Száz lóerő mindenre elég
Yamaha FZ8 ABS teszt
Tény, hogy egy vizesblokkal (elnézést) és egy öntött aluvázzal nehéz kívánatosan tálalni a technikát. Könnyebb volt ez a sűrűn bordázott hengertömbök, cirádás hengerfejek, csillogó, nyers öntvények idejében. Amikor a felfelé ágaskodó hengersorból nőies, férfiszemet megvezető ívben kanyarodott hátra a kipufogó, hogy egy óriási krómszivarban végződjön. Elég volt fölétenni egy szépen rajzolt tankot, esetleg egy érdekes oldaldeknit meg egy jó nagy töklámpát előre, kész is volt a naked, magától értetődő természetességgel, nyersen, ahogy szeretjük.
Ma máshonnan közelítik meg az idom nélküli motorokat. Ha lerángatjuk a burkolatot egy sportmotorról, már nem gyönyörködteti a szemet a gépészet. Durva, funkcionális egységeket, feketére mázolt, véges elemekkel optimalizált formákat találunk, amiket talán jobb is elrejteni a műanyag mögött. Nem baj, 2011-ben éppen ezt adta ki, aki meg az oldszkúlt csipázza, annak ott vannak a retró gépek.
De mit tesz a dizájner, ha azt a feladatot kapja, hogy a telefonkagyló formájú vázba akasztott fekete palacsintasütő-irattartó kombináció köré rajzoljon tetszetős motort? Nem marad más, mint a technokrata vonal. Fekete a váz, fekete a blokk, na bumm. Teszünk rá csillogó csavarfejeket, aranyszínű villát és kerekeket, felgyűrt tankot – amit meg nem akarunk láttatni, azt matt feketére fújjuk. Az érdekesen hajlított leömlő, ami nyilván a hangolás miatt sikeredett ilyen hosszúra, és muszáj volt kacskaringósan levezetni, igazi bónusz, kár, hogy rátakar az ekeidom. A dobról ne is beszéljünk, nem véletlenül lett az is matt fekete, ugye.
Itt van hát ez a streetfighteres pofájú nyolcszázas, sőt, igazából lélekben hétötvenes, hiszen 779 köbcentire zsugorították az FZ1-es motorját. Százhat lóerőt nyom ki magából tízezres fordulaton, írja a katalógus, 216 kiló a súlya, nem nagyon tudjuk hová tenni. Sportos? Valamiért fejre állított teleszkópokat tettek az elejére, annyira tunya nem lehet. Kezdőmotor? Annak talán kicsit nehéz, meg erős is. A Yamaha segít a reklámszöveggel, tapasztaltabb motorosoknak ajánlja, akiknek sok a 150 lóerős, agresszív FZ1. Van ilyen, józanul gondolkodó, kevesebbel is beérő motoros nálunk? És egyáltalán, mennyivel kevesebbel kell beérni?
Jól sejtik, Magyarországon nem túl népszerű az FZ8. Alig ötöt sikerült eladni tavaly, ami az összeomlott, bombázás után már alig parázsló motorpiacon is kevés. Pedig a fotelszakértő, aki az adatok alapján ítélkezik, meglepődne, mennyire komoly és egyszerre könnyed ez a nyolcszázas csupasz.Nemcsak a blokkot örökölte az ezres bratyótól, de a váz is szinte ugyanaz, mint az FZ1-é. Márpedig ami a csúcsgépnek jó, csak elég lesz a szelídített változatnak. A vaskos aluöntvény váz, a 43 mm-es első teleszkóp és a központi rugóstagos hátsó futómű jót sejtet, a literessel megegyező löketű, de kisebb furatú nyolcszázas motorral pedig elég sokat bíbelődtek, és a motorhangoláshoz értenek is a Yamahánál.
Lekönnyítették a főtengelyt a forgó tömegek csökkentése érdekében, átdolgozták a hengerfejet is, és egészen érdekes, eltérő hosszú szívócsöveket dugtak rá, ami a dizájnelemnek sem utolsó, ultrahosszú leömlőkkel együtt az alacsony fordulaton leadott nyomatékot hivatott növelni. Ehhez jól jön a furathoz (68 mm) viszonyítva relatív hosszú löket is (53,6 mm), vagyis minden adott a kellemes karakterhez. Nem is okoz csalódást a négyhengeres. Szinte alapjárattól selymesen, simulékonyan surrog, készségesen gurítja a motort akár hatodikban is városban. Rángatásnak nyoma sincs, bár Yamaha János az átadásnál lelkiismeretesen figyelmeztetett, hidegen előfordul, hogy meg-megtorpan, ez legfeljebb az indítás utáni első fél percben provokálható. Nagyon jámbor, nem gonoszkodik, ha túlságosan lefékezünk a keresztutca előtt, segít, hogy visszaváltás nélkül meg lehessen oldani a szitut.
