Szeretnénk, ha kicsit gyorsabban érkeznének szerkesztőségünkbe az aláírásokkal teli ívek, de végül is csak egy hete gyűjtjük. Egyfelől tehát kérjük olvasóinkat, már azokat, akik támogatják, hogy lehessen B kategóriás jogosítvánnyal 11 KW teljesítményt meg nem haladó robogót vezetni (igen, 125-ös MZ-t is!), írják alá, gyűjtsék össze, küldjék el. Addig is kellenek azonban a kis színes hírek, hogy ne unatkozzon az aktivista.
Mára több mint 252 helyen lehet aláírni az íveket. Engedjék meg, hogy bemutassam néhány kedvenc extrém aláíróhelyünket. Mit szólnának például egy hangulatos fogászathoz? A Kima-Dent Bt. Szeged-Szőregen csak önökre vár!
Szolnokon két kürtőskalács-sütödénél is lehet támogatni a B125-öt, előételként javasolnánk Magdi Mama kiskonyháját Budaörsön. Esetleg a Pocak Gyros Bár Debrecenben? Nincs a listában, de Csősz község polgárőrségén is szeretettel várják az aláírókat – pontos címünk nincs, de a Google maps alapján Csősz elég kicsinek tűnik, hogy egy polgárőrséget bizton megtaláljon az állampolgár. Ha horgászboltban szeretne aláírni, egészen bőséges a választék, Szegeden pedig a motorosboltok (és ugye a fogászat) mellett lehet aláírni jazzkocsmában és konyhastúdióban is.
Visszatérve a már aláírt és szerkesztőségünkbe visszaküldött ívekre, nemrég befutott mai kedvencünk a Gambiai Köztársaság budapesti konzulátusáról. Valószínűleg a magyar dolgozók adatait tartalmazza, és csak két név van rajta, de magyarországnyi területű, 1,7 milliós lakosságú nyugat-afrikai ország konzulátusáról ez is elég szép szám. És ha jól emlékszem, Alex Haley: Gyökerek című híres családregényének főhőse, egyben az író őse, Kunta Kinte is erről a vidékről származott.
Gambiára tehát nem számítottunk, de most már vérszemet kaptunk: kérjük az összes egzotikus ország budapesti képviseletének magyar dolgozóját, hogy amennyiben támogatja a B125-projektet, egy hasonlóan szép, pecsétes borítékban küldjön már nekünk egy-két aláírást.
B125 – Miről szól a kezdeményezés?
Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.
Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.
Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.
B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése
Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.
Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.
Az oldalról ajánljuk
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?