Hummer, egy nyomon

Teszt: Yamaha XVS1300A Midnight Star

2011. szeptember 25., vasárnap 06:25
A cruiserezés számomra egy olyan műfaj, amit szívesen elnézegetek, amíg mások csinálják, de valószínűleg még nem vagyok elég érett hozzá. Egy cruiserrel nem lehet városban a sorok között elmenni, országúton nem lehet lapjára tenni, autópályán nem lehet kibérelni a belső sávot. Viszont van egy kisugárzása, amire rá lehet érezni anélkül, hogy mennénk vele. Addig jó is.

A Yamaha az XVS 1300A-val, könnyebben emészthető nevén a Midnight Starral ráérzett a műfajra. A cruiser-életérzés talán legfontosabb része a megjelenés, ami a tekintélyes V2-es blokk köré gyúrt testtel egészen hibátlanul sikerült. A kocsma előtt letámasztva kivétel nélkül minden XY-kromoszómás egyed hunyorított szemmel méregeti irigykedve; aki jóban van a cruiseressel, és nem szégyelli, még próbaülésre is sorban áll. Ez nagyon megy neki.

A krómozott és álkrómozott alkatrészek súlyától roskadozva tesped a bivaly, minden kötelező stíluselemet hiba nélkül visel. A folyadékhűtéses blokk álhűtőbordáin szívesen fut végig a szem a gigantikus légszűrő-imitációig, a töklámpa érdekes formáját is percekig el lehet nézegetni, a csillogó kipufogócső pedig túldimenzionált szivarba torkollik, ahogy kell. Csodálatos szobor, álló helyzetben is sugározza a tekintélyt.

Tekintély. Ez itt a központi téma, ha felülünk rá, azonnal érezzük. Egyenes háttal, széles terpeszben kell megülni a gépet, elég egyszer megmarkolni a talicskakormányt, máris öt centivel nő a bicepszünk átmérője. Combunk között duzzad a nagy lendülettel rajzolt tank, talpunk alatt a trepni, úgy érezzük, mi is simán át tudjuk emelni John Connort az száztízes krosszmotorról, hogy aztán kövér gázzal húzzunk el a kamionnal üldöző T-1000-es elől.

Igaz, nem egy Fat Boy, de nem hiányzik hozzá sok. Teli kerék ugyan nincs, de van szíjhajtás, kúpos végű, látványvastagított teleszkópszár és féltenyérnyi tükör, mint az eredetin. Amivel nem azt akarom mondani, hogy a Yamaha másolat, mert igenis van saját stílusa, de annak azért nyomós oka lehet, hogy mikroszkóppal kell keresni rajta a márkajelzéseket. Hiába, ebben a körben a Harley az etalon.

A Midnight Star pedig sok mindent jobban tud, legalábbis papíron. A vízhűtés eleve pluszpont, főleg, hogy ennyire nem tűnik fel. Az injektoros motor a hengerfej-isten Yamahától 106 newtonméterrel bőséges tartalékokat sejtet, az UBS kombinált fékrendszer pedig kevesebb ügyeskedést igényel a fékkarral: elméletben elég beletaposni a pedálba, amíg normál tempóban közlekedünk. Nem véletlen, hogy sokat vártam tőle, a güzü japánok csak reszelgettek addig a kötelező feladaton, amíg jó nem lett.

Amint beindítottam, megértettem, miért dobja le minden cruiseres a gyári csöveket. A V2-es hangja, ha elfojtják egy hangtompítóval, elég szánalmas. A szolid puffogás mögül előtűnik a segédberendezések vinnyogása, és a dübörgő vonulás helyett surrogó caplatás lesz a végeredmény, annak ellenére, hogy egy 1300-as, hatvan fokos hengerszögű kéthengeres öblöget. Gázelvételre ugyan pironkodva visszadurrog szerényen, de ez valószínűleg a mérnökök kitartó munkáját dicséri – ha ez sem lenne, végképp ciki lenne a hang.

Sokan mondják, a cruiser azoknak való, akik nem szeretnek motorozni. Bénázni viszont nem szabad vele, azt nem bocsátja meg. Negyvenes tempóig bizonytalan a kormánya, nehéz kimért mozdulatokkal, magabiztosan lavírozni vele, ami megkeserítheti a Midnight Staros életét, ha éppen a kerthelyiség előtt keresi a parkolóhelyet. Arra is érdemes odafigyelni, hogy orrával lefelé a legenyhébb lejtőn se támasszuk le, ha nem tudunk előrefelé távozni, mert ilyen helyzetből komoly lábmunkával lehet csak kitolni.

De ha elértük a negyvenes tempót, megérkeztünk arra a metastabil pontra, ahol az XVS ki tudja játszani a legnagyobb ütőkártyáját. Be kell vallanom, ezt az érzést még soha nem tapasztaltam más motoron. Valószínűleg csak egy izmos cruiser tudja produkálni, alkatilag erre minden más alkalmatlan: a nyélgázas kigyorsítás innen fenomenális. Ahogy a feneket hátulról is megtámasztó nyereg megindul alattunk, és csak ülni kell meg húzni, óriási élmény.

Sajnos nem tart sokáig. A V2-es blokk ugyanis meglepően szűk tartományban működik élvezhetően. Úgy 2500-as fordulatszámig annyira remeg, hogy még a kormányt is berázza, fent pedig hamar elgyengül, nem is érdemes tiltásig forgatni. Árpád szerint kifejezetten pörgős V2-esnek számít, de a relatív magasra hangolt motor ezáltal ott vált használhatatlanná, ahol a legszívesebben használnánk: alacsony fordulatszámon. Engem legalábbis bosszantott, hogy egy nyomatékosnak mondott motorral gyorsításhoz állandóan vissza kellett gangolni, és gondolni sem lehetett arra, hogy városban ötödikbe kapcsoljunk.

Ennek tükrében aztán kimondott baromság, hogy nincs rajta fordulatszámmérő. Értem én, hogy a stílus nem engedi meg, meg hogy így sokkal tisztább a dizájn és különben is, a példaképeken sincs, de ha egyszer minden tempónál csak egy fokozatban lehet úgy haladni, hogy ne bakkecskézzen a motor és legyen még egy kis tartalékunk gyorsításhoz, legalább egy rejtett digitális skálát becsempészhettek volna a műszerbe. Vagy akár csak három ledet, két piros közé egy zöldet, hogy tudjuk, most jó helyen járunk.

Egyébként az egész motor karaktere olyan, hogy autóban azt mondanám rá, csak automata váltóval vegyék. A Midnight Starra simán el tudnék képzelni egy jó kis háromfokozatú automatát, akkor legalább már a váltással sem kellene bajlódni. Csak odahúznánk neki és szépen elindulna, majd ott tartaná a fordulatot, ahol jó nekünk. Nem is értem, miért nem lépte meg eddig egy motorgyártó sem az automata cruisert.