Azt mondanám, hogy abszolút kezdőbarát a gép, ha nem mutatná meg a foga fehérjét hétezer fölött. Az addig visszafogott, de izomból gyakorlatozó atléta pornókirállyá vedlik át, ha a pirosig nyelezzük. Lihegve hörög, hátrarántja az aszfaltot, egyszerűen nem bír magával: egyesben, kettesben gyakran elkönnyül a kormány. Teszi mindezt olyan könnyedén, minden drámaiság nélkül, hogy a félelem csírája sem merül fel a motorosban, csak azt veszi észre, hogy a digitális kilométeróra már megint három számjegyet ír ki. Az esztétikailag kifogásolható kipufogó ilyenkor hirtelen gázelvételre még hajlandó pukkantani is egy szolidat: annyira csábító ez a kettes üzemmód, hogy óvatos duhajként is gyakran leveszünk egyet a tálcán felkínált édességből.
A váltó természetesen olyan, amilyennek egy új Yamahán lennie kell, a fék sem hagy soha cserben, jól adagolható, kár is vesztegetni a szavakat ezekre. Az ABS, ami újdonság az FZ8-on, szintén kifogástalanul működik, csak a kattogásból lehet észrevenni, ha túlfékezzük a hátsót, a lassulás szakadatlan, egyenletes.
A futómű már inkább érdemel némi kritikát. Nem a bizonytalanság miatt, arról szó sincs, végtelenül precíz, ösztönösen irányítható, erőlködés nélkül. Csak az a kár, hogy nem állítható a csillapítás sem elöl, sem hátul, és az előfeszítést is csak a lengővilla rugóstagjánál lehet tekergetni. Így egy személlyel, az én súlyommal az ízlésemnek kicsit túl kemény, városban nagyokat rúg az úthibákon, néha felpattan az eleje. Nyilván meg kellett kötni a kompromisszumot, hogy egy testes utassal a hátunk mögött se koppanjon le, de ha tehetném, áttekerném szóló motorozáshoz, hogy kicsit finomabb legyen. Hozzá kell tenni, hogy ebben a kategóriában csak a Kawasaki Z750-esnek állíthatók a lengéscsillapítói, nakedeknél nem jellemző ez a fícsör.
Ha túltettük magunkat a néha túlságosan keménykedő futóművön, roppant könnyedén motorozható az FZ8. A testtartás elég harcias, a csőkormány széles és magasan van, felemelt könyökkel jó megmarkolni. Az ülés öreg FZR-emről átülve ugyan magaslesnek tűnik, de a 815 mm-es magassága igazából átlagos, két lábbal is le lehet talpalni róla. Egyenes háttal, lábunk közé kapva a viszonylag széles tankot, ösztönösen vagánykodásra kapunk kedvet, és ebben partnerre is lelünk.
Városban egyedül az autók tükreire kell vigyázni, mert a kormány pont egy magasságba esik velük, különben első rezdülésre, szinte gondolatvezérléssel lehet kanyarogni vele. Lépésben már kicsit könnyűvé is válik a kormány, ezért odafigyelést igényel, ha elegánsan szeretnénk lavírozni vele, de valószínűleg ez az ára a kezes viselkedésnek. Országúton aztán lehet örömködni, alig érezni a kétszáz kiló fölötti súlyt, annyira jól eltalálták a villaszög-utánfutás-tengelytáv hármast. Abban a pontban ülünk, viszonylag elöl, ami körül a motor bólogat, széttett kézzel, birkózás nélkül lehet döntögetni a gépet, a comb közé hátraküldött tank pedig határozott pozícióval ajándékoz meg.
Csak a túlságosan előredöntött ülést tudnám feledni. Városban kifejezetten kényelmetlen, állandóan hátragyűri az ülőgumókat, félóra alatt el tudja zsibbasztani az ülepet. Tempónál, amikor már eléggé tol a menetszél, elviselhetőbb, de így sem találtam a helyemet a kemény ülőpárnán. Mi tagadás, ez csúnyán belerondít az egyébként abszolút kényelmes üléspozícióba, ráadásul az utasülés is hasonlóan ügyetlen, ami egy túrázásra kitalált gépnél kicsit szerencsétlen.
