Mit lehet tenni a nicasilos hengerrel?
Kedves Motordoktor!
Egy Malaguti Ciak Franco Morini blokkos 100ccm-es robogót vásároltam. Főtengely csapágy hiba miatt meg lett bontva a blokk. Sajnos ebből kifolyólag a nicasilos henger fala is sérült, így a gyári alkatrészek csillagászati árát figyelembe véve bontott henger mellett döntöttem. Gyári gyűrűhöz elfogadható áron hozzájutottam. Visszatérve: kaptam két jó állapotú bontott hengert, hogy válasszak közülük, viszont az egyik láthatóan frissen hónolt, a másik használt hengerhez méltóan tükörsima felülettel rendelkezik. Kérdésem az lenne, hogy gyűrűcsere (gyári alapméret) esetén indokolt-e a nicasilos henger hónolása? Egyáltalán szokták-e hónolni azt a nicasilos hengert, amihez nem kapható hozzá illesztehető túlméretes dugattyú, csak az eredeti gyári méret? A választ előre is köszönöm!
Tamás
Kedves Tamás!
A nicasilos hengert általában nem szokás hónolni, vagy megfúrni, mert nincs hozzá túlméretes dugattyú, illetve ha az alapméretet használjuk, akkor az alu henger nagyon pontos és számunkra előnyös illesztését tesszük nagyobbá, ami veszteséget okoz. Még nagyobb probléma, hogy a nagy illesztési hézag miatt jobban rezonál, és esetleg dugattyúrepedést okozhat.

Abban az esetben szokták nagyon finoman meghónolni, ha a felületi minősége nem tökéletes, de ez nem gyári technológiás művelet. Persze a tükörsima felületű henger sem szerencsés eset, mert annak az olajtároló képessége rossz, gyors kopással számolhatunk, illetve már eleve kopott, pontos illesztés nem lehetséges.
Meg kell mérni a hónolt hengert és ha az illesztés max. 5-8 század, akkor még jó lehet. A gyűrűhézagot is vizsgálni kell, mindenképpen érdemes gyakorlott szerelőre bízni az összerakást.
Üdv.
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.