Ha kimegyünk vele országútra, egyébként meglepően könnyeddé válik a 283 kilós gép. Méreteihez képest egész gyorsan lehet fordulni vele, a futóműve pedig kifejezetten precíz. Igaz, a legkisebb fékezésre is azonnal elkezd felegyenesedni, de úgysem a szerpentinen akarjuk ijesztgetni vele a GSX-R-eket.

A fék is dicséretet érdemel, két ujjal szépen adagolható, az UBS-nek keresztelt rendszer pedig segít a lusta motorosnak, aki csak az ormótlan fékpedállal szeret lassítani: a hátsó fékkel együtt mozog az első nyereg egyik dugattyúja, így kicsit lehúzza az elejét is, amikor hátul fékezünk. Kényelmesnek kényelmes, csak azt kell megszokni, hogy szűk kanyarokban nem lehet a hátsó fékkel kifeszíteni a motort, mert rábólint az orra is.

Bár az üléspozíció fetrengősen kényelmes és a kormány sem túl magas, mégis csodálom azokat, akik hosszabb túrára indulnak a Midnight Starral. Nekem konkrétan fél óra után kezdett el zsibbadni a seggem az egyébként kényeztetően jól megformált ülésben, és egy rövid délutáni pilisi kiránduláson is örültem, amikor megpihenhettem. Sietni nem érdemes vele, az a legkellemesebb, amikor hetven-nyolcvan körül gurul az ember ki a világból. Csak a kipufogó ne sütné annyira a jobb combot.

Sajnos a Yamaha sem tudott csodát tenni. Összeraktak egy egész jó motort a cruiser-műfaj íratlan szabályai szerint, de kötelező konstrukciós megoldásokból ők sem tudtak jobbat kihozni. Megjelenésre hibátlan, biztos kézzel gyúrták össze a stíluselemeket - kiszolgálják a vásárlói igényeket.

Mert a Midnight Star 3,2 milliós listaárával csábít. Megjelenésben nem sokkal marad el a Harley Davidsonoktól, technikailag semmiképpen sem; japán konkurenseinél magabiztosabb a stílusa, ráadásul köbcentiben nehéz is párt állítani mellé. Aki józan cruisert keres, nehezen megy el mellette.

Kommentek

  • 2011.09.25 09:13:12Lamborghini

    "Motor azoknak, akik nem szeretnek motorozni"

    Ezt a baromságot. Nekem is XVS-em van már egy éve. Egy Aprilia sportmoci után váltottam erre sok év után. Szerintem ez inkább motor, mint a legtöbb "porszívó", amiket csak azért vesznek, hogy lehessen húzni, és menni, mint az őrült. A motorozás feelingje meg nem hiszem, hogy jobbára erről szólna.

  • 2011.09.25 09:16:26Gyurma73

    Tényleg,miért nem csináltak idáig autómataváltós choppert?
    olyat ami vált mint egy autómata kocsi.
    nem pedig olyat mint a robogó.

  • 2011.09.25 10:49:00Sayniqua

    Nekem kéne.

  • 2011.09.25 11:46:14Alexease

    Nekem az ara kellene... Vennek belole egy motort, kifizetnem a lakashitelem, es meg maradna is belole boven;)

  • 2011.09.25 11:54:43kicsi_En

    "Egy cruiserrel nem lehet városban a sorok között elmenni"

    Ó, dehogynem.

  • 2011.09.25 12:04:48GERI87

    "Úgy 2500-as fordulatszámig annyira remeg, hogy még a kormányt is berázza, fent pedig hamar elgyengül, nem is érdemes tiltásig forgatni."

    Ennél a pontnál mondanám hogy: jó akkor köszönöm nem...
    Akárhogy nézzük ez ciki....ha nem lehet vele 50-el csettegni...kár, pedig annyira nem rossz ahogy kinéz...bár a rendszám nagyon bénán van elhelyezve..

    "Nem is értem, miért nem lépte meg eddig egy motorgyártó sem az automata cruisert."

    Ha jó a karakterisztikája akkor minek?
    "50-től 5-dikben" ahogy szoktá(tok)k mondani...

  • 2011.09.25 12:27:18Lallyy

    na ja. Millio kobcenti es megis az a sokszori visszavaltogatas...

  • 2011.09.25 12:28:37Csumpi Hálidéj

    Attól tartok, hogy egy akkora méretű pilótának, mint András, mindig is nehézkes lesz egy ekkora motor. Én már azon is csodálkozom, hogy el tudta vezetni.

  • 2011.09.25 12:53:56Virago_1000

    Csumpi Halidey: Egyetertek veled. Zach Daniel is foleg kismotorokat es robogokat tesztelt amig a Motorrevunel volt.


    Majdénmegmondom:

    "ezalatt sikerült egy életre megutálnom a szíjat. "

    - miert?

  • 2011.09.25 13:11:59baowah

    virago: es egy ölég nagy bmw turaenduróval utazik évi többtízezer kilométert.

  • 2011.09.25 15:14:06somogg

    nem akarok okoskodni, mert csak 3 hete motorozok es csak egy 125os suzuki intruderem van. azt gondolom, hogy ez az egesz izles kerdese. a 125os robogok sokkal furgebbek, de az enyemmel meg nagyobb elvezet az utazas a napsutesben az erdoben, es ez igaz a nagyobb kategoriaknal is

  • 2011.09.25 15:43:35DreddBiro

    nekem egy Suzuki vs 1400 van, városban 50-nél 4.be
    Amúgy elképesztő gyorsulásra képes, pedig az is ott van a száraz tömege 260, szerpentinen nem fogom lapjára tenni, de ha elcsúszok, csak a bukócső bánja, és nem az idomszett!és simán elmegyek az autók közt, nem egy pöttöm motor az sem.

  • 2011.09.25 15:56:29fakof

    szép, harmónikus kis motor ez. nincs ezzel baj. külön tetszik a kormány és a lámpa összhangaj. az különösen jól elatlált dolog sztem. viszont az első nap basznám le róla az anyósülést, a tepsi lábtartókat, az agancs kormányt, a hűtőrácsot (bár azt nemtom hogyan), meg azt a sok köcsög műkrómot,és csutkára vágnám a kipuját flexel. lefújnám mattződre, hátra valami rendes gumit azt handszóljon. van ebben fantázia

  • 2011.09.25 16:01:50fakof

    ja,még valamit. a hátsó lábtartót ugye rosszul látom, hogy a villára erősítették? mert akkor szarjon sünt az is aki oda bírta kitalálni. persze nekem mindegy, azt is levágnám mer hülyeség

  • 2011.09.25 16:39:39Force007

    A motorozás ezek szerint kizárólag döntögetésről ("borításról"), nyélgázas belsősáv-használatról szól? Cruiser-e meg csak érett (=öreg(?)) embereknek van? Aki szeret motorozni, az ne ilyet vegyen? Aki nem szeret, az meg igen? És ha nem szeret, de mégis megveszi, ne bénázzon? Hol itt a logika?