Ha visszatérünk a kérdésre, hogy fékezett habzású-e az FZ8, és kevés-e a 106,2 lóerő, a válasz egy határozott nem. Lehet, puhány vagyok, de egy pillanatig sem éreztem kevésnek a kraftot. Autópályán boldogan szaladt kétszáz fölé, amikor már istenigazából nem is éreztem jól magam szélvédelem nélkül – a minimális, ferde fényszóró fölé kendácsolt terelőlap mögé nehéz lett volna bebújni.
Országúton kanyartól kanyarig alig győztem felkapcsolgatni: a közúton józan ésszel kimotorozhatónál simán többet tud a motor. De jó is, hogy vannak tartalékai, csak már-már túlzott biztonságérzetet ad a határozottsága, ezért nem ajánlanám kezdő motorosnak. Vagyis nem hazudott a Yamaha: aki ésszerű élménymotort keres, nem fogja kevesellni az FZ8 erejét, nem fogja titokban, egy elhagyatott ipartelepen a falba verni a fejét, miért nem az FZ1-est választotta. Azon mondjuk érdemes agyalni egy sort, hogy a kevésbé vagány, de hosszabb távokon használhatóbb Fazer8-as megéri-e a kétszázezres felárat, viszont idén annyit könnyített a Yamaha a döntésen, hogy leárazta mindkét modellt.
A tesztelt példány ára így 2,428 m, amiből kétszázezer az ABS, amit a férfiasság teljes elvesztése nélkül ajánlok mindenkinek megfontolásra. Így idén jóval közelebb került az FZ8-as közvetlen konkurenseihez, ami a listaárat illeti. A Honda CB600F Hornet hasonló ménessel, de kevésbé mélyről jövő ércességgel 2,15 m, ugyanennyiért méri a Kawasaki a Z750-est, viszont mindkét gyártónál olcsóbb az ABS. A Suzuki pedig büszke árat kér a szintén konkurens GSR750-esre, pár forint híján 2,6 milliót. Vagyis már nem a Yamaha a legdrágább közülük, így a zsugoriság már talán nem nyomhatja el az ízlést annál, aki az FZ8-ast kívánta meg.
Mérsékelten én is megkívántam, bár örömmel ültem vissza vén FZR-emre. Az ülés fájó fekete pontjától eltekintve szerethető, egyáltalán nem sótlan motor az FZ8. Pont annyira kulturált, amennyire kell, kínzás nélkül hazaviszi este a fáradt testet is, de ha hétvégén kinyitjuk a csapot, kellő mennyiségű adrenalint szolgál fel. Maradt benne annyi rezgés, hogy érezzük, motoron, nem porszívón ülünk, de nem zsibbaszt le feleslegesen. Vagyis kellemes, zúzós gép, igazából feleslegesnek is érezni mellette az ezrest. Inkább az a kérdés, ér-e bő három kilóval többet, mint az XJ6-os, a házon belüli konkurencia.




Kommentek
2011.05.21 08:05:20'saztán?
a dob rettenet, az arany cuccok ízléstelenek.
(és a szerző sokat olvas kommenteket. nem kéne.)
2011.05.21 08:17:13Tomchy
Inkább a Fazer8 - ha már álmodozom...
2011.05.21 08:51:59Magas5
Szépnek szép de semmi szexit nem látok benne. A dob meg a Magneto fej különösen nem a stílusom. Én szeretem kicsit hátrébból mustrálni a gépem, egy 06os hornetnek a fullánkjához képest ennek kaszványsegge van. A dudát is kiszúrtam nem tudom miért. Azért természetesen kellene, de ha nem ezt venném ha lenne rá keret. A kiló meg még mindig ezret jelent (kilogramm, kilométer, rémlik), jó lenne ezt a mentem kilóhusszal hülyeséget elfelejteni. Ja, a Hornet pedig CB600F, a CBF a futármotor.
2011.05.21 10:03:36Seca81
Nekem baromira tetszik, de az XJ6 még jobban. Abból a gépből sugárzik az agresszió, egy feketéért a fél vesémet is odaadnám!
2011.05.21 10:09:00Ninjaboy
Én meg ettől "a városban elmegy hatodikban" dologtól őrülök meg. Mi a francnak kell egy olyan motort 6-osban 50-60 km/h-nál szenvedtetni, ami kb. 12500-ig pörög? Nem fog kevesebbet enni, plusz nem fog akkorát ugrani sem, amikor kell. Városban 1-2-3 max 4, aztán ennyi. Ez egészségesebb a motornak és lámpánál sem kell végigkapcsolni a fokozatokat feleslegesen.
