A Confederate nem szűnt meg, sőt!

2020.05.13. 08:44

Egy ideig úgy tűnt, hogy a Confederate, mint márka, megszűnik - ugyanis az egykori stáb felállt, és azt mondtják, újrakezdik, új néven, új koncepcióval. Hozzájuk kötődött például a Hellcat és a Wraith, aztán az egészet dobták, hogy furcsa villanymotorokat építsenek.

A Confederate múltja végül az Ernest Lee Capital kockázati tőkealapnál kötött ki, akik az eredeti koncepciót megtartva folytatták a márka építését: déli székhely, nagy V2-esek, izgalmas formák.

Az új üzemet az alabamai Birminghamben nyitották meg, és újragondolták a kínálatot: bizonyos típusoknál a Harley FXDR vázát és blokkját használják, így azok a márka hagyományaihoz képest olcsók, míg a csúcsmodelleknél maradtak a saját fejlesztésű váznál és az S&S blokkoknál.

A Hellcat és a Hellcat Speedster lettek a belépő modellek, ezekhez a Screaming Eagle-féle 117 köbinches, azaz 1917 köbcentis blokkot használják, vélhetően azért, mert ehhez tudnak kellő mennyiségben és jó áron hozzájutni, illetve ez az, amit például hozhatnak Európába is, hiszen teljesíti az Euro5-ös előírásokat.

Az új alabamai üzemben folytatni fogják az F-117 Fighter, a P-51 Combat Fighter és a FA-13 Combat Bomber gyártását, illetve az átdolgozott Wraith is ott fog készülni. Ezek viszont nem átépített Harley-k lesznek, hanem a Confederate saját, CX-4-nek keresztelt vázára épülnek, és az S&S X-Wedge blokkja kerül bele 1917 illetve 2163 köbcentis kivitelben. Ezeken felül a perifériákat is igényesen válogatják össze, a kerekeket a BST-től, a futóművet a RaceTech-től, a fékekekt a Beringertől, a műszereket a Motogadget-től, a kuplungot pedig a Bandittől.

A vázon sem spórolnak, azt repülőgépalkatrészekhez is használt 6061-es és 7075-ös alutömbökből marják ki CNC-vel.