    2002-es Shadow 1100 Sabre-ömet szívesen felajánlom használt motor tesztre. Nem fényezem, kardános, jön-megy, húz, mint a gőzmozdony, szépen és hatékonyan lassul, egyedül az ABS hiányzik belőle (nekem). Még éppen innen a 30-on elég érettnek érzem magam hozzá. Akkor is az voltam, mikor 4 éve megvettem. Ha akarom a belső sávban megyek vele, ha akarom bármelyik másikban. Sorok között annyira megyek előre, amíg előreengednek. Előre szoktam, jó fejek az autósok, persze ebben segítség a Cobra Classic Deluxe Slashcut kidörrentő. Az érettségről csak annyit, hogy bár elég érettek lennének azok, akik a sportgépeikkel bénáznak, bocsánat: vagánykodnak. Jellemzően ők szerepelnek aztán a hírekben is...

  • 2011.09.25 17:25:42PiciPeti

    Force, és a többi chopper/cruser-es!

    Pont itt a különbség, hogy ti utazni szerettek motoron, mi viszont motorozni. Együtt élni a géppel, figyelni minden rezdülését, kitörését. És ezt UBS-el, ABS-el képtelenség szerintem. Mélyen ülve, 3 m tengelytávval, nyújtózó pózban szintén. Kár ezen vitatkozni.

    Lehet velük kocsisorok közt menni, meg pályázni is, sőt terepezni is. Csak éppen szenvedés... Ezt nem lehet tagadni. Ugyanúgy ahogy egy sportgéppel 50-el menni.

    És szerintem nem a sport/enduro/túra motorosok nem szoktak visszainteni... ;)

  • 2011.09.25 18:20:04GERI87

    PiciPeti

    Hülye vagy fiam. Kár ezen vitatkozni...:)

  • 2011.09.25 18:22:24GERI87

    PiciPeti

    Hülye vagy fiam. Kár ezen vitatkozni...:)

  • 2011.09.25 18:25:10Force007

    Hülyeségeket beszélsz, vastagon általánosítasz, a végén meg ráadásul, mint egy ovis, mutogatsz a másikra. Ami persze, szintén nagy baromság. Nem baj, jót nevettem rajtad. :)

  • 2011.09.25 18:25:55Lallyy

    Majdén, de mi is van azzal a bordásszíjjal?
    Most nem merek emiatt Hárlit venni baszod...

  • 2011.09.25 18:30:50nofatchx

    @Stump András: esetleg megnézegetted, hogy mennyi fémnek látszó műanyag van a motoron? apróságnak tűnhet, de én szeretem ha minden az, aminek látszik.

  • 2011.09.25 18:35:10nofatchx

    @Lallyy: nekem semmi bajom nincs a bordásszíjjal. néha ugyan rá kell nézni, hogy kell-e feszíteni rajta, és érdemes kikerülni az üvegtörmelékeket az úttesten, de nyugodtan le lehet menni vele földútra is. ha meg új motort szeretnél, pláne no para. de használtnál érdemes azért átnézni, hogy nincs-e megrepedezve, fogak letörve, valami beleállva, ilyesmik.

  • 2011.09.25 18:59:13GERI87

    Én úgy tudom a szíjat nem kell állítani mert amennyit nyúlik annyihoz nem szükséges...
    Azon kívül hogy sérülékenyebb mi hátránya lehet még(?).

  • 2011.09.25 19:06:05tamank

    Hát itt a Mecsekben van egy-két kereszt "lapra döntögetésből" kifolyólag ....

  • 2011.09.25 19:51:13mickómaci

    :D

  • 2011.09.25 20:00:47v_holiday

    PiciPeti, ezen sokat gondolkodtál?

  • 2011.09.25 20:31:02Lallyy

    "ti utazni szerettek motoron, mi viszont motorozni" --Bazdmeg, te ezt nem gondoltad át. Már hogy ne bántsalak meg...

  • 2011.09.25 20:36:15v_holiday

    Az ilyen farkak miatt nem intek én már senkinek. Sajnos mióta bármilyen fasz vehet motort, és vesz is, azóta már nincs értéke ennek a köszönésnek. Hát a barmoknak a privát életben sem köszönök...

  • 2011.09.25 21:21:43fzr1000

    GERI87:
    "
    Hülye vagy fiam. Kár ezen vitatkozni.."
    Ez jó! :-))

  • 2011.09.25 21:49:52Donor

    Nem tudom ti hogy vagytok vele de engem k..ra nem érdekel hogy más szerint mi az igazi motorozás. Én úgy és azzal motorozok amivel ÉN élvezem a motorozást. Ha chopperesek ezt szeretik lelkük rajta. Rohadtul nincs jogom leszólni senkit, mert más stílust szeret. Számomra mindenki motoros aki motoron ül, és ennek megfelelően havernak tartom, és így köszönök neki. Ha egy beképzelt tahó és nem köszön vissza az már nem az én bajom, én köszönök mindenkinek, a robogóstól kezdve a....na a rendőröknek nem, mert egyszer ezért intettek ki hogy mit mutogatok :)))

    Mindenesetre a tesztből nekem az jött le hogy ez egy szar motor. Se nem kezelhető, se nem kényelmes, gyakorlatilag azon kívül hogy jól mutat a fagyizó előtt semmi erénye nincsen.

    Mentem már HD V-rod-al, az még sportmotoros igényeim szerint is egy jó, kezelhető motor. Szóval gyanús nekem hogy nem szükségszerűen kell ilyen borzalomnak lennie egy ilyen motornak. Vagy a tisztelt cikkíró béna.

    Mondjuk igaz, hogy van egy öreg CB750-esem (250kg) amire nem megfelelő kezekben szintén igaz lehet minden amit ehhez a motorhoz is írtak, de én mégis imádom, mert tudom kezelni, együtt élünk mint bármelyik csúcs sportmotorral, szóval lehet hogy csak a cikkíró nem ült még bazinagy motoron?

  • 2011.09.25 22:53:19Stump András

    @nofatchx: Nem mentem végig mágnessel - van rajta valódi króm is dögivel, meg műanyag is.
    @Force007: Isten ments, hogy a motorozás kizárólag a döntögetésről és a belső sávról szólna. Csak jelezni szerettem volna, hogy valószínűleg nem nekem találták ki ezt a Yamahát. Ettől függetlenül aktívan próbáltam barátkozni vele, de valahogy nem találtuk meg a harmóniát.

  • 2011.09.25 23:08:42GERI87

    "Sajnos mióta bármilyen fasz vehet motort, és vesz is, azóta már nincs értéke ennek a köszönésnek."

    Ma egy magát keljfeljancsinak képzelő jómadár húzott el mellettem sávon belül kanyarban.. ráadásul jöttek szembe...biztos sietett...van pár barom velük nem kell foglalkozni...
    A privát életben sem lehet megállapítani elsőre hogy ki a barom:)

  • 2011.09.26 08:18:32jobblab

    Belső sávban? Ezzel? Hogy aztán levillogjanak a családanyák a dízelkombival?
    Meg hogy elfér a sorok közt - ezzel a kormánnyal?
    Ez egy divatmotor, most szajkózhatjátok itt nekem az életérzést, akkor is sztem egy fosch. Nehéz, béna, lassú, és még kényelmetlen is.