Inkább egy Z750...
2011.05.21 10:16:11zöldi
Biztos jó, utcára az egy egyik eltalátabb konfiguráció szerintem a 750-800-as sor4. Már elég nyomatéka van, hogy szépen kis fordulaton elváltogassunk, országúton kapcsolgatás nélkül lehet előzni, ha meg barmolni akarunk, csak hagyni kell leforogni.
Ez a motor épp nem kéne,nálam szempont a 2 személyes használhatóság. A hátsó rész szemmel láthatóan használhatatlan bárkinek, aki 150 centinél magasabb és 40 kilónál több.
2011.05.21 10:53:04magyar anya
Magas5: szépeket írsz, meg jókat, de a szex, a szexi meg ilyen szavak egy géppel kapcsolatban hááát, tudom mostanában szokás, de kissé metroszexuális. Nem akarom megb@szni a motorom, hanem széjjel akarom hajtani, utána meg lemosni. No sex with my bike!
2011.05.21 10:54:23Tomchy
Csak tipp, de szerintem a háttérben gyártódnak a konzervek a nyaralós szezonra.
2011.05.21 11:02:21SquareWire
"Amióta a legvérszegényebb 125-ösök is világverő pályagépnek néznek ki, és korlátlan A-s jogsival ciki turbós Hayabusánál gyengébb gépre ülni, a csupasz motorok valahogy visszaszorultak."
Egy fontos dolog lemaradt: Magyarországon.
Normális nemzetek, -ahol nincsen megalománia, meg szomszédnak pózolás, egyebek- meg kajálják a naked kategóriát.
2011.05.21 11:04:37mt-03
az en gepem 48 lovas es nekem eleg, mindenre, sot meg valtogatni is surun kell. meg meg naked is, raadasul yamaha. es nekem nagyon tetszik:) uristen most mi lesz...
2011.05.21 11:22:09scheerti
Nekem elég lenne az XJ6, de nem veszek, mert most olvastam, hogy korlátlan A-s jogsival nem menő Hayabusa alatti gépre ülni. :)
Viccen kívül: fasza ez a gép tetszik, de az XJ6 szerintem is sokkal szebb.
2011.05.21 11:32:22GERI87
Átlagos transzformersz külső sor4-el...
Nem ébreszt birtoklási vágyat és nem fordulnék utána az utcán.
Kényelmetlen?....annak is látszik. Hosszabb távra tehát nem jó.
Akkor már inkább egy supermoto...
2011.05.21 12:32:11jobblab
Seca81
a vesédet ráérsz felajánlani akkor, ha már meglesz a motor.
Magas5
a kilo az SI-ben jelenti az ezret, a szlengben viszont százat. Ezt nem kell keverni.
Amúgy a motor sztem is semmi különös, átlagos iparosmunka.
2011.05.21 12:56:13upsidedown
Szerintem drága ahoz képest amit tud és a design is túl japán...azaz olyan semmilyen. Nekem egy 600-as elég lenne 70 lóval de kevésbé pörgösen. Bőven elég ha 8000-et forog, annó a CB1300-asomnál is elég volt, nem kellett annyit váltogatni. Utcára,túlélni meg pont elég.
2011.05.21 16:00:45magyar anya
SquareWire: ez a nálunk mindenki hülye dolog már nem menő, olyan pesties. Költözz el, ha nem tetszik.
2011.05.21 16:05:33Krisi
ezt én sem értem soha, hogy miért kéne egy motornak hatodikban minden forgalmi helyzetet megoldania? hát bazmeg, nem ezért van rajta váltó? :)
az embereknek egyre balfaszabb elvárásaik vannak már. aki nem tud / nem akar / nem szeret váltani az vegyen Burgmant vagy Silver Winget és örüljön hogy csak a gázkart kell húzogatni :)
2011.05.21 16:09:03PeteSK
aki kellemesen nyomatékos, motorhangú és érzésű gépet kíván, nem pedig sport-os pályamocit, az vegyen egy szép naked-et, v2-t kardánnal, naked-ben, 400eFt-ért. pl. ntv650.
2011.05.21 16:17:04Krisi
meg hogy országúton kapcsolgatás nélkül lehessen előzni, ezt sem tudom megérteni. mi abban oly nagyon bonyolult hogy visszaváltunk egyet vagy kettőt?
vagy ez csak az én hülyeségem hogy imádok váltani, és nekem ez is hozzátartozik a motorozáshoz?
