Akárhogy is nézzük, a Honda Goldwing már 42 éve velünk van, az ősmodellt ugyanis 1974-ben mutatták be. A típus jelenleg az ötödik generációnál tart, és a kezdeti négy hengerből és 1000 köbcentiből mára hat henger és 1800 köbcenti lett. Azonban ha hinni lehet a pletykáknak, már dolgoznak a hatodik generáción, és 2017-ben egy teljesen új Gold Winget mutathat be a Honda.
A jelenlegi szériát még 2001-ben mutatták be, és akkor igazi high-tech motornak számított az újdonságaival és különlegesnek számító extráival. Azóta a Gold Wing luxusát alig-alig sikerült megkérdőjelezni, de a technológia már lelépte a GL sorozatot, így eljött az ideje a felzárkózásnak.
Így az új Gold Wingnél számíthatunk duplakuplungos automataváltóra és elektronikusan állítható, félaktív futóműre, illetve hallani egy meglepő újításról is: elképzelhető, hogy a teleszkópvillát elhagyja a Honda, és az óriási túramotorjához egy új típusú, lengőkaros első futóművet tervez, amivel kiküszöbölhető a féktávon jelentkező bólintás.
A Gold Wingek különlegességének számító légzsákrendszer valószínűleg megmarad, viszont a típus védjegyének számító gombrengeteget fel fogják számolni, a rengeteg funkciót pedig egy érintőképernyőn keresztül lehet majd elérni. Ezeken felül számíthatunk ride-by-wire gázkarra, üzemmódkapcsolóra és kipörgésgátlóra is.
A Gold Wing hibrid hajtását még fejlesztik, és elképzelhető, hogy a 2017-es modell még anélkül fog készülni. Ennek lényege az lesz, hogy az egy egységet képező sebességváltó és elektromos motor miatt elég lehet egy kisebb benzinmotor, vagyis ezzel elkezdődik a motorok között is a downsizing. Mi sem bizonyítja jobban ezt a törekvést, mint a háromkerekű Honda NeoWing tanulmány, ami hibrid hajtással és négyhengeres motorral készült.
Végül érdemes szót ejteni az öntött alumínium vázról: az új karosszéria két darabból fog állni, amit középen a teherviselő elemként beépített blokk fog majd össze - kis túlzással hasonlóan ahhoz, ahogy a Honda RC213V-S-t oldották meg, vagy a szintén tervezés alatt álló RVF1000-et.