Mit lehet tenni a gányolt vázzal?
Tisztelt Motordoktor!
Lassan 1,5 éve nálam van egy GSX-R1000 K2-es motor. Rengeteg pénzt elvertem már rá (rengeteg tuning alkatrész vannak benne, és törekedtem nagyon jó állapotba tartani). Viszont amikor megvettem, már sejtettem hogy valami nem klafa vele. De csak hessegettem a gondolataimat, hogy biztos én vagyok hülye, és nem jól látom. Lemértem a tengelytávot vételnél is, és megvolt. Aztán kiderült, hogy rosszul mértem, és úgy már sehogy sem jön ki a gyári tengelytáv. Kb. 2-3 cm difi van. Ilyenkor mi a menet? Javítás vagy vázcsere? Ahogy jobban megnéztem, próbálták javítani, eldugott helyeken találtam hegesztési nyomokat. A vázcserének mi a menete? Lehet legálisan cseréltetni azt? Válaszotok előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Dávid
Kedves Dávid!
Nyilván nem örömteli, ha az ember utólag jön rá, hogy nem jól választott, de az elkeseredés helyett próbáljuk meg kihozni a legtöbbet a helyzetből.
Először jobban meg kell vizsgálni a vázat, jobban figyelni a futására, az iránytartásra, a kanyarodásra, jobbra és balra is. Nem részletezted, hogy mennyire vagy tapasztalt motoros, esetleg rá kell ültetni egy olyan barátot, aki tudja, milyen a K2-es normál villaszöggel, és össze tudja hasonlítani a tiéddel. 2-3 cm-t nagyon nehéz az utcán megmérni, ez még a lánc feszességétől is függ, fontosabb, hogy valaki nézze át a váznyakat, a főcső alsó és felső felén is, aki ismeri a vázat, és látott már gyárit. Ehhez a fejidomot részben meg kell bontani, de csak így lehet jól megtekinteni.

Ha látszik rajta sérülés vagy korábbi javítások nyomai, akkor három lehetőség van. Egyik, hogy ha a motor futásán is érződik, akkor amennyiben ez lehetséges, korrigálni kell a geometriai hibát, ehhez teljes szétszedés és komoly műhely kell. Nem lehetetlen feladat, de nagyokat nem lehet korrigálni a vázon. Ha pedig a motor futásán nem érződik, akkor a geometria várhatóan pontos, vagy csak kis mértékben tér el, akkor a javítás minőségét kell megnézetni egy értő emberrel, aki már látott könnyűfém varratot. A harmadik a vázcsere, ami lehetséges, akár új vázra is, akár eredeti számmal is rendelhető új váz, ennek megvan a hivatalos menete. Ha a Suzuki ezt nem csinálja, akkor másik számmal, de ehhez minden papírt biztosít a márkaszerviz. Használt, típusazonos vázzal is be lehet hivatalosan papírozni, így olcsóbb lenne, de használt, papíros és ép vázat nem könnyű találni.
Üdv.
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.