2011.05.21 16:57:47Stump András
@Ninjaboy, @Krisi: Egyáltalán nem elvárás, nem is életszerű egy motort ötvennel kínozni hatodikban, de ha ezt is elviseli zokszó nélkül, az elmond valamit a hangolásról. Mindössze szemléltetés, nem kell túlmagyarázni.
2011.05.21 17:17:38Ninjaboy
@Stump András: az a baj, hogy ez nem jön le a cikkből. Sőt, egyenesen hülyeség, és egyre több helyen olvasom, hogy "hűű, de jó, városban megy 6-ban). Egy Corvettet is lehet használni 6-ban, még lámpánál is elindul ebben a fokozatban, de nem életszerű. Egy ilyen széles tartományban pörgő motornak is megvan az optimális fordulatszáma, és az bizony nem 2-3 ezer körül van. Egyébként én is szeretek váltogatni, csak feleslegesen nem kínzom a gépet alacsony fodulaton, de is nem üvegelem, ha nincs rá szükség. Másfelől pedig rengeteg motor elbírja a 6-at városban, szóval nem új dolog ez, az viszont más kérdés, hogy ott mennyire rugalmas...
2011.05.21 17:33:03Krisi
Stump András: kommentekben ovlvastam már sok cikknél, hogy sokaknak ez tényleg elvárás.
már nem tudom melyik tesztnél vagy hírnél írták többen is, hogy nekik az elvárás egy túramotornál, hogy berakják hatodikba, és előzéskor meg hegynek fel se kelljen kapcsolgatniuk. szóval ez úgy látszik egy létező igény. és továbbra sem értem, hogy az ilyen miért nem vesz nagyrobogót. vagy mondjuk egy autót amit csak be kell tolni D-be :)
2011.05.21 18:25:01JmOS
Ninjaboy: Honnan veszed azt a hülyeséget, hogy kínzás a motornak az alacsony fordulat???
Nem az. Legfeljebbb akkor, ha többet vársz tőle, mint amit ott tud!
A befecskendező nem is igen engedi nagyon túlterhelni - sőt a régi CV karbik sem engedték...
És igen, én is utálom, amikor állandóan pörgetni kell ahhoz, hogy valahogy menjen. Ezért nem fogok hatszázast venni, pedig a lóereje elég lenne...
2011.05.21 18:41:32plephyl
én csupaszpárti vagyok, ezzel a yamahával sincs sok bajom, de ha döntenem kéne, akkor vagy Z750-est, vagy CB600F-et vennék. ez utóbbiak dögösebbek. a yamaha elkésett, ráadásul nem sikerült sem formailag sem technikailag felülmúlni az évek óta piacon lévőket.
a kipufogója kifejezetten csúnya, és a fekete blokkon virító csavarfejek is csúnyácskák. hátulra pedig led fény dukált volna ennyi pénzért.
2011.05.21 18:55:41Gzula[HUN]
Ennél ótvarabb kupufogót még nem láttam motoron.
2011.05.21 20:17:43zöldi
@Krisi:"hogy nekik az elvárás egy túramotornál, hogy berakják hatodikba, és előzéskor meg hegynek fel se kelljen kapcsolgatniuk."
Őszintén, nekem nincs ennyi fokozatom, de nagyon örülök, hogy a fenti tulajdonsággal bír a motorom. Persze ettől még használom a váltót,de akkor váltok amikor akarok, és nem amikor muszáj. NEkem ez jó :-) Más meg szereti üvegelni a motort, meg szteppelni a váltón. NEm vagyunk egyformák :D
2011.05.21 20:19:01zöldi
@ninjaboy:"szóval nem új dolog ez, az viszont más kérdés, hogy ott mennyire rugalmas"
60-180 utolsó fokozatban 14.1 sec. Az elég?
2011.05.21 20:24:10Magas5
magyar anya
Nem is kettyinteni akarok vele én sem, de azért írtam hogy én bizony szoktam körbenézegetni, mustrálgatni, és bizony tetszik a látvány...ezen a gépen nem éreztem ezt, "csak egy motor".
2011.05.21 20:26:15zoli32
Nem ingatott meg.Még mindíg marad a street triple két kerek lámpával következő motornak.:))))
2011.05.21 20:30:40SquareWire
@magyar anya:
Személyeskedés helyett inkább el kéne gondolkodni azon, hogy mi lehet ennek a jelenségnek az oka, annak legalább lenne valami eredménye. Köszi.
