Nem tölt rendesen a motor. Vagy nem is kell neki rendesen tölteni?
Tisztelt Motordoktor!
1996-os Suzuki GSX 400 Impulse motorom van. A kérdésem, hogy a műszerfalon a töltésnek visszajelző lámpája létezik, hogy nincs? Kínlódik a töltés. Akkut tettem bele újat. Méréskor, ha csak a helyzetjelzők működnek, akkor 14,2-14,5 V-ot mérek az akku sarkain. Ha a tompítottat felkapcsolom, akkor 13,5-13,6 körül, ha emelek a fordulaton, akkor 13,4 V-ig csökken a töltés.
A vázhoz képest is mértem, illetve a szabályzó csatlakozónál is hasonló a helyzet. Kérdés, hogy cseréljek szabályzót? Visszajelző lehet ezen a gépen? Köszönöm válaszodat!
Üdv:
Lóri

Kedves Lóri!
Első kérdésedre válaszolva: létezik, hogy nincs. A hasonló korú motorok nagy részén nincs töltéshiba visszajelző, és amennyire sikerült utánajárnom, a tiéden sincs.
A másik kérdésedre sajnos nem fogok tudni egyértelmű választ adni, de igyekszem segíteni. Először is le kell szögeznem, hogy az általad mért értékek simán mutatkozhatnak egy jól működő töltésnél is. A motorkerékpárok - különösen a régebbiek - töltése nem olyan, mint az autóké, ahol általában elvárható, hogy 14-14,4 V között legyen a kapocsfeszültség. Vannak olyan konstrukciók, ahol minden fogyasztó működése esetén csak néhány tized volttal emeli meg a kapocsfeszültséget a töltés. Szóval mielőtt messzemenő következtetéseket vonnál le, először is nézd meg, hogy az aksi nyugalmi töltöttsége mennyi. Ez egy új akksi esetén valószínűleg 12,7 V körül lesz. Ehhez képest viszont nem rossz a 13,4 V-os töltés minden fogyasztóval, akár gyári is lehet.
Amennyiben úgy gondolod, hogy a te motorod márpedig többet töltött, amikor kigurult a gyárból, néhány tipp, ami pár voltot hozhat a konyhára:
- Ellenőrizd a fényszóróizzó teljesítményét! A gyárinál magasabb teljesítményű izzó több tized voltot is csökkenthet a töltőfeszültségen.
- A csatlakozókat érdemes megtisztítani, ha nagyon zöldesek, akár cserélni is.
- Végső esetben persze cserélhetsz feszszabályzót, simán lehet, hogy pár tized voltot nyersz vele, de nem biztos.
- A generátor valószínűleg jó lesz, de azért belemérhetsz a csatlakozójába: a három lábon páronként össze kell mérni a váltófeszültséget, és fél voltnál nagyobb eltérés már problémát jelent. De ha ilyen gond lenne, valószínűleg abszolút nem lenne töltésed.
Remélem tudtam segíteni,
Üdv:
Siposgeri
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.
Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Hírek
3D fémnyomtatással csinálna könnyebb motorokat a Bosch
Ez a befektetés lehetővé teszi, hogy nagy teljesítményű lézerekkel porított fémből magas szilárdságú alkatrészeket állítsanak elő.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.