Da-da-dadog a V-Strom

2021.11.05. 08:28

Kedves motordoki!

Segítséget szeretnék kérni ! Vásároltam egy Suzuki DL650 2007-es modellt.

Elkövettem egy hibát, nem néztem bele a tankba.

Egy-két hétre rá észrevettem, hogy 6-7000-es fordulatszámon megtorpan. Kipucoltam a tankot, kapott egy új pumpát és üzemanyagszűrőt. Jobb lett tőle, de még mindig ugyanaz a tünet, és a kipufogón vettem észre, hogy hutyog/ durrog. Ezekre a problémákra szeretnék megoldást találni.

Üdv: Larion

Kedves Larion!

Sok minden okozhatja a leírt tüneteket, először is menjünk tovább abba az irányba, amerre már elindultál, azaz a tüzelőanyag-ellátás ellenőrzése/javítása felé.

A szivattyúcsere ellenére én javasolnék egy nyomásellenőrzést, ugyanis a szivattyú mellett a szabályzó szelep is lehet rossz. Ezen felül pont DL650 esetében találkoztam olyan esettel, hogy a befecskendező szelepeknél lévő fém csőben volt lerakódás, és ez okozott ugyanilyen jelenséget. Karburátortisztító spray-vel javaslom a tisztítását, de vigyázz, mert nagyon agresszív anyag. Ezen felül a befecskendezőket is érdemes ellenőrizni/tisztítani. Erre nagyon sok videó van az interneten. Valami tisztító folyadékot az üzemi (kb. 3 baros) nyomáson kell belevezetni, és így nyitogatni 12V feszültséggel. Legutóbb én erre is a karbitisztító spray-t kötöttem rá, és nagyon gyorsan nagy változást értem el vele, és ha így jársz el, szivattyú sem kell, elég a palackban lévő nyomás. Akkor jó az eredmény, ha zárt állapotban nem szivárog, nyitásra pedig szépen teríti a folyadékot, nem egyenesen pisil.

A tanktisztítás után egyébként javasolt a műgyantás kezelés, ami után nem kell aggódni a további rozsdásodástól. Mi egy nagykanizsai céggel csináltattuk korábban ezeket megelégedéssel, de gondolom mások is foglalkoznak ilyennel.

SUZUKI-DL650-V-Strom2

Fentieken felül csak felsorolás szinten néhány dolog ami hasonló jelenséget okoz: nem jól záródó szelepek, akár rossz szelephézag, akár más miatt; repedt szívócsonkok; hibás vákuumcsövek/csonklezáró kupakok; gyújtógyertya hiba; fojtószelepállás érzékelő rossz pozicionálása/hibája.

Remélem, tudtam segíteni.

Üdv:

Siposgeri

Az oldalról ajánljuk

Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

9 órája
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezon
  • Közélet

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.

Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.

tegnap, 16:35
Két endurót mutatott be a Triumph
  • Hírek

Két endurót mutatott be a Triumph

A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.

tegnap, 15:07
3D fémnyomtatással csinálna könnyebb motorokat a Bosch
  • Hírek

3D fémnyomtatással csinálna könnyebb motorokat a Bosch

Ez a befektetés lehetővé teszi, hogy nagy teljesítményű lézerekkel porított fémből magas szilárdságú alkatrészeket állítsanak elő.

március 27., 15:27
Pont a felesleges plusztól jó annyira
  • Tesztek

Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.

Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.

március 30., 12:12