2011.05.21 21:04:37Krisi
zöldi: ha neked jó akkor nekem is jó :)
2011.05.21 21:48:43Ninjaboy
@JmOS: Ez annál többről szól, hogy mit enged a befecskendezés.
Felőlem mindenki úgy használja, ahogy akarja, de ne higgyje senki sem, hogy nincs optimális tartomány egy olyan összetett, széles fordulatszám tartományban dolgozó rendszerben, mint egy 4 hengeres, pörgős benzinmotor.
Nekem is 900-asom van, ez alá nem mennék:) Ha nem hajszolja az ember, akkor kezesbárány, illetve mindenhol tol, de szeretem legalább 4-5 ezer körül tartani.
2011.05.21 22:11:27muz
Nem akarom elhinni,hogy ugyanazon gyár termékét ékesíti a leömlő és a végdob!?Aki a dobot kiengedte gyártásba annak a középkorban kitolták volna a szemét:-)
Száz ló szerintem utcára,túrázni több mint elég,de nem indítanék erről vitát.
Viszont ami manapság nem tetszik a mai motorgyártásban az az instant motorokra való igény maximális kiszolgálása úgy,hogy vannak robogók is(maxik is).Én még mindig kalandként élem meg a motorozást,félreértés ne legyen!Nem az út menti szerelések jelentik a kalandot.De bármit megcsinálok ,kicserélek a bringáimon.Ez magában hordozza azt ,hogy nem veszek új motort(mert injektor,kompjúter:-(()Viszont én azt vallom,hogy egy motoros igen is értsen a motorjához!
Mert (szerintem) a motorozás nem olyan műanyag dolog mint az autózás,nem létszükséglet.Hobbi,életérzés(futárok,stb. most hagyjuk)ezért kell csinálgatni is.A modellezők,szörfösök,búvárok stb. is értenek a cuccaikhoz.
Lehet nem egyetérteni,köpködni!
De ami kihozta belőlem ezt a monológot az az,hogy nem egy motorossal beszéltem már aki azt sem tudja,hogy min ül.Ez milyen hülye dolog már!Megváltoztatni nem tudom,a piacgazdaság erősebb:-(,de talán elmondhatom?!
2011.05.21 23:52:57Laciii
muz
Kommentelgetni úgy tűnik szeretsz (feltételem nem fizetnek és nem kényszerítenek), na meséld el nekem milyen protokollokat használsz míg egy hozzászólásod itt megjelenik :)
Nem köpködök, csak nem értek egyet.
2011.05.22 00:32:36muz
Laciii!
Szeretek ha van rá időm és olyan a téma.
Nem fizetnek és nem ütnek,hogy megtegyem:-)
A többit nem értem?!
Gondolom valami PC guru vagy informatikus lehetsz és feltételezed,hogy mindenki haszonszerzésből vagy intrikából veri a klaviatúrát.
Nekem ez csak időtöltés míg a család TV-t néz,vagy nem kell túl korán kelnem.
Közben pedig (most Doors-t) zenét hallgatok.
2011.05.22 00:34:28muz
Ahhoz pedig jogod van,sőt!
2011.05.22 02:04:42Feszke
muz!Egyet értek veled, az ember értsen a motorjához.Persze aki nem, azt sem nézem le.Csak nekem az a normális, hogy van otthon kapcsolási rajz, nomeg 1-2 robbantott ábra és nem utolsó sorban egy motorszerelő haver a vonal tulsó végén.Új motorom egyszer volt, nem azt kaptam amit vártam, azóta egy öreg vas sokkal több örömet( és javítanivalót) ad.
2011.05.22 03:11:46GaboBenoJeno
Szerintem az uj Hornet is szep, meg az uj Z750-es is klassz, de miert nem emliti senki az Aprilia Shivert ? Az egy olyan eredeti, V2-es naked bike szerintem, legalabbis kinezetre nagyon, sajnos motorozni meg nem volt alkalmam rajta.
2011.05.22 03:14:37GaboBenoJeno
muz, vannak tudod fokozatok. En peldaul nem sok mindent tudnek megszerelni a motoromon, egy izzocseret leszamitva, de annal azert tobbet tudok a geprol, mint az a srac, aki a motorostanfolyamon a leomloket velte a motor hengereinek...:). Alakra vegulis olyan hengeres nem igaz ?!:)
2011.05.22 06:29:41gumitamin
Inkább a Z750.