  • 2011.09.26 08:43:06newtehen

    Jaja, ekkora motorhoz már ember kell.

  • 2011.09.26 08:50:17v_holiday

    Geri!
    Olvasd el magad alatt jobblab hozzászólását.
    Kb. erről beszéltem. A fasziról, aki olyan okos, hogy csak azt nem értem, ilyen kvalitásokkal miért itt ír, s miért nem oldja meg a gazdasági válságot?

  • 2011.09.26 10:14:55m20b25

    Akik nem szeretnek motorzni? Ez pont, hogy teljesen az. Akik nem szeretnek azoknak az való , mint nekem: 650-es burgman!
    Imádom azt az automata gondtalan, hintaágyat!

  • 2011.09.26 10:52:47cipri73

    Naked motorom van, de felháborítónak tartom az állítást, hogy azoknak való az XVS 1300 akik nem szeretnek motorozni.
    Egy ismerősömnek éppen ilyenje van. A Dolomitokat is megjárta már vele többször is, nagyon tud motorozni, és közepestől gyengébb tudású sport/naked motorosokat szerpentinen is meglep vele.
    Tehát ezzel a géppel igenis lehet motorozni csk rá kell érezni, gondolom erre egy teszthétvége nem nyújt alkalmat.

  • 2011.09.26 11:13:02Fricibá'

    Hyosung GV650 Aquila
    73LE, pörgethető, 200 a végsebessége, szíjhajtásos. Már 5 éves, több mint 25000-et mentem vel. Elférek a sorok között, autó nem ellenfél.
    A kinézete pedig úgyis szubjektív, nekem tetszik.
    És intek a robogósoknak is.

  • 2011.09.26 11:43:45jobblab

    Kedves v_szünidő barátom!

    Azon kívül, hogy lebarmolsz mindenkit, valami észérvet is fel tudsz hozni? Vagy az már nem megy?

    ui: nem írom le neked a világválság megoldásának mikéntjét. Nem értenéd meg, hidd el :(

  • 2011.09.26 12:02:50v_holiday

    Jobblab! Nem mindenkit barmoltam le, csak aki baromságot írt. Alkottam egy véleményt. Pont úgy, ahogy te.
    Azért megpróbálhatod a válság megoldását illető gondolataidat megosztani velünk, noha nincsenek kétségeim a tartalmát illetően apafej. Bízz bennem, én keveset pofázok, ám a konkrét kérdésben írtam pár anyagot.
    Nos, hallagtak.

  • 2011.09.26 12:04:05v_holiday

    Jobblab!
    Még valami! Miért is kellene észérv a motorozáshoz? Tudsz nekem te észérvet fölhozni a futárkodáson kívül, ami az embert 2 kerékre kényszeríti.
    Mondtam én, hogy buta alak vagy.

    A barátod meg végképp nem vagyok, azok fekete börsatyiban nyomják a Kék Osztrigában...

  • 2011.09.26 12:06:05torokszultan

    Ez mekkora duma! Kék Osztiga! He-he :-)
    Jobblab, szerintem is hülyén általánosítottál. Semmi értelme nincs annak, amit írtál.

  • 2011.09.26 12:12:48PiszkosFreddy

    Nekem egy F6 Valkyrie az álmom,de már beérném egy Virago 125-tel is....
    Drága barátaim,ne bántsuk egymást.
    (Ha v_holiday sértőnek találja,bocsánat)

  • 2011.09.26 12:34:41GERI87

    v_holiday

    Ő így gondolja..rosszul...az ő baja.


    Motorozás:

    Most akkor azt is mondhatnánk hogy sportmotort is az vesz aki nem szeret motorozni csak húzni neki ész nélkül meg városban üveghangon feltűnősködni....de ennek meg ellentmond hogy sokan túráznak is vele...
    Vagy ott a nagyrobogó...amivel még váltani se lehet, mintha fotelban ülnél....de valahogy mégis elmennek vele akár Portugáliáig....és mindegyik élvezi is.
    Soroljam még?

    Mit akartok hogy a motorozás ilyen bennfentes, elit fasság legyen? Sose volt az...

  • 2011.09.26 12:36:35v_holiday

    Freddy!
    Miért találnám sértőnek? Hát nem éppen az sértő, amikor a Jobbláb féle tuskók leszólják az ilyen motorokat, tudva, hogy ezeket IS választják itt olvasók IS?
    Miért nekem címzed hát e kérdést, s miért nem annak, aki nyíltan sért másokat a döntésük, szimpátiájuk miatt?

    Én éppen azt írtam fentebb, hogy motorozni nem racionális, s mint ilyen, tiszteletben kellene tartani mások döntését. Ám mivel a tahók ezt nem teszik, így részemről az a szép időszak is véget ért, amikor még hittem, hogy motorozni egyet jelent az együvé tartozással.
    Mert nem jelent már ilyet.

  • 2011.09.26 12:37:55v_holiday

    Geri!
    Nem, nem ezt akarják. Azt gondolják, hogy a motorozás attól az, ami, amitől ők vehettek valami fost, amiről azt gondolják, hogy az a motorozás alfája és omegája és minden más csak hülyeség lehet.
    Rendszerint buta, korlátolt alakok látásmódja ez.

  • 2011.09.26 12:42:44vikk007

    XVS DragStarom van nekem is :-)

    125 kemény ccm, éás nagyott mutat, 40-től vigan elcrusol az is 5-ben...

    Egy isemrős autószerelő minumum 800 ccm-nek nézte, meg kellett mutatni aforgalmit , hogy elhiggye..

    Meghalgatta ahangját, azt mondta, ügyesek a Yamaha mérnökei, mert az is stabil 500 ccm -et selytet..

    ( igaz előző tulaj az alsó csőre adob előtt alilról fúrt egy 5-6 mm-es Lyukat,de egyáltalán nem "tolakodó" a hangja

  • 2011.09.26 12:49:45GERI87

    v_holiday

    "amikor még hittem, hogy motorozni egyet jelent az együvé tartozással.
    Mert nem jelent már ilyet."

    Dehogynem.
    Ha annyi motoros lenne mint pl Vietnamban és arra használnánk mint ők akkor lehet más lenne a helyzet más is kéne a dologhoz...
    De ez a veszély nem fenyeget...

    Együvé tartozás...
    Sok autóbuherátor, autóbuzi van (mint tapasztalhatjuk is ugye a TC-n ) és közösséget alkotnak, találkoznak anélkül hogy azon siránkoznának hogy már mindenki autóval jár...a motoros közösségi élmény sem fog kihalni azért mert sok a motoros...(amúgy nem sok).

  • 2011.09.26 13:06:27GERI87

    v_holiday

    "így részemről az a szép időszak is véget ért"

    Ez van, ma már szélesebb réteg számára gyártanak motort (elég régóta..). lehet ezt nem szeretni meg félhígulásnak venni de ez van....sokmindenki számára elérhető egy jó dolog az nem baj.



