Újabb tíz motor, ami nélkül nem lehet élni
Nagy arccal bejelentkeztem, hogy én is összedobnám a tizes listámat, aztán most itt ülök hülyén! Tíz? Ez lehetetlen! Százával, ezrével vannak a motorok, amiket nem lehet kihagyni!
Tíz motor, amit ki kell próbálnod még ebben az életben
Sok motor méltatlanul lemaradt, de ami bekerült, az mind mérföldkő, amit egyszer meg kell kergetni.
1. Honda VFR750 – Az etalon
Az alap, az origo, a nullakő, a vágyott tárgy, ami már az is marad. A Honda V4 sorozata abban az időben született, amikor nem profit szinten, hanem technológiában kellett lenyomni a másikat. Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy egy túrasport motor kapjon annyi figyelmet és csúcskategóriás fejlesztést, mint a VFR a maga idejében. Ha a kicsit karakírozó, finoman nyünnyögő, V4 morajtól nem porcosodik, akkor buzi vagy!
2. MV Agusta F4 750 – A szobor
Nos, a zseni utolsó nagy műve, tekinthető művészete eszenciájának is. Tamburini ezzel a géppel felért a csúcsra, és műalkotásával olyan magasra tette a lécet, amit a jövőben csak leverni lehet, megugrani biztosan nem! Igen-igen az MV F4 tekinthető a sportmotor szobrának, ebből következik, hogy sokkal jobb nézni, mint menni vele. A motor rövidtávon hihetetlen, de napi szintű együttélésre alkalmatlan. Még mindig hiányzik...
3. GSX-R750 K1 – Golyóálló
Ha eleget nézed, lehet mondani, hogy jól néz ki. Talán az utolsó sportmotor, amit ép ésszel még fel lehet fogni. 141 lóerejével még simán rád hozza a frászt, de azért néha úgy tűnik, mintha hatalmad lenne felette. Ez még egy őszinte kapcsolat feleleges elektronikák nélkül. Az van, ami van. A hab a tortán, hogy a műszaki felépítése is egyszerű, átlátható, könnyen szervizelhető. Egy legyen a garázsban!
4. Triumph Speed Triple 955 – Nézed, de nem érted
Az angoloknak első ránézésre elment a józan eszük, amikor egy lecsontozott sportmotorra chopper kübliket tettek, ráadásul kettőt! A látvány annyira beteg, hogy nem tudok szabadulni tőle. Az utolsó generációs 955i almazöldben brutál jól néz ki, és használni is egyszerű. Kis gáz, nagy egykerék, eszeveszett sorhármas, Barkasz hang. Kell más?
5. Yamaha SuperTeneré 750 – Csak a Dakar
Hengerenként teljesen felesleges öt szelep, és hamisítatlan Dakar feeling. A kilencvenes évek diszkós fényezéseit kivéve, azok botrányosak! A Teneré nem feltétlenül a rally-tehenek csúcsa, de egy ilyennel safariskodnék a városban leginkább.
6. BMW R1100RT – Art Deco ”szépség”
Nem, valójában nem az! A világ egyik legcsúnyább motorja, egészen addig, amíg véletlenül nem veszel egyet. Bambaságával már csak funkcionalitása veszi fel a versenyt. Nem tudom, mi lehetett kiadva a bajorok mérnökeinek, de ha egy nagy, nehéz, lassú, kényelmes, és baromi jól használható, idiótabiztos túragőzöst volt a cél, akkor sok szempontból sikerült tökéletes gépet alkotniuk.
7. Harley Davidson Street Glide – hason csúszva
Lehet, hogy úgy rázza ki magából a csavarokat, mint kutya a bolhákat, lehet, hogy ólomnehéz, lehet, hogy harmatosan gyenge, de egyszerűen van Harley feeling. Csak gurítod lustán, csak krúzolgatsz, csak szarsz a világra, egyszerűen csak jó. Ez a Harley. Ezen belül pedig a Street Glide jó stílus és még egész jól használható a hétköznapokban, még akkor is, ha néha fönnakad a fekvőrendőrökön.
8. GSX-R1100 '92 – Az utolsó léghajlító
Előtted van az kép, amikor az Ezeréves Sólyom szökési sebességre ugrik? Van egy pillanat, amikor kicsit megnyúlik a tér, és utána jön az ugrás. Na ezt tudta annak idején a legnagyobb GSX-R. Elrajtoltam vele a Hungaroringen a mezőny végéről, és amikor megjött a fordulat, egyszerűen beteleportált a második-harmadik sorba. Persze, aztán valahogy be is kellett vele fordulni, ott már ez a képessége nem sokat segített. Ez az attitűd már kihalt, mert a lényeg a lineáris teljesítményleadás. Lehet jobb is, mert ez a tudattorzító gyorsulás hosszú távon biztos nem tesz jót a szinapszisoknak.
9. Husaberg FS450E SM – IQ teszt
Egy félig-meddig épített (enduróból átfaragott), közel ötven lovas, alig 120 kilós, utcai supermoto gyönyörűen megmutatja, valójában mennyi eszed is van. Nálam a harmadik saroknál igazolódott, hogy szinte semennyi! Két kerék a legritkábban volt egy időben a földön, a városi közlekedés pedig sokkal inkább hasonlított egy keményebb GTA menethez, csak lövöldözés nélkül. Persze ez az állapot nem tartható fenn sokáig, egyszerűen szétpörgi magát az agyad pár napa alatt, vagy sittre kerülsz, vagy a hullaházba. De amíg tart, addig megagigakirály! Nincs élvezetesebb és egyben illegálisabb módja az urbánus közlekedésnek.
10. Tuono RSV4 1100 Factory – Mesterséges intelligencia
A V4 izgalmasan szól, egy sűrű, sportos naked mindig bitang, de ez a Tuono nem csak piszkosul nagyot üt, de még nem is tök hülye, sőt! Üléspozíció talán még nem volt ennyire sportos de komfortos, és szoftverek még nem vertek át ennyire! Ha a megfelelő helyeket pipálod a menüben, akkor úgy fogsz motorozni, mint még soha ez előtt. Olyan dolgokat is meg tudsz csinálni, amiről álmodni sem mertél. Persze továbbra sem te tudod ezeket, hanem a gépbe programozott kibernetikus Max Biaggi és Sylvain Guintoli, de attól még nagyon állat!
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.