2011.05.22 06:36:24átlagmotoros
Üdv!
Nos, a motor tényleg egy általam is rég várt űrt tölt be. A 600-as nyomatékszegény, két személlyel már erősen forgatni kell, az ezres meg nem feltétlenül szükséges. De!
2,5mFt-ért olyan futóművet adni, amit gyakorlatilag semerre sem tudsz állítani, több, mint pofátlanság. Évekkel ezelőtt a sokszor lesajnált banditomon már tudtam állítani elől a rugóelőfeszítést, hátul ugyanezt és a nyomófokozati csillapítást, közel 1 millióval olcsóbbért. Miért van mindig az az érzésem, hogy csinálnak egy jó motort és ahelyett, hogy befejeznék, félbehagyják?!
A cikkhez:
Miért kell mindig egy jó cikkhez ilyen trágya, alantas, hatásvadász blikkes cím????? Miért??? Tudom, persze, kell a kommentgenerátor. Hadd vesszenek össze, kinek mi az elég.
+ egy mondat, amin megakadt a szemem:
"bár Yamaha János az átadásnál lelkiismeretesen figyelmeztetett, hidegen előfordul, hogy meg-megtorpan, ez legfeljebb az indítás utáni első fél percben provokálható."
Neki és mindenkinek üzenem, az injektor nem azért van, hogy gombnyomás, aztán teligáz, hanem hogy ne kelljen kézi szivatóval játszani. Tesség felmelegíteni, akkor nem torpan sehová!!!
2011.05.22 08:58:30'saztán?
átlagmotoros: "az injektor nem azért van, hogy gombnyomás, aztán teligáz, hanem hogy ne kelljen kézi szivatóval játszani"
és mi van azokkal a motorokkal, amik injektorosak, de kézi szivató van rajtuk? félbehagyták őket? :)
2011.05.22 09:02:42Magas5
Látom a hornet típusa javítva lett, köszönjük az odafigyelést. Azért még egyszer visszakukkantva a képekre csak kipróbálnám ezt a dögöt is, ma úgyis olyan szép idő van.
Feszke
Így van. Én például gyári alkatrésszámokat adtam le a rendelésemhez (kérdezték is hogy hát ezt maga honnan szerezte?), és a kilóméterórámat magam forrasztottam amikor kellett (sajnos) viszont a motor dolgaihoz sült hülye vagyok, azt inkább bízom szakemberre. Gyertyacseréig, gázbowden cserére jó vagyok, de aztán megállt a tudomány. Nem ezt tanultam, annyi időm, szerszámom meg nincs hogy álljon a motor 2 hétig amíg törpölök rajta, mivel napi szinten járok vele dolgozni. További jó hétvégét mindenkinek.
2011.05.22 09:35:07Black Eagle
Epp motorvasarlas elott allok,nem ertem , az 1 millas arkulombseget az FZ-1 es ez kozott vagyis miert dragabb akkor az annyival mikor szinte ugyanaz minden?Nekem ez a kategoria nem jon be sehogy se de ha mar valasztani kene ebbe a kategoriaban akkor inkabb Kawasaki Z750.Inkabb meg sporolok aztan Triumph Tiger lesz asszem a befuto.
2011.05.22 10:14:15főbe járat
Ez egy budget bike. Visszahüvelyezett FZ1 (régi R1) blokk pár módosítással és a forma is kb FZ1, még ha nem is teljesen. Szerintem ezek a gépek a kötelező modellbemutatás/nehéz gazdasági helyzet eredményei. Ha jól tudom a GSR750 sem egy nagy durranás. Ilyenkor kell szétnézni a használtpiacon, szuper vételeket lehet találni. Amúgy szerintem is karcsú egy hatszázas, ha utassal és csomagokkal mész. Nem gyenge, de nyomatékszegény. A GSR600 egy katasztrófa ebben az üzemmódban.
2011.05.22 21:17:18jobblab
"karcsú egy 600-as" milyen ökörségeket írtok...
220kg/80Le, az kb. egy Porsche GT vagy Ferrari F40 teljesítmény-súlya!!
Azért, mert nem tudjátok kimotorozni - ne engedjétek 7000 alá, és nem lesz kevés. Ha meg nem akarjátok a fordulatot, vegyetek V2-es Cruisert.