    Én mikor intek azért teszem mert olyan mintha azt mondanám "Szevasz, jó ez a motorozás dolog mi?" vagy vmi ilyesmi..:)

    Nem ilyen sejtelmes összekacsintás dolog ez...vmi titkos társaság két tagja felismeri egymást mindenki ismer mindenkit..és "ŐK TUDJÁK"..fenét..

  • 2011.09.26 13:12:25torokszultan

    Geri!
    Az is együvé tartozás, de szerintem itt másról van szó. Nem a közösségi élménnyel van gond, hanem azzal a ténnyel, hogy a dolog rettenetesen fölhígult, zsebben kotorászóssá vált, kinyilatkoztatóssá vált, egyre kevésbé lényeg az, amit te írsz! Egyre többen (nézz körül itt) gondolják, hogy csak ők tudják a lényeget, hogy akik másképpen gondolkodnak róla, azok hülyék, aki choppert használ, az nem motoros, aki tehetősebb, az büdös köcsög....stb. stb.
    A V-Holiday által írottak nekem is egyre erősebb dilemmám, már nem tölt el örömmel inteni. Már nem érzem benne azt, amit te írsz!
    Ebben pedig vastagon benne van, az, amit itt olvasok a kommentek közt nap, mint nap! Rengeteg tahó, buta seggfejet!

  • 2011.09.26 13:13:54torokszultan

    Geri!

    Ahogy írod: "sokmindenki számára elérhető egy jó dolog az nem baj."

    Az utcán sem köszönök mindenkinek. Érted?

  • 2011.09.26 13:18:32jobblab

    v_holiday

    Nem csoda, hogy neked bejön ez a stílus, kellhet a széles nyereg ekkora archoz!!!
    Amúgy ídézd már be lécci, hol beszéltem veled ilyen stílusban, és hol barmoztalak le... ez volt az udvarias rész, és hogy te is értsd: anyád a barom.
    Na de most komolyan: a Kék Osztrigát nem ismerem, tudod ajánlani?

    A motorozás mellett tényleg nem sok józan érv szól, mert akik "józanságból" motoroznak, azok nem nagy cruisert választanak, hanem 250 4T-t, vagy valami robit.

    Nem akartam én megsérteni itt semmilyen cruiser fan-t, ő dolguk, ő pénzük, csak véleményeztem, hogy ez egy nagy kupac kaka, divatba csomagolva.
    Azt is észre kéne venni a célcsoportnak, hogy a rojtos bőrcucc és a sarkantyú már 40 éve kiment a divatból :DD

  • 2011.09.26 13:39:15GERI87

    torokszultan

    Lehet de eddig még nekem 99%-ban mindenki visszaintett és senki nem mondta hogy amit én művelek motorozás címén az hülyeség....

    Lehet aki nem int az tényleg úgy gondolkodik ahogy írod, hogy csak az az igazi amit ő csinál, vagy nem érdekli az egész...és csak közlekedik...
    de mennyi ez? 1%?

    Az meg hogy kommentben az akárkik mit gondolnak nem mérvadó....lehet motort se láttak még csak képen....az a lényeg amit közvetlenül tapasztalsz....szerintem még neked se mondta senki a szemedbe hogy te nem motorozol, gazdag/csóró köcsög vagy, stb....ezek a vélemények a neten vannak inkább, illetve amúgy nem találkozol velük mert ők nem motoroznak, vagy nem a te körödben....és ha így van akkor kár rájuk figyelni...

  • 2011.09.26 13:47:36torokszultan

    Geri!
    Olvasd többet ezt a szennyet, amit itt művelnek egyesek és majd akkor mondják neked, hogy amit te csinálsz, az nem motorozás.
    Nekem itt mondták már, hogy gazdag köcsög vagyok és a másikat is. Ami persze, lehet, hogy igaz, de hát akkor is? :-) Pont azért az a véleményem ami, mert aki itt arctalanul olyan bunkó, mint pl. Jobbláb, az az életben sem különb, tehát minek intsek? Ezért értek egyet a vitaindítóval.

    Jobbláb! Nem akarok én senkit pártfogolni, de a helyedben mélyen hallgatnék, mert bizony az inkriminált kijelentéseddel igenis bunkó, sértő, súlyosan általánosító alak voltál. Nem anyáznod kéne azzal, aki ezt megemlíti, hanem vagy bocsánatot kérni, vagy elkussolni. Az én véleményem pont az rólad és az általad képviselt mélybunkó stílusról, mint V_Holiday véleménye. A helyedben belehugyoznék a konnektorba! Mélyen vagy ecsém. És minden hozzászólásoddal egyre mélyebbre nyomod magad.

  • 2011.09.26 13:49:11GERI87

    jobblab

    Magadból indulsz ki...

    Miért ne lehetne józan választás egy 250ccm nagyobb motor, az sem elég bármire, kényelemben, teljesítményben, nyomatékban, pakolhatóságban, sebességben...stb.
    Az szerintem elég józan igény hogy néha előzni akarsz és nem akarsz az IFA mögött cammogni 70-el hegynek fel mert nincs már erő, és fáj mindened mert nem tudsz kinyújtózni...
    Nem csak egyféle racionális igény van: a gyors, könnyed, egyedüli városi motorozás igénye....



    "ez egy nagy kupac kaka, divatba csomagolva."

    A Vespa nem divat talán?
    Egy olcsóbb nevenincs robi is elvisz A-ból B-be nem igaz?
    De az ÖSSZES kategóriában van ilyen...

    "hogy a rojtos bőrcucc és a sarkantyú már 40 éve kiment a divatból :DD"

    Egyrészt nem, de ha mégis kit érdekel...

  • 2011.09.26 13:50:42torokszultan

    Geri!
    Igazad van, kár rájuk figyelni. De azzal, hogy nap, mint nap találkozom velük, óhatatlanul is alakítják a véleményemet.
    Párszor szóltam már itt is, hogy "hé, bunkók, takarodó". Olyankor szokott valaki engem rendre inteni. Engem. Vágod?
    Ne feledd a bunkó a kattintás, a kattintás meg nagy úr, még baowah és a többi is lefossa tőle a bokáját. "A kattintás a zisten..."
    Hú, de elegem van ebből. :-)

  • 2011.09.26 13:53:25torokszultan

    Jobblab!
    Nincs rojtos bőrcuccom és sarkantyúm sem. A motorom meg nem ilyen. És nem vagyok olyan buta segg, mint te. Ez rögtön 3-4 dolog, amiben különbözöm tőled és mástól is. Tőled az összesben. Mégis elviselem, hogy itt rontod a levegőt. Hopp, még egy különbség köztünk. Én elfogadom, hogy vannak olyan kretének, mint te, akiket az isten nem féllábbal vert, hanem 2 agysejttel.
    Fogadd el hát te is, hogy van, akinek a chopper, cruiser, vagy bármi más tetszik. belefér az 1 agysejtbe?

  • 2011.09.26 13:58:28GERI87

    torokszultan

    "tehát minek intsek? "

    Te döntésed, csak azért arra is gondolj hogy lehet emiatt meg mások fognak téged negatívan megítélni....és rád fogni hogy "gazdag köcsögnek már inteni is derogál"..vagy ilyesmi...érted?
    Ha így állunk hozzá akkor tényleg "ők nyernek" és semmit nem jelent majd...


