Nem tölt rendesen a motor. Vagy nem is kell neki rendesen tölteni?

2022.06.14. 09:15

Tisztelt Motordoktor!

1996-os Suzuki GSX 400 Impulse motorom van. A kérdésem, hogy a műszerfalon a töltésnek visszajelző lámpája létezik, hogy nincs? Kínlódik a töltés. Akkut tettem bele újat. Méréskor, ha csak a helyzetjelzők működnek, akkor 14,2-14,5 V-ot mérek az akku sarkain. Ha a tompítottat felkapcsolom, akkor 13,5-13,6 körül, ha emelek a fordulaton, akkor 13,4 V-ig csökken a töltés.

A vázhoz képest is mértem, illetve a szabályzó csatlakozónál is hasonló a helyzet. Kérdés, hogy cseréljek szabályzót? Visszajelző lehet ezen a gépen? Köszönöm válaszodat!

Üdv:

Lóri

gsx400 2

Kedves Lóri!

Első kérdésedre válaszolva: létezik, hogy nincs. A hasonló korú motorok nagy részén nincs töltéshiba visszajelző, és amennyire sikerült utánajárnom, a tiéden sincs.

A másik kérdésedre sajnos nem fogok tudni egyértelmű választ adni, de igyekszem segíteni. Először is le kell szögeznem, hogy az általad mért értékek simán mutatkozhatnak egy jól működő töltésnél is. A motorkerékpárok - különösen a régebbiek - töltése nem olyan, mint az autóké, ahol általában elvárható, hogy 14-14,4 V között legyen a kapocsfeszültség. Vannak olyan konstrukciók, ahol minden fogyasztó működése esetén csak néhány tized volttal emeli meg a kapocsfeszültséget a töltés. Szóval mielőtt messzemenő következtetéseket vonnál le, először is nézd meg, hogy az aksi nyugalmi töltöttsége mennyi. Ez egy új akksi esetén valószínűleg 12,7 V körül lesz. Ehhez képest viszont nem rossz a 13,4 V-os töltés minden fogyasztóval, akár gyári is lehet.

Amennyiben úgy gondolod, hogy a te motorod márpedig többet töltött, amikor kigurult a gyárból, néhány tipp, ami pár voltot hozhat a konyhára:

- Ellenőrizd a fényszóróizzó teljesítményét! A gyárinál magasabb teljesítményű izzó több tized voltot is csökkenthet a töltőfeszültségen.
- A csatlakozókat érdemes megtisztítani, ha nagyon zöldesek, akár cserélni is.
- Végső esetben persze cserélhetsz feszszabályzót, simán lehet, hogy pár tized voltot nyersz vele, de nem biztos.
- A generátor valószínűleg jó lesz, de azért belemérhetsz a csatlakozójába: a három lábon páronként össze kell mérni a váltófeszültséget, és fél voltnál nagyobb eltérés már problémát jelent. De ha ilyen gond lenne, valószínűleg abszolút nem lenne töltésed.

Remélem tudtam segíteni,

Üdv:

Siposgeri

Az oldalról ajánljuk

Pont a felesleges plusztól jó annyira
  • Tesztek

Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.

Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.

március 30., 12:12
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezon
  • Közélet

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.

Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.

tegnap, 16:35
3D fémnyomtatással csinálna könnyebb motorokat a Bosch
  • Hírek

3D fémnyomtatással csinálna könnyebb motorokat a Bosch

Ez a befektetés lehetővé teszi, hogy nagy teljesítményű lézerekkel porított fémből magas szilárdságú alkatrészeket állítsanak elő.

március 27., 15:27
Két endurót mutatott be a Triumph
  • Hírek

Két endurót mutatott be a Triumph

A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.

tegnap, 15:07
Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

9 órája