Bejáratás: fontos az egyáltalán?
Hello Motordoktor!
Van egy Motowell Magnet Sport 50ccm robogóm. Most van benne 160 km, mindenki azt mondta, hogy a fojtást vegyem ki, hogyha nem akarok meghalni a budapesti utakon, megtettem, a fojtást kivetettem. A motorral sajnos még nem volt szerencsém menni, holnap kapom vissza. Viszont egy olyan kérdésem van, hogy a bejáratás így is lehetséges? Nem veszélyes ez így most rám és a robogóra?
A bejáratásról elég sok mindent mondanak, hogy kell is meg nem is. Most akkor mi igaz? A fojtás a robogó bejáratása miatt van most benne, vagy a törvények miatt, hogy 50ccm nem mehet 45-nél gyorsabban?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv, Csaba
Kedves Csaba!
A bejáratás valóban kicsit elvesztette a korábbi fontosságát, mert pontosabbak az illesztések, jobb az anyag- és felületi minőség. Azonban mégis ajánlott az első időszakban, ami lehet mondjuk 1-3 tank üzemanyag, kicsit óvatosabban menni, kerülni a tartósan nagy terhelést, a hosszú emelkedőket és a teljes sebességet.
A fojtással való bejáratás is rejt veszélyeket, mert lényeges, hogy a bejáratás alatt nagyon pontos és jó keveréket kapjon a kétütemű motor és ez néha a fojtott állapotban sem valósul meg, mert rossz a beállítás a karburátornak. Az igaz, hogy nem lehet túlpörgetni, azonban a keverék összetétele, a hozzákevert olaj nem biztos, hogy optimális.
Azt szoktam javasolni, ha a fojtást kivesszük, akkor pontos beállítás után az első tankot úgy járjuk ki, hogy ne pörgessük maximumig, ne használjuk ki a teljes teljesítményét.
Így baj nem lehet. A hangsúly a pontos beállításon, karburátor beszabályzáson van. Azt se felejtsük el, hogy ha eltávolítjuk a fojtást, azzal valójában nem engedélyezett átalakítást teszünk a motorral és illegális lesz az utcai használata segédmotorként.
Üdv.
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez nágyon kígyó, more!
A Vespa 946 Snake a 2025-ös holdévre, azaz a Kígyó évére készített különleges kiadás.
- Tesztek
Az arany mindig fénylikBemutató: Kawasaki Z900 RS SE
Ha a konkurenciát nézzük, mindenki körbelövi: vagy retróbb de kevésbé feszes vagy sportosabb de kevésbé retró, mint a Z900 RS SE.