    Én abból indulok ki hogy a tahók vannak kevesebben....nekem nincs annyi rossz tapasztalatom...


    "aki itt arctalanul olyan bunkó....az az életben sem különb"

    Ugyan, köpni nyelni nem tudna...pötyögni könnyű....max kinyögi hogy "szép motor":)
    Tudod: "a net olcsóbb mint a benzin"..

  • 2011.09.26 14:03:49GERI87

    torokszultan

    Hát szerintem itt is mindig ugyanazokkal a bunkókkal találkozol...de egyszerű nem kell elolvasni a kommenteket...motorozni kell...eszek és megyek is:)

  • 2011.09.26 14:04:20torokszultan

    Geri!
    Engem nem érdekel, hogy ki, hogy ítél meg? Én sosem másnak motoroztam, hanem magamnak.
    Amúgy azt nem mondtam, hogy nem intek vissza.

    Legyen igazad! :-)

  • 2011.09.26 14:04:53torokszultan

    Geri!
    Jól teszed! :-)
    Széles utat!

  • 2011.09.26 14:11:07GERI87

    torokszultan

    Kösszz..

    Amúgy nem az a lényeg hogy igazam legyen, csak én így látom.....na jó az is, kinek nem:)

  • 2011.09.26 15:14:05Fricibá'

    Gyerekek!
    Szét lesztek ültetve, ha nem hagyjátok abba!

    Mondom: Hyosung GV650 Aquila!

    (most lehet anyázni...)

  • 2011.09.26 15:20:55kneeslider

    Hát igen, elmúltak azok a régi szép idők. Amikor még csak öten motoroztunk: Marlon Brando; én; Geri, aki szintén nem mai gyerek, hiszen már 87; II. Rákóczi Ferenc és Krúdy Gyula.

    Amikor még kezdő voltam II. Rákóczi Ferenc egyszer el is vitt engem vacsorára a török császárhoz, motoron. Akkoriban, még nyugodt szívvel integettünk egymásnak. Manapság már sok a bunkó. A minap bizalmasan mondta is nekem Krúdy Gyula a ringen, hogy már a pesti benzinkutak sem olyanok, mint a régi Magyarországon.
    Ezért viselek én is ma már tükrös plexit, és az olcsó motoroknak meg a mazsoláknak soha sem intek vissza.

  • 2011.09.26 15:25:55torokszultan

    Fricibá' Ha neked az tetszik! Bevált amúgy?

    Kneeslider! Ügyes.

  • 2011.09.26 19:04:40Gödény

    Nekem tetszik az Aquila:)
    Egyébként 21 éves korom óta chopperrel tolom, szerintem hülyeség ez az "érettnek kell lenni hozzá" szöveg. Azért vettem, mert ez tetszik.

  • 2011.09.26 20:15:13jobblab

    Ejnye, torokszultan, neked nagyon betaposhattam valamivel... :)) így lebunkózol, ismeretlenül, pedig tudod a netszabályt: csak olyat írj, amit vállalnál fésztufész is...

    Az egész onnan indult, hogy van ez a termék - most épp egy cruiser, na hogy ez milyen.
    Még a cikkíró is burkoltan előadta, hogy ez kaka, csak ő nem lehet ilyen direkt. Ott a nagy V2, és ahelyett, hogy tolna 1000től, pörgetni kell, mint egy sor4et, és ráadásul ott meg erőlködik - el van baxva. Én megértem, hogy vannak, akiknek a V2 pöfögés jön be, de EZ őnekik sem jó. Akkor kinek? Stílusa nincs, csak gy másolat, még a gyártó nevét is félve írják rá... :)) Semmirevaló, csak egy divat miatt létrejött termék - mert praktikus szempontból nem ilyet választana senki, nehéz, drága, kényelmetlen, rossz motorral.
    Jó, én nem vagyok a cruiserek híve, de ha levennétek a szemüveget, látnátok, hogy ez cruisernek is béna.

  • 2011.09.26 21:07:27GERI87

    kneeslider

    hehe:)

    jobblab

    Ha neked egyáltalán nem jön be egyik cruiser sem az egy dolog, az hogy ez tényleg nem tűnik jó gépnek a kategóriájában azzal így látatlanba még egyet is tudok érteni...de azért nem mondanám hogy ez a kategória nem lehet józan választása valakinek, csak mások a szempontjai mint neked...ha vmit félreértettem akkor bocs..

  • 2011.09.26 21:29:20jobblab

    Geri87

    Most leírom, hogy ez miért lehet jó választás bárkinek, de ettől nem leszek itt népszerű :))

    1: Idősebbek szeretik, akik már nem száguldoznak (magyarul: fosnak már egy gyorsabb gépen)
    2: Kényelemre vágyó motorosok (= nem bírja már a derekuk a görnyedést :)
    3: Elhízott puhatestűek (= saját cruiseres haverom mondta: baz+, az én 120 kilómmal hogy néznék ki egy 600as speeden?)
    4: ez tulajdonképp az első 3 összegzése: akik már meglettebbek, pocakot is eresztettek, és már nem a száguldozás élteti őket, ők szívesen elpöfögnek ilyesmivel - hosszú haj és szakáll kötelező! Így legalább még azt érezhetik, hogy ők is fiatalok...

    Nos, én EGYÁLTALÁN nem ilyen vagyok, ezért nem tudom átérezni egy ilyen motor szükségét.
    Számomra a cruiser maga a képmutatás, de ne legyen igazam...

  • 2011.09.26 22:16:22GERI87

    jobblab

    Ezekkel a példákkal csak az a baj hogy egyrészt általánosítanak és nem feltétlen igazak...bár lehet az is...de másrészt meg más kategóriára is ráhúzhatóak...


    1-es pont...fosnak egy gyorsabb gépen...MÁR?
    Lehet soha nem is akart gyorsan menni....már megint egy bizonyos képből indulsz ki!

    Én most se akarok gyorsan menni...aztán mégse ilyet vettem, dagadt se vagyok, nagydarab se...

    2-es...kényelem: hát nem te mondtad hogy kényelmetlen?
    Aki kényelmet akar az Goldwinget vesz...vagy megatúrázót, esetleg nagyrobogót...bár nyilván kényelmesebb mint egy seggrakéta...

    3-as...láttam én már dagadt fószert ráhajtogatni magát egy 600-asra:)
    Amúgy igen aki nagy darab az lehet ilyet vagy más nagy gépet vesz...jobban jár....de aki egyáltalán nem tudja magát elképzelni egy ilyen gépen az nem ilyet vesz és megoldja mással..

    Mindegyik pont lehet igaz, de meg is cáfolható..

    Ennyi erővel azt is mondhatnám hogy az vesz robogót aki nem tud váltani, fillérbaszó, esetleg feminim:)
    És akkor szépen ki is kerülöm a "józan" motorozásról írt gondolatodat...lehet így is...

    "ezért nem tudom átérezni egy ilyen motor szükségét."

