Melyik négyhengeres legyen?

2015.05.31. 14:48

Kedves Nepperűző!

Nagymotoros kalandomat egy kései GS500 nyergében kezdtem el, bár a jogsit egy régi, patinás CB650-el szereztem meg, és azóta is vágyom a négy hengerre.

A régebbi, karburátoros motorok barátja vagyok, sor4-es társamat Kawasaki ZR-7 vagy korabeli Suzuki 600-as Bandit személyében látnám. Légolajos hűtés, hagyományos órák, kerek lámpa, klasszikus motorforma. Teljesítményben is hasonlóak – nekem a 70-80 lóerő bőven elég, megfontolt motorosnak tartom magamat, nem a belsősávok királyának.

A két említett gép közül melyiket ajánlanád a GS helyére?

Lybra

Kedves Lybra!

A Kawasaki ZR-7-et már egyszer körbejártam, és a nagy tömeget, a hiányzó hatodik gangot leszámítva nem igazán tudok róla rosszat mondani.

Kawasaki ZR-7
Kawasaki ZR-7

A Bandit 600 is rendkívül megbízható, nem nagyon volt vele soha gond. A rugóstagok nem csúcsminőségűek, 20-30 ezer kilométer után elkezdtek kilágyulni. El lehet vele trükközni az előírtnál vastagabb olajjal, be lehet esztergálni egy pogácsát a rugóhoz – ezekkel sokat lehet javítani rajta. Az 1999 után gyártott modelleknél lényegesen jobb minőségű a központi rugóstag, ráadásul a csillapítása is állítható, ezért sokan a korábbi modellekbe is beépítik az újabbat. A 1997 előtt csupasz változatokra felszerelhető a Bandit S középállványa, hasznos kiegészítő, ráadásul a vázon meghagyták helyét, minden gond nélkül beépíthető.

Suzuki GSF600 Bandit
Suzuki GSF600 Bandit

A Banditok jellegzetes hibája, hogy hideg, nedves időben gyűjtásgondok adódhatnak, mert az első kerék a gyertyapipákra és -kábelekre veri a vizet, ezért ezeket szilikonos pasztával érdemes szigetelni, ha az előző tulajdonos még nem tette meg, akkor érdemes ezt meglépni. A rozsdásodási hajlam csak mítosz, kizárólag durva téli használat után fordulhat elő. A GS500-nál volt ezzel gond, azok közül is csak a Spanyolországban gyártottakkal, a Bandit viszont végig Japánban készült – elég csak ránézni a vázszámra, ha JS1-gyel kezdődik, nem lesz vele gond (az összes azzal kezdődik). Ha mégis korróziót találunk, annak csak a kipufogó csatlakozó részénél szabad lennie, egyébként érdemes elállni a vásárlástól.

Üdv:

Nepperűző

Az oldalról ajánljuk

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezon
  • Közélet

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.

Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.

március 31., 16:35
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

9 órája
Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

április 1., 09:45
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23
Két endurót mutatott be a Triumph
  • Hírek

Két endurót mutatott be a Triumph

A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.

március 31., 15:07