1200 X
Harley-Davidson XR 1200 X
A Harley-Davidsonok is alapvetően megbízható típusok, de sok olyan finomság ott is, amivel érdemes tisztában lenni – ha valaki főleg láncos japán motorokat berhelt, biztosan fogja a fejét vakargatni a nyomórudas V2 némelyik megoldásán. Ugyanakkor egy Sportster blokk tényleg nagyon megbízható, ráadásul a hidrotőkék miatt nem kell például szelephézagot állítgatni, mint a legtöbb motoron.
A Ducati Monster és a Harley-Davidson Sportster közötti legközelebbi pont talán a Harley-Davidson XR 1200 X, amit érdemes lehet nézegetni egy kicsit.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Az oldalról ajánljuk

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23
Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

április 1., 09:45
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

7 órája
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezon
  • Közélet

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.

Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.

március 31., 16:35
Két endurót mutatott be a Triumph
  • Hírek

Két endurót mutatott be a Triumph

A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.

március 31., 15:07