    Én meg a sportmotor utcai létét nem tudom átérezni mégis elfogadom és értem hogy más meg miért ezzel nyomul...

  • 2011.09.27 09:14:43torokszultan

    Jobblab!
    Teljesen rossz úton jársz. Én ugyanis azt tartom bunkónak, aki általánosít, és/vagy korlátoltan szűklátókörű. Mint te. Ezt úgy 40 éve stabilan vállalom bárhol. Itt is és akár szemtől szembe is. Más kérdés, hogy akarok-e olyan bunkókkal találkozni, akiket a fenti okok miatt pl. szarba sem nézek?
    A cikkirónak vakon hinni buta dolog, döntsd el, hogy ez alapján te buta vagy-e? Az ő véleménye is csak egy vélemény, amit egyébként fentebb pontosított is, ebből látszik, hogy nem olyan segg, mint te.
    Ugyanakkor változatlanul az a véleményem, hogy 5 soros beböfögéseddel a saját tájékozatlanságodat, korlátoltságodat húztad alá, senki másét.
    Ilyet meg csak faszkalapok tesznek.
    Vitatkozol még mindig?

  • 2011.09.27 10:59:05Házas motoros

    A cikkhez érdemben nem szeretnék hozzászólni. Azt gondolom, hogy nem mindenki a MOTOROZÁST keresi a motorozásban, hanem akár csak egy életérzést, vagy egy megjelenést. Nem biztos, hogy ez baj, addig amíg ezzel másoknak (akár szóban) nem árt. Viszont úgy látom az "integetés", vagy a hiánya, nem csak nekem tűnt fel. Rengeteg példát tudnék, mondani, hogy ki miért nem int, de értelmetlen lenne, mert úgyis csak általánosítás lenne. Arra azonban kíváncsi lennék, hogy nincs erről egy illemkódex vagy vmi hasonló? Szintén több esetet tudnék felhozni, amikor nekem sem egyszerű megoldani. Régebben minden esetben intettem mindenkinek, de olyan sokan nem intenek vissza, hogy sajnos kezdek szelektálni, annak ellenére, hogy tudom, hogy baromság külsőre megítélni, ki fog inteni és ki nem. Én még úgy nőttem fel, hogy egy közeli ismerősöm azt mondta: a motorozásban a legjobb dolog az integetés. Ez persze nem szó szerint igaz, de remélem mindenki érzi, mit akart ezzel mondani.

  • 2011.09.27 12:23:29GERI87

    "olyan sokan nem intenek vissza, hogy sajnos kezdek szelektálni,"

    Hát nem tudom ti hol éltek, motoroztok és mikor én ezzel a problémával nem igazán találkoztam.....a többi meg simán hibahatáron belül van: épp vált, nem figyel, kanyar van..stb.
    érdekes..

    ( Ha kiderül hogy BP és környéke röhögni fogok:D na most én vagyok előítéletes;) )

  • 2011.09.27 12:32:43jobblab

    torokszultan

    Vitatkozni veled? neeeeem, a ki-tud-jobban-mocskolni versenyben félek, alulmaradnék, legyőznél páratlan intelligenciáddal, amiből csillantottál fentebb :(

    Egyébként súlyos tévedésben vagy, a szidalmazás nem érv - bár te biztos olyan vagy, aki kiabálni is szokott érvek helyett.
    Fura, pedig nem vagy már fiatal, lehetnél civilizáltabb is, de persze ha otthonról csak ennyit kaptál...

    Válaszolnék neked érdemi kérdésben is, de az nem hangzott el nálad :(

  • 2011.09.27 12:38:24jobblab

    Geri87

    Intenek, sztem is. Most motoroztam keresztbe az országot oda-vissza, tapasztaltam. (egész úton csak 1 cruiseres nem intett vissza, de ezt már szinte félve írom ITT le, mert megint lebunkóznak :)

  • 2011.09.27 12:59:21GERI87

    jobblab

    hehe:)

    Házas motoros

    "hogy tudom, hogy baromság külsőre megítélni, ki fog inteni és ki nem"

    Annyira talán nem, bővíthetjük a sort ha nagyon muszáj...permetező tartályos shwarbles bácsikkal, meg robogós kölykökkel, robogózó kertvárosi anyukákkal stb, (nem tudom de szerintem a futárok is ide tartoznak)....ő nekik felesleges lenne inteni...nem is értenék hogy most akkor mit akarok én:)

    Kövezzetek meg de az MZ-sek egy része is ide tartozik...bár jó eséllyel kiszúrom hogy kivel mi van....túrázik, vagy csak nem váltott autóra a Merkúrnál anno:)

    A nagyrobogós viszont pacsiérett...

    De a tapasztalat az hogy akitől várható az 99% fog is inteni.

  • 2011.09.27 13:28:15mickómaci

    :D

  • 2011.09.27 17:08:21Fülesmaci

    GERI87

    Ez így van.

  • 2011.09.27 19:37:26csubakkapákó

    az embernek már nincs is kedve kommentelni ennyi anyázás végigolvasása után...ilyen sok kicsinyes, utálkozó embert...pedig itt szerintem alapvetően olyanok fordulnak meg, akik szeretik a gépeket és élvezik, ha hajthatnak valami jó kis vasat.
    Most komolyan, annyi tolerancia nincs, hogy ne basztassuk 1mást?
    Ha valakinek a cruiser tetszik - vegyen olyat, hajtsa. akinek a cross - csavarjon olyannal. Nőben sem egy az ideál - de ez benne a jó.

  • 2011.09.27 20:17:52torokszultan

    Csubakkapákó!
    Erről van szó. A jobbláb félékből pont ez a tolerancia hiányzik. Aztán persze megsértődnek, amikor erre valaki fölhívja a figyelmüket. Mert akkor bunkóból hirtelen mimózává változnak.

  • 2011.09.27 20:18:26torokszultan

    Jobbláb! Inkább hallgattál volna. Bölcsebb maradtál volna, ecsém.

  • 2011.09.27 20:21:35torokszultan

    Mielőtt csúnya törökszultán bácsi bántaná mimóza jobblábat:

    "jobblab

    Belső sávban? Ezzel? Hogy aztán levillogjanak a családanyák a dízelkombival?
    Meg hogy elfér a sorok közt - ezzel a kormánnyal?
    Ez egy divatmotor, most szajkózhatjátok itt nekem az életérzést, akkor is sztem egy fosch. Nehéz, béna, lassú, és még kényelmetlen is."

    Ez egy jó nagy bunkó leszólása más döntésének, ízlésének, preferenciájának. Így lettél te egy nagy büdös bunkó, jobbláb.
    Üdv:
    A szultán

  • 2011.09.27 20:35:51Fülesmaci

    A nyáron volt egy túránk a haverokkal.Körbekarikáztuk az országot,kerülve a pályát.Feleségekkel,barátnőkkel megrakodva.Vulcan,Varaderó,GS1200,Gsx 1400 és egy Busa.Esténként viccelőcés,sztorizás múltidézés no meg sörivás:-)
    Nem a távolság leküzdése volt a cél,hanem a közös gurulás.Nem volt márkaharc,enyémjobb.Viszont valamennyien lent kezdtük,végigjártuk a motorok képzeletbeli lépcsőit.Volt Simo,Etz,Jawa.Az első nyugati gépet mindenki istenítette.De soha senki nem ugatott bele abba,mi tetszik a másiknak.Mentem a Vulcannal.Tetszik.Nem az én stílusom,de gurulni jó vele.Pölö öregkoromra nekem is Fat Boy kellene.
    Ne bántsuk egymást emberek.
    Rövid az élet és vár az országút.

