Itt a KTM 790 Adventure, kapásból két változatban

2018.11.07. 12:59

Már egy éve várjuk, és közben ugyan már itt-ott megmutogatták a csókosoknak a kész változatot, de most végre túl vannak a hivatalos leleplezésen. A most divatos szokás szerint a 790 Adventure egyből két kivitelben készül, az alapmodellen kívül van egy megfent, R változat is.

A kettő alapjait tekintve ugyanaz, a blokk a 790 Duke-ból érkező kéthengeres, melynek teljesítménye 94 lóerő, a nyomatéka 88 Nm - némileg gyengébb lett a csúcson, de lent és középen nyomatékosabb, túrázni és terepezni alkalmasabb lett a karaktere. A két változatnál a váz is egyforma, tehát a 20 literes tank is azonos, illetve a 203 kilós menetkész tömegben sincs eltérés.

Az alap és az R változat közötti különbséget a futóműben kell keresni. A 790 Adventure alapból 200 milliméter első- és hátsó rugóúttal érkezik, a villa WP APEX típusú, 43 mm-es belsőcső átmérővel. Az Adventure R ezzel szemben 240 mm-es rugóúttal érkezik, a villa pedig a terepmotorokból is ismert WP XPLOR.

Emellett más az ülésük, az alapváltozat hagyományos, utcai motor stílusú, lépcsős üléssel érkezik, míg az R endurós stílusú, egyenes nyerget kap. A kerékméretük azonos, elöl 21-es, hátul 18-as küllős kereket használnak, viszont az R bütykösebb profilú, terepesebb abronccsal érkezik a gyárból.

Elektronika terén mindkettő a kategória legkomolyabb arzenáljával bír, dőlésszög-érzékeny kipörgésgátlóval, kanyar-ABS-szel, 5,5 collos TFT kijelzővel, üzemódkapcsolóval - ez utóbbinál a Rally mód az alapváltozatnál feláras extra, az R-hez szériába jár.