Boltba azért nem ezzel fogsz járni

2016.10.06. 10:37

Nem sport-túra és nem is belépőszintű sportmotor – így fogalmaznak a gyáriak az új Ducati SuperSport bemutatóján. A két változatban is készülő – és nyáron már belengetett - gépet nem a keményvonalas Panigale-rajongóknak szánják: sokkal inkább egy olyan motorkerékpárt próbáltak összehozni, amelyet élvezet vezetni, és a mindennapi használat során sem válik kellemetlenné.

Bár azt kiemelik, hogy a célt nem egy meglévő modell átfaragásával, hanem teljesen új gép megtervezésével igyekeztek elérni, azt mindenképpen hozzá kell tenni, hogy a blokk szinte teljesen azonos a Hipermotardból már ismerttel. A 937 köbcentis Testastretta 11° itt is 113 lóerős, csúcsnyomatéka viszont picivel kevesebb: 97,9 helyett 96,7 newtonméter. Igaz, utóbbinak nyolcvan százaléka már háromezres fordulatnál jelentkezik. A csúcs 7500 helyett már 6500-nál megvan. Az elektronikai csomag szintén a Hypermotardéval közös, blokkolás- és kipörgésgátló is rendelkezésre áll. A SuperSport S gyorsváltót is kapott – a Panigale óta első Ducatiként olyat, amely lefelé és felfelé is kapcsol.

A tengelytáv azonban hosszabb, mint amit egy Panigalénál megszokhattunk: itt 1478 milliméterről beszélhetünk. Maga a váz kimondottan a SuperSportokhoz készült, csakúgy mint az egykarú lengővilla és a kerekek. Az alapkivitelnél elöl 43 milliméteres Marzocchi fejre állított villát találunk, hátul pedig az alumínium lengővillához Sachs monoshock társul. Az S változatnál már 48 milliméteres Öhlins került előre, és hátul is egy állítható Öhlins teljesít szolgálatot.

Fékek tekintetében nincs különbség a két Supersport-modell között: elöl két 320 milliméteres Brembo tárcsa kapott helyet négydugattyús Brembo M4-32 nyergekkel. Hátra egy 245 mm-es tárcsa került, ehhez kétdugattyús nyereg társul. A blokkolásgátló az alapfelszereltség részét képezi.

A mindennapi használhatóságot egy kevésbé hasalós üléspozícióval próbálják erősíteni. Az ülésmagasság 810 milliméter, de két centivel alacsonyabbat és magasabbat is kérhetünk. Magát az ülést állítólag harmincezer kilométeres tesztelésnek vetették alá. A markolatok fűthetők, a kijelző pedig két fokozatban állítható. A Ducati várakozásai szerint több fogyhat a SuperSportokból, mint a 959 Panigaléból. A nagy-britanniai ár egyébként már ismert is: az alapmodell 10995 fontba (átszámolva 3,8 millió forint), az S pedig 12995 fontba (4,5 millió forint) kerül majd.

A két SuperSport mellett azért más modelleket is vittek Kölnbe az olaszok. Igaz, ezeknél csak kisebb ráncfelvarrásokról beszélhetünk. Az 1299 Panigale megkapta az Anniversario elektronikai csomagját, a Diavel teljesíti az Euro 4-es normákat, a Multistrada 1200-nál a középső fordulatszám-tartományban érezhetünk több erőt, a Monster 821 pedig az Euro 4-kompatibilitás mellé új színösszeállítást (szürke kaszni, piros felni) kapott.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.