    Széles utat mindenkinek.

  • 2011.09.27 21:07:17GERI87

    Fülesmaci

    Ez az életben tényleg így van ahogy írod.
    (akinek nem az rossz társaságot választott és ő baja;)

    Dehát ez itt a net...:)

  • 2011.09.27 22:33:05pog ma thon

    Talán csak meg kéne tanulni motorozni és nem csak fikáznihttp://www.youtube.com/watch?v=iDS4FfzXRzE:

    [link]

  • 2011.09.27 22:34:14pog ma thon

    [link]

  • 2011.09.27 22:36:35pog ma thon

    Azért kiváncsi lennék a sok jampira ,hogy mit kezdene a 400 kiloval.

  • 2011.09.28 10:08:57Fülesmaci

    Feküdne alatta csöndesen,kérve hogy emeljék le róla?

  • 2011.09.28 15:26:48Házas motoros

    GERI87: Na ebbe ( permetező tartályos shwarbles bácsikkal, meg robogós kölykökkel, robogózó kertvárosi anyukákkal stb, ) nem akartam bele menni, de nem rosszak a meglátásaid.

  • 2011.09.29 08:57:11Donor

    Házas motoros:

    Én ha nem intek csak azért van, mert olyan sok motoros jön szembe, hogy nem lenne időm kuplungolni :)

    Szerintem nem érdemes ezen görcsölni, hogy intsek mindenkinek, és még csak nem is veszem sértésnek, ha pont nekem nem int valaki, a motorozás pont a szabadságról, a lazaságról szól szerintem, ebbe nem fér bele hogy előírják mikor, kinek kell inteni.

  • 2011.09.29 09:05:13Donor

    pog ma thon:
    Kellemes kis könnyed túra motorozás.
    Mit kell ezen tanulni? :)

  • 2011.09.29 09:12:59Donor

    300kg az a 400, de szerintem boldogulnék.

    Én a sárga sárvédős, fekete ruhás, piros sisakos vagyok...ETZ250-el :)

    [link]

  • 2011.09.29 22:34:59vtx18

    Ritkan olvasok pletykaoldalakat, de mivel kulfoldon elek neha ravisz a kultura iranti kotodes..
    Sajnalom, hogy a totalbike nemkepes talalni normalis epkezlab teszteloket akik mar motoroztak fiatalon is, nem apu nyomott alajuk valami uber-ketkerekut, vagy egojuk nagyobbitasakent vagodtak be a motorosok koze "megmutatni" ki a gore.. (privat velemeny)
    Ennek a lolabnak meg ilyen szar munkat adtak, hogy masokat kelljen fikaznia katti-kert?!
    A motorozasrol annyit, hogy volt NSR 125 -om, jawa 350-em, 535 os viragom, thunderacem, moto-guzzim, most 1800-as VTX-et hajtok es a mai napig elvezem, ha lehet a hosszabbik uton indulok haza melobol (65km) pedig itt Irben ritka a +12 fok feletti homerseklet meg (iden) nyaron is. A masszirozos ulesu mercit a kutyaim hASZNALJAK A LEGTOBBET. Ja es a Harlisok ritkan intenek vissza, megis azt gondolom a harli jo, mert az egyetlen gep ami meg klasszikus epitest es ertekeket kepvisel.
    Nalam a motorozas elmeny, suhanas, eros gep megzabolazasa, szaguldas illuzioja, esztetikai kiegeszito, es a mechanika-gepeszetert valo rajongas.
    Vegul a kamion se jo autopalyas szlalomozasra megis elmeny vezetni, gondolkodjatok el rajta..

  • 2011.10.03 22:41:50Breacher

    Hú Geri akkor én le se írjam hogy Pest és napi 120-180 km (ezt csak azért hogy érzékeltessem sokat motorozok ergó sok motorossal találkozok)? Igen futár vagyok:) És én is képes vagyok lelkiismereti problémát csinálni abból kinek köszönjek illetve abból ha valaki nem köszön vissza. Nem arról van szó hogy a teszkó szatyros anyuka a szintén teszkós robogójáról nem köszön vissza. Ezen nem akadok le. Mi több eleve nem is intek. De ha begurulok akárki mellé (persze itt is vannak jól behatárolható csoportok: HD-s, BMW-s, Momo Designnos robis, akik jó eséllyel nem fogják viszonozni a köszöntést) és jól hallhatóan köszönök vagy jól láthatóan bólintok, ekkor a tahója rám néz majd felsőbbrendűsége teljes tudatában elfordul, na arra rárúgnám a fostalicskáját:)

  • 2011.11.30 15:48:03bufesrac

    Nekem nemrég van motorom, viszont én intek mindenkinek, többek között ez is közrejátszott abban, hogy motorozásra adtam a fejem: mindig tetszett, hogy a motorosok köszönnek egymásnak. Nekem ez azt az időt juttatta/juttatja mindig eszembe, mikor még anno, ha két magyar autó találkozott külföldön, akkor köszöntek egymásnak, villogtak, integettek. (Megjegyzem, nagyon örültem, hogy mikor idén Horvátországban nyaraltunk, visszafelé egy idősebb úr még ismerte ezt és intett is a pályán az autójából, mi is visszaintegettünk neki.) Én személy szerint mindenkinek köszönök (közepes méretű motorom van), nem zavar, ha hülyének néz, vagy nem köszön vissza. Volt már, hogy az általatok említett permetezős Simson-os bácsika is visszaintett, meg a futár is a kis robogójáról. Szerintem ne hagyjuk kiveszni ezt a szép szokást! :)

  • 2012.02.14 18:54:15Midnightstar

    Évek óta ezt a típust hajtom,igaz nem 1300-as,hanem 1900-as.Csak jót tudok róla írni!Előtte egy rakás túra,sport,cruiser,enduró volt alattam.Most 83 000 kilométer van a motorban,teljesen hiba mentesen.Csak a szükséges szervizeket kellett végrehajtani rajta.A hátsó fékbetéteket 60 000-es szerviznél kellett cserélni!Az elsők még gyáriak,elmennek 100 000 kilométerig!A motorban semmi nem volt cserélve,sőt a kuplung lamellák is gyáriak!A fogyasztása 4,5 -6 liter.Szervizelését én végzem,saját kezűleg!
    Csak ajánlani tudom mindenkinek,mert nagyon megbízható,minimális szervizigénnyel, fantasztikus élmény minden egyes megtett kilométer,és tényleg fémből készül!:-)Bárkinek szívesen segítek a típussal kapcsolatban!

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Hirdetés