Ezekkel 50-el menni nem 6-ban kell, hanem 1-ben, de ez is le volt már itt írva :(
2011.05.23 01:33:20főbe járat
Tartom amit írtam. A csúcsteljesítmény nem minden ha elcseszett - alul semmi - karakterisztika tartozik hozzá mint mondjuk a GSR-é. A nyomaték nagyon lassan épül fel, és hiszed vagy sem, sokkal fárasztóbb egy olyan motorral túrázni amit fordulaton kell tartani, hogy dinamikus maradjon. Ezen kívül a kevésbé nyomatékos motor jobban megérzi a súlyterhelést. Ebben a szegmensben jó kompromisszum a V-Strom. Nem olyan erős, de alulról is tol (közúton előnyösebb). Ha meg mindenképpen sornégy akkor Bandit.
2011.05.23 12:36:08Laciii
muz
Arra céloztam, hogy te se értesz minden cuccodhoz amit időtöltésre használsz. Az hogy neked a motor külön szerelem az egyéni beállítottság, de ha valaki csak használni akar időtöltésre egy motor, mint te egy laptopot annak nem kell érteni hozzá.
2011.05.25 09:06:43torokszultan
Muz!
Szerintem nem kell érteni a motorhoz, amin ülsz. nem kell tudnod megszerelni, mert nem romlik el. A háziasszony sem szereli a mosógépet...
A mosógép mosásra való, nem szerelésre, a sütő sütésre, a motor meg motorozásra.
.
Egy percig sem sírom vissza a Jawa léptetővillájának sorozatos cseréjét. Elhiszed?
2011.05.25 20:36:06muz
Lehet így is.
Valóban nem romlik el?!
Mondjuk,hogy nem de ez is baromság.
Viszont kopik!
Egy fékbetét,csapágyak itt-ott,olaj,stb.
Nem rég cseréltem pl.kuplungot,nem olyan nagy kunszt és jó érzés,hogy én csináltam,na meg a lóvé is zsebbe maradt.Egyszer rakták össze egy Suzuki szervizben a vasam(idő hiány miatt)és egy hiba miatt elszállt a vezérlésem.de mástól is hallok rémtörténeteket.Így viszont csak magamat okolhatom,ráadásul mindent beleteszek amit megveszek.
De ha te minden szarért szervizbe rohangálsz lelked rajta.Nem tartozik rám.
De egy mosógéphez hasonlítani??(amúgy azt is javítottam már meg:-)
A jaffát én sem sírnám vissza de nem is erről beszéltem.
2011.05.25 23:31:09shiNIN
Nem tudja valaki, miért evődik meg minden második hozzászólásom itt? Tipikusan a közel max hosszúságúak, de legalább nem kell elolvasnia senkinek... :(
{sebaj, írtam egy másik, attól igencsak különbözőt}
A muznak szóló részt nem írom újra, a lényege annyi, hogy én sem szándékozom tükörigazítás és olajcsere, ilyesmi apróságokon túl motort szerelni, van, aki csinálja, van, aki nem, miért fáj az valakinek, ha mások különböznek tőle? Az nem azt jelenti, hogy azok rossz úton járnak vagy nem szeretik a motorjukat. Habár sokan valóban nem alakítanak ki mély érzelmi köteléket és eladják.
Fokozatok: De igen, a pörgetés megemeli a fogyasztást, ezt minden valamirevaló hypermiler tudja. Én 40-nél is max fokozaton megyek, és akkor mi van? Az az ötös alja, rohadt rövidek a fokozatok, majd a szerelőm tesz róla, ez a pici cruiser már csak ilyen. Én visszaváltok előzéshez, az 50 lóerős motorral rendelkező Kedvesem nem, de ha villámelőzni akarna, megtenné. De azt nem tudom, miért baj, ha valakinek fontos, hogy ne kelljen visszaváltani vagy hogy ki hogyan vezeti a motort, ha egyébként nem tartja fel a forgalmat, nem veszélyeztet másokat ésatöbbi. Sokan szeretik megmondani a tutit, az Egyetlen Igaz Utat, ezt már észrevettem.
A fenti motor egyébként nem kifejezetten tetszik, de láttam már rondábbat is, nem egyet. Ízlések és pofonok, valamint prioritások. Én vizuális típus vagyok, számít a külső, hogyne, de a belbecs még annál is jobban. Az én motorom nekem kezdőként megfelel, Európát bejárni elég, később majd veszek egy 650-es bmw-t vagy valamit és azzal folytatom. Az ilyen 100 lovas erőgépekre nem vágyom, hát kell az nekem, hogy csavarok a gázon és a kresznek még a körvonalai is a semmibe vesznek? :D Mindenki válassza azt a motort, ami neki való, bármit is jelentsen ez.