Közel gyári túraenduróval az Erzbergrodeón

2023.06.17. 14:53

Sikeres szereplés lett a bevállalós promóból. A Ducati az új túraendurójával, a DesertX-szel indította el Antoine Meo többszörös európai enduró és szuperkrossz bajnokot a hírhedten durva Erzbergrodeón. És finoman szólva sem vallott szégyent, ráadásul egy alig módosított motorral.

Meo az egy- és kéthengeres géposztályos vegyes futamon 20 másodpercet vert a második helyezettre a 13 kilométeres szakasz végén. Ezzel pedig bekerült a Mitas Rocket Ride szuperdöntőjébe, ahova egyedüliként jutott be kéthengeres motorral, és a negyedik helyen végzett a DesertX-nél javarészt könnyebb célszerszámokkal induló versenyzők között.

A DesertX ráadásul nem volt rommá módosítva. A legnagyobb változáson a futómű esett át, hiszen mint tudjuk, a rugóutat csak rugóúttal lehet kiváltani. Ezen felül Metzeler Six Days Extreme gumikat húztak a felnikre, a gyári kidörgőt Termignoni rendszerre cserélték, valamint a motor alá raktak egy tisztességes haspáncélt. Külön fricska, hogy utóbbi két tételt a DesertX gyári katalógusából választották.

Az egyébként nem teljesen szokatlan, hogy utcaibb motorokkal is indulnak a versenyzők durva enduro vagy tereprali megmérettetésen. Pol Torres például Ténéré 700-zal jelent meg az Erzbergen, korábban pedig Ernie Vigilt indította el a Triumph a Mexican 1000 Rally-n egy 1200 Scrambler XE-vel.